Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Charles Lecler sprint během víkendu Velké ceny Belgie se opět nesl v duchu známého scénáře pro Ferrari v letošní sezoně – brilantní start, po kterém však následovalo pomalé propadání dolů s postupným ztrácením nadějí, jak SF-25 pomalu ztrácel tempo.
Ze čtvrté pozice na startu Leclerc využil slipstreamu za McLarenem Landa Norrisem na Kemmel Straight a na první zatáčce v Les Combes předjel zvenčí, čímž si vybojoval třetí místo. Zatímco Norrisův týmový kolega Oscar Piastri nebyl schopen dostatečně přiblížit Maxovi Verstappenovi a získat zpět ztracené vedení, Norris měl na Ferrari náskok a už na čtvrtém kole Leclerca předjel na stejném místě, kde si Leclerc polepšil.
Po tomto momentu začal Leclerc ztrácet tempo a nakonec dojel s více než deseti sekundami ztráty na vítěze. „Z tohoto závodu si musíme něco odnést,“ uvedl Leclerc pro Sky Sports F1. „Nemyslím si, že jsme moc daleko od maximálního potenciálu auta. Nejsem přesvědčený, že by nastavení nebo něco v autě nám dávalo naději na boj s Red Bullem nebo McLarenem.“
Ferrari v posledních závodech postupně zavádí rozsáhlou sadu vylepšení, začalo to novým spodkem vozu v Rakousku a v Spa přidalo novou geometrii zadního zavěšení spolu s nízko odporovým zadním křídlem specifickým pro daný okruh. Tyto změny byly značné a zahrnovaly nově tvarované „ploty“ na přední části podlahy, profily „tunelů“ i difuzor a detailní úpravy po bocích vozu před zadními koly.
Přestože piloti většinou vylepšení hodnotí pozitivně, výsledný efekt na rychlost byl spíše nenápadný. Lewis Hamilton, který po hodinách v kvalifikaci startoval až z 18. místa, se ve sprintu posunul na 15. pozici, což bylo jedno z mála výraznějších předjíždění během závodu, který připomínal spíše procesní jízdu. Po závodě však působil trochu zmateně.
„Pozitivní je, že jsem nezavrávoral,“ řekl Hamilton pro Sky Sports F1, informuje Motorsport.com. „Postoupil jsem, ale závod byl těžký. Nedokázali jsme v DRS vlaku výrazněji postoupit, což je škoda, ale naučil jsem se hodně o těch vylepšeních, co máme. Reflektoval jsem na změny, které Charles dostal od Montrealu – a viděli jste ten jeho pád, který byl trochu podobný tomu, co jsem měl já včera.“
Leclerc totiž při prvním tréninku v Kanadě zaznamenal zablokování zadní nápravy a následný smyk do bariéry v zatáčce číslo 3, který vyústil v nutnost výměny šasi. Ferrari však v té době žádná vylepšení oficiálně neoznámilo.
To však neznamená, že žádné nové součásti nepřibyly, protože tým není povinen hlásit změny, pokud neovlivňují profil povrchů. Je tedy možné, že Hamilton si časovou osu vylepšení trochu popletl vzhledem k množství dokumentace, kterou v poslední době posílá vedení týmu.
Celkově tak Ferrari pokračuje v hledání správné cesty ke zlepšení konkurenceschopnosti, avšak výsledky na trati zatím zaostávají za očekáváními, což je pro tým i fanoušky stále frustrující.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.