Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Předsezónní testy jsou nezbytnou součástí kalendáře Formule 1, ale jejich omezený rozsah vyvolává otázky. Piloti se musí dělit o jediný vůz, což v případě technických problémů nebo zdravotních potíží výrazně omezuje jejich přípravu. Příkladem je situace u Aston Martinu, kde nemoc Lance Strolla ukázala, že současný formát testování nemusí vždy zajistit optimální start do sezóny.
Fernando Alonso se nedomnívá, že současné testování ve Formuli 1 poskytuje dostatečnou přípravu. „Testování v Bahrajnu je velmi omezené. Celou zimu jsem o tom přemýšlel, jak je nespravedlivé, že máme na přípravu mistrovství světa jen jeden a půl dne,“ uvedl Alonso. „Zapomínáme, že minimální příprava je klíčová pro úspěch v F1,“ upozornil během pátečního oběda.
Carlos Sainz se připojil k názoru krajana. Po přestupu do nového týmu během zimní přestávky musel čelit nejen změnám v designu vozu, ale i adaptaci na nový tým, inženýry a pracovní postupy. Kromě omezeného času během předsezónních testů měl k dispozici pouze 100 kilometrů navíc během filmovacího dne, což mu značně zúžilo možnosti přípravy na nadcházející sezónu.
„Je divné, že mám za sebou jen den a půl testování a teď musím jít závodit,“ řekl Sainz, zkušený vítěz čtyř závodů, který nyní závodí už v pátém týmu. „Cítím, že to není dost, je to strašně málo. Až směšně málo".
„Mám pocit, že přesně nevím, kam se pustit s nastavením. Nevím přesně, jak řídit, abych získal ten poslední kousek rychlosti a výkonu,“ dodal.
„Asi to budu muset zjistit v prvních několika závodech, až začnu nasazovat spoustu měkkých pneumatik a nízké palivo,“ řekl Sainz. Podle něj je nejlepší způsob přípravy jezdit na trati s aktuálním autem a Formule 1 by mohla vynaložit více úsilí na zlepšení testování.
„Máme spoustu týmů, které utrácejí nekonečné množství peněz za simulátory, jezdci létají z Monaka do Velké Británie, aby se podívali na simulátor,“ dodal. „A nechápu, proč máme jen tři dny testování, když všechny ty peníze by se mohly investovat do osmi dnů testování. Nežádám příliš, osm nebo deset dní, kdy každý tým si vybere místo, kde bude testovat.“
„Je dobré mít společné testování, to by mělo zůstat, ale navrhoval bych zahrnout počet testovacích dnů do rozpočtového stropu, stejně jako simulátor, a pak nechat na týmech, kam chtějí investovat – zda do simulátoru, nebo do deseti dnů testování, doplnil Sainz.
„Nováčci i týmy by z toho měli prospěch, protože i když jsou simulátory kvalitní, nejsou tak dokonalé, jak si někteří inženýři nebo lidé myslí,“ dodal.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.