Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Předsezónní testy jsou nezbytnou součástí kalendáře Formule 1, ale jejich omezený rozsah vyvolává otázky. Piloti se musí dělit o jediný vůz, což v případě technických problémů nebo zdravotních potíží výrazně omezuje jejich přípravu. Příkladem je situace u Aston Martinu, kde nemoc Lance Strolla ukázala, že současný formát testování nemusí vždy zajistit optimální start do sezóny.
Fernando Alonso se nedomnívá, že současné testování ve Formuli 1 poskytuje dostatečnou přípravu. „Testování v Bahrajnu je velmi omezené. Celou zimu jsem o tom přemýšlel, jak je nespravedlivé, že máme na přípravu mistrovství světa jen jeden a půl dne,“ uvedl Alonso. „Zapomínáme, že minimální příprava je klíčová pro úspěch v F1,“ upozornil během pátečního oběda.
Carlos Sainz se připojil k názoru krajana. Po přestupu do nového týmu během zimní přestávky musel čelit nejen změnám v designu vozu, ale i adaptaci na nový tým, inženýry a pracovní postupy. Kromě omezeného času během předsezónních testů měl k dispozici pouze 100 kilometrů navíc během filmovacího dne, což mu značně zúžilo možnosti přípravy na nadcházející sezónu.
„Je divné, že mám za sebou jen den a půl testování a teď musím jít závodit,“ řekl Sainz, zkušený vítěz čtyř závodů, který nyní závodí už v pátém týmu. „Cítím, že to není dost, je to strašně málo. Až směšně málo".
„Mám pocit, že přesně nevím, kam se pustit s nastavením. Nevím přesně, jak řídit, abych získal ten poslední kousek rychlosti a výkonu,“ dodal.
„Asi to budu muset zjistit v prvních několika závodech, až začnu nasazovat spoustu měkkých pneumatik a nízké palivo,“ řekl Sainz. Podle něj je nejlepší způsob přípravy jezdit na trati s aktuálním autem a Formule 1 by mohla vynaložit více úsilí na zlepšení testování.
„Máme spoustu týmů, které utrácejí nekonečné množství peněz za simulátory, jezdci létají z Monaka do Velké Británie, aby se podívali na simulátor,“ dodal. „A nechápu, proč máme jen tři dny testování, když všechny ty peníze by se mohly investovat do osmi dnů testování. Nežádám příliš, osm nebo deset dní, kdy každý tým si vybere místo, kde bude testovat.“
„Je dobré mít společné testování, to by mělo zůstat, ale navrhoval bych zahrnout počet testovacích dnů do rozpočtového stropu, stejně jako simulátor, a pak nechat na týmech, kam chtějí investovat – zda do simulátoru, nebo do deseti dnů testování, doplnil Sainz.
„Nováčci i týmy by z toho měli prospěch, protože i když jsou simulátory kvalitní, nejsou tak dokonalé, jak si někteří inženýři nebo lidé myslí,“ dodal.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.