Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Lewis Hamilton měl před startem Velké ceny Nizozemska problém. FIA jej totiž vyšetřovala kvůli možnému nedodržení žlutých vlajek při projíždění ke startovnímu roštu, přičemž konečný verdikt měl být znám až po závodě.
Závod pro sedminásobného mistra světa skončil už po 23 kolech. Hamilton, který se držel za bývalým týmovým kolegou Georgem Russellem, ztratil kontrolu nad svým Ferrari v klopené zatáčce číslo tři. Auto nedobrzdilo a narazilo do bariéry, což způsobilo vážné poškození vozu a ukončilo jeho účast v závodě.
Britský pilot si naštěstí neodnesl žádná zranění a po incidentu byl nasazen Safety Car. Přesto šlo o hořký okamžik, protože Hamilton až do té chvíle působil v Zandvoortu relativně pozitivně. Kromě havárie musel řešit i problémy z tréninku, kdy dvakrát ztratil kontrolu nad monopostem.
Lewis Hamilton po havárii přiznal, že přesnou příčinu ještě musí zhodnotit. „Opravdu si nejsem jistý. Budu se na to muset podívat zpětně,“ řekl. „Jak jsem vyjížděl do banketu, zadek vozu se vyklonil a já už to nedokázal zachytit.“
Sedminásobný mistr světa ale zároveň zdůraznil, že jeho pocit z auta během závodního víkendu byl pozitivní. „Auto bylo trochu nervózní, ale myslím, že jsme tento víkend udělali opravdový pokrok. Moje tempo bylo docela slušné,“ pokračoval. „Dohnal jsem George [Russella] a měl jsem podle mě rychlost i na pár vozů před sebou.“
Hamilton nezastíral, že předčasný konec závodu je pro něj neobvyklý a nepříjemný. „Je velmi neobvyklé nedokončit závod a skončit tak brzy, rozhodně to není skvělé, ale je, jak to je,“ uzavřel britský pilot.
Po kvalifikaci, kdy obsadil sedmé místo, Hamilton cítil určitý pokrok. „Myslím, že jsme hledali zlepšení a mám pocit, že jsme ho tento víkend našli,“ řekl pro média. „Už nějakou dobu jsem nebyl v Q3, takže za to jsem opravdu vděčný.“
Sedminásobný mistr světa také ocenil práci týmu: „Je povzbudivé vidět lepší výsledek na mé straně garáže, kluci si to zaslouží a celý tým zaslouží uznání. Jsem rád, že jsem mohl být v popředí.“
Na otázku, zda šlo o jeho nejlepší pocit za celou sezónu ve Ferrari, Hamilton odpověděl: „Určitě to byly jedny z nejstabilnějších dvou dní v letošním roce. Je to díky zlepšením v procesech, mému přístupu a celkově klidnějšímu přístupu. Tým odvedl skvělou práci v kvalifikaci, potřebujeme jen ještě více výkonu.“
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.