Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Lando Norris si po předčasném odstoupení z Velké ceny Holandska uvědomuje, že jeho šance na titul v sezoně 2025 se výrazně snížily. Britský pilot McLarenu přiznal, že odstoupení kvůli poruše pohonné jednotky mu zkomplikovalo boj s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, který si z Zandvoortu odvezl sedmé vítězství v sezóně.
„Nevím, co přesně se stalo, motor prostě vypnul a bylo po všem,“ řekl Norris. „Myslím, že to bylo okamžité. Není to moje chyba, nic s tím nemohu udělat. Prostě to nebyl můj víkend, včera trochu nešťastně vítr a dnes zase smůla.“
Brit zdůraznil, že ztráta bodů je bolestná: „Je to těžké, samozřejmě to frustruje, trochu to bolí, pokud se podíváte na šampionát. Je to hodně bodů, které jsem ztratil tak rychle a jednoduše. Nic, co bych mohl ovlivnit, takže to beru na klín a jdu dál.“
Po závodě vede Piastri šampionát o 34 bodů s devíti závody do konce, což znamená, že Norris musí průměrně získat čtyři body na závod, pokud chce titul dohánět. Norris připustil, že Zandvoort mohl být zlomovým momentem: „To jen ztížilo moji cestu, ale teď už je náskok tak velký, že už nemám co ztratit.“
„Jediné, co můžu dělat, je snažit se vyhrát každý závod. Bude to těžké, ale dám do toho všechno,“ pokračoval. „Myslel jsem, že tento víkend byl celkem dobrý. V kvalifikaci jsem moc neztratil a měl jsem vždy dobrý pocit z auta. Trochu se dá zlepšit pár drobností, ale kdyby nebylo toho větru, byl bych na pole position a závod by vypadal úplně jinak. Tempo bylo dnes opravdu silné.“
Norris se také vyjádřil k souboji s velmi stabilním Piastrim: „Je to těsné. Mám dobrého týmového kolegu, je rychlý v každé situaci, takže je těžké získat zpět body proti někomu, kdo je skoro v každé situaci skvělý. Ale ano, rozhodně to nepomohlo v boji o titul. Jen to ztížilo moji cestu a přidalo tlak, ale teď je náskok tak velký, že se můžu uvolnit a prostě jet na maximum.“
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.