Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Roman Staněk potvrdil skvělou formu třetím pódiovým výsledkem v řadě. V náročném závodě na mokrém okruhu ve Spa-Francorchamps si dokázal poradit nejen s nepředvídatelným počasím, ale i s tvrdou konkurencí a potvrdil, že se s ním v boji o přední příčky musí počítat. Do hlavního závodu startoval ze třetí pozice, což byl nejlepší kvalifikační výsledek jeho kariéry, a i přes proměnlivé podmínky si nakonec vybojoval další cenné třetí místo.
Nedělní program přitom dlouho visel na vlásku. Závod F3 byl kvůli hustému dešti zrušen a i start formule 2 byl nejistý. Nakonec ale počasí dovolilo závodit, i když se začínalo za zpomalovacím vozem a všichni jezdci obuli mokré pneumatiky. Start proběhl opatrně, ale krátce poté se rozpoutal boj o pozice.
Staněk hned po restartu úspěšně zaútočil na Miyatu a na chvíli se posunul na druhou příčku. Japonec však rychle kontroval a českého pilota znovu předjel. Intenzivní souboj pokračoval i po prvních zastávkách v boxech, kde Staněk ukázal taktické cítění. Po zastávce se ocitl na nejlepší pozici mezi jezdci, kteří už byli přezuti na čerstvé pneumatiky.
Závod se lámal v okamžiku, kdy trať znovu zkropil déšť. Staněk se pokusil dostat před vedoucího Dunneho, ale zhoršující se podmínky jeho útočnou jízdu zastavily. Navíc začal ztrácet pozice, nejprve na Miyatu, poté na Lindblada. Právě Brit se nakonec vyšvihl až na druhé místo, zatímco Miyata po smyku opět přepustil Staňkovi třetí příčku.
V závěru závodu, už pod safety carem, přinesl drama ještě technický problém u Goetheho vozu, který musel na trati zastavit s kouřícím motorem. Krátce poté byla vyvěšena červená vlajka a závod byl ukončen.
Z vítězství se radoval Alex Dunne, který se díky němu vrátil do čela šampionátu. Pro Romana Staňka ale třetí místo znamená další důležitý výsledek a potvrzení, že letos patří k nejkonzistentnějším jezdcům pole. Příští víkend má šanci pokračovat v této sérii na technickém Hungaroringu.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.