Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Charles Lecler sprint během víkendu Velké ceny Belgie se opět nesl v duchu známého scénáře pro Ferrari v letošní sezoně – brilantní start, po kterém však následovalo pomalé propadání dolů s postupným ztrácením nadějí, jak SF-25 pomalu ztrácel tempo.
Ze čtvrté pozice na startu Leclerc využil slipstreamu za McLarenem Landa Norrisem na Kemmel Straight a na první zatáčce v Les Combes předjel zvenčí, čímž si vybojoval třetí místo. Zatímco Norrisův týmový kolega Oscar Piastri nebyl schopen dostatečně přiblížit Maxovi Verstappenovi a získat zpět ztracené vedení, Norris měl na Ferrari náskok a už na čtvrtém kole Leclerca předjel na stejném místě, kde si Leclerc polepšil.
Po tomto momentu začal Leclerc ztrácet tempo a nakonec dojel s více než deseti sekundami ztráty na vítěze. „Z tohoto závodu si musíme něco odnést,“ uvedl Leclerc pro Sky Sports F1. „Nemyslím si, že jsme moc daleko od maximálního potenciálu auta. Nejsem přesvědčený, že by nastavení nebo něco v autě nám dávalo naději na boj s Red Bullem nebo McLarenem.“
Ferrari v posledních závodech postupně zavádí rozsáhlou sadu vylepšení, začalo to novým spodkem vozu v Rakousku a v Spa přidalo novou geometrii zadního zavěšení spolu s nízko odporovým zadním křídlem specifickým pro daný okruh. Tyto změny byly značné a zahrnovaly nově tvarované „ploty“ na přední části podlahy, profily „tunelů“ i difuzor a detailní úpravy po bocích vozu před zadními koly.
Přestože piloti většinou vylepšení hodnotí pozitivně, výsledný efekt na rychlost byl spíše nenápadný. Lewis Hamilton, který po hodinách v kvalifikaci startoval až z 18. místa, se ve sprintu posunul na 15. pozici, což bylo jedno z mála výraznějších předjíždění během závodu, který připomínal spíše procesní jízdu. Po závodě však působil trochu zmateně.
„Pozitivní je, že jsem nezavrávoral,“ řekl Hamilton pro Sky Sports F1, informuje Motorsport.com. „Postoupil jsem, ale závod byl těžký. Nedokázali jsme v DRS vlaku výrazněji postoupit, což je škoda, ale naučil jsem se hodně o těch vylepšeních, co máme. Reflektoval jsem na změny, které Charles dostal od Montrealu – a viděli jste ten jeho pád, který byl trochu podobný tomu, co jsem měl já včera.“
Leclerc totiž při prvním tréninku v Kanadě zaznamenal zablokování zadní nápravy a následný smyk do bariéry v zatáčce číslo 3, který vyústil v nutnost výměny šasi. Ferrari však v té době žádná vylepšení oficiálně neoznámilo.
To však neznamená, že žádné nové součásti nepřibyly, protože tým není povinen hlásit změny, pokud neovlivňují profil povrchů. Je tedy možné, že Hamilton si časovou osu vylepšení trochu popletl vzhledem k množství dokumentace, kterou v poslední době posílá vedení týmu.
Celkově tak Ferrari pokračuje v hledání správné cesty ke zlepšení konkurenceschopnosti, avšak výsledky na trati zatím zaostávají za očekáváními, což je pro tým i fanoušky stále frustrující.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.