Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Oscar Piastri si na sprint ve Spa zajistil pole position suverénním časem 1:40.510, téměř o půl sekundy rychlejším než druhý Max Verstappen. Přesto však už při oslavě svého úspěchu otevřeně přiznal, že start z první pozice na tomto okruhu není výhrou, ale spíš nevýhodou.
„Spa je asi jedno z nejhorších míst pro pole position! Ale co se dá dělat,“ uvedl Piastri po kvalifikaci pro F1TV. Jeho obavy se potvrdily hned na začátku sprintu, kdy Verstappen využil slipstreamu a na Kemmel Straight snadno McLaren předjel. Piastri se sice po celých 15 kol snažil o návrat do čela, ale vyšší přítlak, který McLaren zvolil, mu s tím neumožnil pomoci ani DRS.
Ve svém hodnocení pro Jolyona Palmera Piastri přiznal, že první kolo „proběhlo téměř podle očekávání“. Snažil se „klikatit mezi přímými a nedávat příliš mnoho tahu“, ale jednoduše mu chyběla rychlost na rovinkách. „I pak jsem neměl rychlost na rovinkách po zbytek závodu,“ dodal. I přes to si odvezl cenné body a zůstává spokojený, protože šlo zatím jen o sprint. „Je to trochu frustrující, že jsem nemohl předjet, ale body jsou dobré.“
McLaren se nyní musí vrátit k analýzám, protože Piastri jasně naznačil, že v nedělním Velké ceně nechce zopakovat podobný scénář. Počasí navíc slibuje bouřky a déšť, což komplikuje rozhodování o nastavení přítlaku. „Počasí vypadá dost špatně, což znamená, že nechcete mít příliš velké křídlo,“ vysvětlil. „Ale nechci zopakovat to, co se stalo ve sprintu, takže uvidíme, co se dá udělat.“
Před nedělním závodem však čeká ještě sobotní kvalifikace, ve které Piastri rozhodně nezamýšlí polevit. „Těším se na ni,“ řekl. „Spa je můj nejoblíbenější okruh v roce a zejména kvalifikace tady je úžasná, takže se těším na pořádné boje.“
Druhým místem ve sprintu navíc Piastri prodloužil svůj náskok v průběžném pořadí šampionátu na devět bodů před týmovým kolegou Landem Norrisem. McLaren tak drží slibný náskok, ale otázkou zůstává, jak se Piastri dokáže vypořádat s tlakem a změnami počasí v hlavním závodě.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.