Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Lando Norris si po předčasném odstoupení z Velké ceny Holandska uvědomuje, že jeho šance na titul v sezoně 2025 se výrazně snížily. Britský pilot McLarenu přiznal, že odstoupení kvůli poruše pohonné jednotky mu zkomplikovalo boj s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, který si z Zandvoortu odvezl sedmé vítězství v sezóně.
„Nevím, co přesně se stalo, motor prostě vypnul a bylo po všem,“ řekl Norris. „Myslím, že to bylo okamžité. Není to moje chyba, nic s tím nemohu udělat. Prostě to nebyl můj víkend, včera trochu nešťastně vítr a dnes zase smůla.“
Brit zdůraznil, že ztráta bodů je bolestná: „Je to těžké, samozřejmě to frustruje, trochu to bolí, pokud se podíváte na šampionát. Je to hodně bodů, které jsem ztratil tak rychle a jednoduše. Nic, co bych mohl ovlivnit, takže to beru na klín a jdu dál.“
Po závodě vede Piastri šampionát o 34 bodů s devíti závody do konce, což znamená, že Norris musí průměrně získat čtyři body na závod, pokud chce titul dohánět. Norris připustil, že Zandvoort mohl být zlomovým momentem: „To jen ztížilo moji cestu, ale teď už je náskok tak velký, že už nemám co ztratit.“
„Jediné, co můžu dělat, je snažit se vyhrát každý závod. Bude to těžké, ale dám do toho všechno,“ pokračoval. „Myslel jsem, že tento víkend byl celkem dobrý. V kvalifikaci jsem moc neztratil a měl jsem vždy dobrý pocit z auta. Trochu se dá zlepšit pár drobností, ale kdyby nebylo toho větru, byl bych na pole position a závod by vypadal úplně jinak. Tempo bylo dnes opravdu silné.“
Norris se také vyjádřil k souboji s velmi stabilním Piastrim: „Je to těsné. Mám dobrého týmového kolegu, je rychlý v každé situaci, takže je těžké získat zpět body proti někomu, kdo je skoro v každé situaci skvělý. Ale ano, rozhodně to nepomohlo v boji o titul. Jen to ztížilo moji cestu a přidalo tlak, ale teď je náskok tak velký, že se můžu uvolnit a prostě jet na maximum.“
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.