Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Oscar Piastri si na sprint ve Spa zajistil pole position suverénním časem 1:40.510, téměř o půl sekundy rychlejším než druhý Max Verstappen. Přesto však už při oslavě svého úspěchu otevřeně přiznal, že start z první pozice na tomto okruhu není výhrou, ale spíš nevýhodou.
„Spa je asi jedno z nejhorších míst pro pole position! Ale co se dá dělat,“ uvedl Piastri po kvalifikaci pro F1TV. Jeho obavy se potvrdily hned na začátku sprintu, kdy Verstappen využil slipstreamu a na Kemmel Straight snadno McLaren předjel. Piastri se sice po celých 15 kol snažil o návrat do čela, ale vyšší přítlak, který McLaren zvolil, mu s tím neumožnil pomoci ani DRS.
Ve svém hodnocení pro Jolyona Palmera Piastri přiznal, že první kolo „proběhlo téměř podle očekávání“. Snažil se „klikatit mezi přímými a nedávat příliš mnoho tahu“, ale jednoduše mu chyběla rychlost na rovinkách. „I pak jsem neměl rychlost na rovinkách po zbytek závodu,“ dodal. I přes to si odvezl cenné body a zůstává spokojený, protože šlo zatím jen o sprint. „Je to trochu frustrující, že jsem nemohl předjet, ale body jsou dobré.“
McLaren se nyní musí vrátit k analýzám, protože Piastri jasně naznačil, že v nedělním Velké ceně nechce zopakovat podobný scénář. Počasí navíc slibuje bouřky a déšť, což komplikuje rozhodování o nastavení přítlaku. „Počasí vypadá dost špatně, což znamená, že nechcete mít příliš velké křídlo,“ vysvětlil. „Ale nechci zopakovat to, co se stalo ve sprintu, takže uvidíme, co se dá udělat.“
Před nedělním závodem však čeká ještě sobotní kvalifikace, ve které Piastri rozhodně nezamýšlí polevit. „Těším se na ni,“ řekl. „Spa je můj nejoblíbenější okruh v roce a zejména kvalifikace tady je úžasná, takže se těším na pořádné boje.“
Druhým místem ve sprintu navíc Piastri prodloužil svůj náskok v průběžném pořadí šampionátu na devět bodů před týmovým kolegou Landem Norrisem. McLaren tak drží slibný náskok, ale otázkou zůstává, jak se Piastri dokáže vypořádat s tlakem a změnami počasí v hlavním závodě.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.