Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Max Verstappen si první kilometry s novým monopostem RB21 pochvaloval, ale zároveň zůstává opatrný.
Po půldenním testu přiznal, že si jízdu užil a auto se mu zdá dobře ovladatelné. „Abych byl upřímný, auto se řídilo docela slušně. Co se týče tempa, to je vždy těžké říct, ale užil jsem si to. Myslím, že to je na tom nejdůležitější část,“ řekl trojnásobný mistr světa přítomným novinářům, včetně GPblogu.
Zároveň však připomněl, že podobný optimismus panoval i loni touto dobou, přesto se během sezóny objevily nečekané problémy. „Ale loni touto dobou, stejně jako tady, to nebylo tak špatné. Myslím si, že se tým z loňského roku hodně naučil,“ poznamenal Verstappen. Red Bull se podle něj poučil a nyní se snaží zaměřit na slabiny, které odhalil předchozí rok.
Klíčový test přijde až při prvním závodě sezóny v Austrálii, kde se ukáže, jak si nový vůz skutečně stojí. „Teď se jen snažíme řešit to, co se stalo minulý rok, a uvidíme, jak to půjde, když pojedeme do Austrálie, což je úplně jiná trať. Ale zatím si to užívám,“ dodal Verstappen s tím, že se zatím nesnaží dělat předčasné závěry.
Pilot Red Bullu ocenil především předvídatelnost RB21, kterou označil za zlepšení oproti loňskému vozu. Dokonce naznačil, že monopost je ve všech směrech lepší než ten, s nímž si dojel pro třetí titul. Přesto zatím zůstává zdrženlivý, protože zatím měl možnost řídit auto jen krátce.
Definitivní odpovědi přinese až celý den testování v Bahrajnu, kdy Verstappen stráví za volantem kompletní páteční program. Do té doby nechce dělat unáhlené závěry. „Musíme si počkat a uvidíme,“ uzavřel s vědomím, že teprve závodní víkend naplno ukáže skutečnou sílu Red Bullu.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.