Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Liam Lawson odmítl tvrzení šéfů Red Bullu, Christiana Hornera a Helmuta Marka, že jeho přesun zpět do juniorského týmu Racing Bulls měl za cíl obnovit jeho sebevědomí. Novozélanďan začal sezonu 2025 v hlavním týmu Red Bull, ale po slabých výsledcích v Austrálii a nepovedeném závodním víkendu v Číně byl nečekaně přesunut zpět do juniorského týmu. Místo něj se do Red Bullu vrátil Yuki Tsunoda, se kterým si Lawson vyměnil pozice.
Horner a Marko tehdy vysvětlovali tento krok jako ochranu Lawsonova mentálního stavu, informuje RacingNews365. V Racing Bulls si Lawson našel parťáka Isacka Hadjara a konečně získal první body sezony, když v Monaku dojel osmý. Naopak Tsunoda se v hlavním týmu vedle Maxe Verstappena příliš neprosadil a nasbíral jen sedm bodů, z toho tři díky penalizacím jiných jezdců v Miami Sprintu.
Liam Lawson se nyní veřejně ohradil proti tvrzení šéfů Red Bullu, že jeho návrat do juniorského týmu měl obnovit jeho sebevědomí. Podle něj jeho psychická pohoda zůstala stejná po celou dobu – ať už byl v hlavním týmu, nebo zpět u Racing Bulls. Řekl, že nikdy nedostal skutečnou šanci ukázat svůj potenciál, ale to nijak neovlivnilo jeho přístup ani víru ve vlastní schopnosti.
Zároveň zdůraznil, že body získané v Monaku pro něj nebyly důkazem zlepšení sebevědomí, protože to měl stabilní už od začátku sezony. Na otázku, zda skutečně potřeboval psychickou podporu, odpověděl jednoznačně: „To není můj příběh.“ Tím dal jasně najevo, že za jeho přesunem nebyl žádný vnitřní boj, jak se možná snažilo naznačit vedení stáje.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.