Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Max Verstappen si první kilometry s novým monopostem RB21 pochvaloval, ale zároveň zůstává opatrný.
Po půldenním testu přiznal, že si jízdu užil a auto se mu zdá dobře ovladatelné. „Abych byl upřímný, auto se řídilo docela slušně. Co se týče tempa, to je vždy těžké říct, ale užil jsem si to. Myslím, že to je na tom nejdůležitější část,“ řekl trojnásobný mistr světa přítomným novinářům, včetně GPblogu.
Zároveň však připomněl, že podobný optimismus panoval i loni touto dobou, přesto se během sezóny objevily nečekané problémy. „Ale loni touto dobou, stejně jako tady, to nebylo tak špatné. Myslím si, že se tým z loňského roku hodně naučil,“ poznamenal Verstappen. Red Bull se podle něj poučil a nyní se snaží zaměřit na slabiny, které odhalil předchozí rok.
Klíčový test přijde až při prvním závodě sezóny v Austrálii, kde se ukáže, jak si nový vůz skutečně stojí. „Teď se jen snažíme řešit to, co se stalo minulý rok, a uvidíme, jak to půjde, když pojedeme do Austrálie, což je úplně jiná trať. Ale zatím si to užívám,“ dodal Verstappen s tím, že se zatím nesnaží dělat předčasné závěry.
Pilot Red Bullu ocenil především předvídatelnost RB21, kterou označil za zlepšení oproti loňskému vozu. Dokonce naznačil, že monopost je ve všech směrech lepší než ten, s nímž si dojel pro třetí titul. Přesto zatím zůstává zdrženlivý, protože zatím měl možnost řídit auto jen krátce.
Definitivní odpovědi přinese až celý den testování v Bahrajnu, kdy Verstappen stráví za volantem kompletní páteční program. Do té doby nechce dělat unáhlené závěry. „Musíme si počkat a uvidíme,“ uzavřel s vědomím, že teprve závodní víkend naplno ukáže skutečnou sílu Red Bullu.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.