Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Andrea Kimi Antonelli prožívá v královské disciplíně motorsportu těžké období. Po slibném startu své debutové sezony, kdy zazářil pole position ve sprintu v Miami a pravidelně bodoval v úvodních závodech, jako by se něco zlomilo. Forma zmizela, výsledky se propadly a s nimi i Antonelliho sebedůvěra.
V posledních šesti závodech se italskému talentu podařilo bodovat jen jednou a to díky pódiovému umístění v Montrealu. Jinak byl ve všech kvalifikacích poražen týmovým kolegou Georgem Russellem. Nejinak tomu bylo i ve Spa, kde v pátečním sprint shootoutu skončil bez času po chybě a výjezdu mimo trať. V hlavní kvalifikaci sice zvládl udržet vůz na asfaltu, ale i tak obsadil až 18. místo, 0,355 sekundy za Russellem a 0,231 za postupovou hranicí.
Sám Antonelli přiznal, že ztrácí důvěru ve vlastní řízení. V emotivním vyjádření po kvalifikaci mluvil o tom, že se snaží příliš měnit svůj styl jízdy a vše působí křečovitě. „Nemám jistotu při tlačení na limit. Včera jsem zkusil jet víc na hranu a hned jsem udělal chybu. A to mi vzalo ještě víc jistoty,“ popsal svůj vnitřní boj.
Problém podle něj není jen v autě, ale i v hlavě. Namísto přirozené jízdy se Antonelli snaží kompenzovat nedostatky změnami, které mu ale přinášejí opačný efekt, informuje Motorsport.com. „Snažím se příliš měnit způsob jízdy a všechno pak působí křečovitě,“ uznal. „Jsem přirozeně agresivnější než George. Snažím se v zatáčkách udržet vysokou rychlost, ale s tím, jaký má auto nedostatek stability, si tím jen víc škodím.“
Mercedes mladíkovi pro nedělní závod změnil nastavení a nasadí ho z boxové uličky. Vzhledem k jeho původní 18. pozici a hrozbě deště se to jeví jako logický krok. Změna setupu by mu mohla pomoci znovu najít důvěru v auto i v sebe sama.
Antonelli však ví, že bude potřeba víc než jen dobré počasí nebo šťastná strategie. „Snažím se najít světlo na konci tunelu,“ řekl. Teď už nezbývá než doufat, že to světlo brzy zahlédne, protože tlak na jeho výkony začíná sílit.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.