Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Andrea Kimi Antonelli prožívá v královské disciplíně motorsportu těžké období. Po slibném startu své debutové sezony, kdy zazářil pole position ve sprintu v Miami a pravidelně bodoval v úvodních závodech, jako by se něco zlomilo. Forma zmizela, výsledky se propadly a s nimi i Antonelliho sebedůvěra.
V posledních šesti závodech se italskému talentu podařilo bodovat jen jednou a to díky pódiovému umístění v Montrealu. Jinak byl ve všech kvalifikacích poražen týmovým kolegou Georgem Russellem. Nejinak tomu bylo i ve Spa, kde v pátečním sprint shootoutu skončil bez času po chybě a výjezdu mimo trať. V hlavní kvalifikaci sice zvládl udržet vůz na asfaltu, ale i tak obsadil až 18. místo, 0,355 sekundy za Russellem a 0,231 za postupovou hranicí.
Sám Antonelli přiznal, že ztrácí důvěru ve vlastní řízení. V emotivním vyjádření po kvalifikaci mluvil o tom, že se snaží příliš měnit svůj styl jízdy a vše působí křečovitě. „Nemám jistotu při tlačení na limit. Včera jsem zkusil jet víc na hranu a hned jsem udělal chybu. A to mi vzalo ještě víc jistoty,“ popsal svůj vnitřní boj.
Problém podle něj není jen v autě, ale i v hlavě. Namísto přirozené jízdy se Antonelli snaží kompenzovat nedostatky změnami, které mu ale přinášejí opačný efekt, informuje Motorsport.com. „Snažím se příliš měnit způsob jízdy a všechno pak působí křečovitě,“ uznal. „Jsem přirozeně agresivnější než George. Snažím se v zatáčkách udržet vysokou rychlost, ale s tím, jaký má auto nedostatek stability, si tím jen víc škodím.“
Mercedes mladíkovi pro nedělní závod změnil nastavení a nasadí ho z boxové uličky. Vzhledem k jeho původní 18. pozici a hrozbě deště se to jeví jako logický krok. Změna setupu by mu mohla pomoci znovu najít důvěru v auto i v sebe sama.
Antonelli však ví, že bude potřeba víc než jen dobré počasí nebo šťastná strategie. „Snažím se najít světlo na konci tunelu,“ řekl. Teď už nezbývá než doufat, že to světlo brzy zahlédne, protože tlak na jeho výkony začíná sílit.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.