Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Nedělní Velká cena Belgie bude mít výrazně pozměněné startovní pole. Čtveřice známých jmen – Lewis Hamilton, Fernando Alonso, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz – odstartuje závod z boxové uličky poté, co došlo k výměnám pohonných jednotek či změnám nastavení vozu mimo pravidla parc fermé. Všichni tak využili nevýhodné pozice po nepovedené kvalifikaci k technickým zásahům, které by později v sezoně mohly být bolestivější, informuje Motorsport.com.
Nejhůře dopadl sobotní kvalifikační den pro Hamiltona, jehož čas byl smazán kvůli porušení traťových limitů v nájezdu do Raidillonu. Pilot Ferrari tak skončil až šestnáctý. Antonelli opět bojoval s nedostatkem jistoty za volantem a obsadil osmnácté místo, zatímco Alonso zůstal jen o příčku výše než týmový kolega Stroll a byl klasifikován devatenáctý.
Vzhledem k tomu, že všichni tři byli už na hraně povoleného limitu komponent pohonné jednotky pro sezonu 2025, zvolili týmoví stratégové logický krok – nasadit nové motory i další díly právě zde, kde se kvůli slabému výkonu stejně očekávalo startování ze zadních pozic. Všichni tři tak získají pátý spalovací motor, turbodmychadlo a elektrické části MGU-H a MGU-K, přičemž povolený limit je čtyři kusy na sezonu. Hamilton navíc vyměnil baterii, elektroniku i výfukový systém.
Krátce poté přišlo potvrzení, že se ke zmíněné trojici přidává i Carlos Sainz. Pilot Williamsu se po kvalifikaci rozhodl změnit nastavení vozu, čímž porušil pravidla parc fermé a rovněž míří na start z boxů. Sainz obsadil v kvalifikaci patnácté místo a doufá, že odlišný set-up mu pomůže v deštivých podmínkách, které se na závod očekávají.
Před začátkem závodu tak bude na startovním roštu stát pouze 16 vozů. Je jasné, že zejména Hamilton a Alonso budou chtít v neděli zachraňovat, co se dá, a pokusí se v závodě získat alespoň několik cenných bodů. Hamilton po kvalifikaci přiznal chybu: „S rozhodnutím nesouhlasím, ale je to moje vina. Moc se omlouvám týmu – tolik práce, testování, přípravy... a pak vypadnu v Q1. Neomluvitelné.“
Závod na slavném okruhu Spa Francorchamps tak slibuje nejen strategické přetahování v měnících se podmínkách, ale i stíhací jízdy známých jmen, která budou mít co dokazovat.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.