Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Liam Lawson odmítl tvrzení šéfů Red Bullu, Christiana Hornera a Helmuta Marka, že jeho přesun zpět do juniorského týmu Racing Bulls měl za cíl obnovit jeho sebevědomí. Novozélanďan začal sezonu 2025 v hlavním týmu Red Bull, ale po slabých výsledcích v Austrálii a nepovedeném závodním víkendu v Číně byl nečekaně přesunut zpět do juniorského týmu. Místo něj se do Red Bullu vrátil Yuki Tsunoda, se kterým si Lawson vyměnil pozice.
Horner a Marko tehdy vysvětlovali tento krok jako ochranu Lawsonova mentálního stavu, informuje RacingNews365. V Racing Bulls si Lawson našel parťáka Isacka Hadjara a konečně získal první body sezony, když v Monaku dojel osmý. Naopak Tsunoda se v hlavním týmu vedle Maxe Verstappena příliš neprosadil a nasbíral jen sedm bodů, z toho tři díky penalizacím jiných jezdců v Miami Sprintu.
Liam Lawson se nyní veřejně ohradil proti tvrzení šéfů Red Bullu, že jeho návrat do juniorského týmu měl obnovit jeho sebevědomí. Podle něj jeho psychická pohoda zůstala stejná po celou dobu – ať už byl v hlavním týmu, nebo zpět u Racing Bulls. Řekl, že nikdy nedostal skutečnou šanci ukázat svůj potenciál, ale to nijak neovlivnilo jeho přístup ani víru ve vlastní schopnosti.
Zároveň zdůraznil, že body získané v Monaku pro něj nebyly důkazem zlepšení sebevědomí, protože to měl stabilní už od začátku sezony. Na otázku, zda skutečně potřeboval psychickou podporu, odpověděl jednoznačně: „To není můj příběh.“ Tím dal jasně najevo, že za jeho přesunem nebyl žádný vnitřní boj, jak se možná snažilo naznačit vedení stáje.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.