Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Lewis Hamilton zažil ve Spa další frustrující moment sezony. Sedminásobný mistr světa skončil v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze šestnáctého místa na startovním roštu a sám přiznává, že si za chybu může především on sám.
„Udělali jsme pár změn na autě, ale necítil jsem se v něm nijak zvlášť dobře,“ řekl Hamilton po kvalifikaci pro Sky Sports, informuje Motorsport.com. „Museli jsme použít druhý set pneumatik jen na to, abychom se dostali z Q1. A pak z mé strany další chyba. Opravdu se musím podívat sám na sebe. Musím se týmu omluvit, je nepřijatelné, že jsem vypadl v Q1 podruhé. Je to opravdu velmi slabý výkon z mé strany.“
Hamilton se snažil vysvětlit i moment, který vedl ke smazání jeho času. Podle něj šlo o závodní linii, kterou jezdil celý víkend, a s rozhodnutím komisařů nesouhlasí: „Nesouhlasím s tím, ale jsem venku. V podstatě ano, všichni tam berou ten obrubník. Asi to bylo nejdál, co jsem kdy zajel.“
Frustraci umocňuje fakt, že Hamilton doplatil na chybu i ve sprintové kvalifikaci, kde kvůli smyku odstartoval až z osmnáctého místa. Otázky, zda má smysl měnit nastavení vozu a startovat z boxů, odmítl: „Nemyslím si, že s tím můžeme moc udělat. Prostě odstartuju, kde jsem, a uvidíme, kam se dostanu.“
Závěr sezony se pro Mercedes nevyvíjí podle představ. „Snažíme se dělat maximum s tím, co máme. V továrně všichni makají naplno. Měli jsme nějaké upgrady, ale myslím, že to je pro tenhle rok všechno. Teď už se hlavní pozornost přesouvá na auto pro příští sezonu,“ dodal Hamilton.
Zatímco tým hledí k roku dva tisíce dvacet šest a nové éře, Hamilton musí najít způsob, jak se zvednout v té aktuální. Jeho vlastní slova to vystihla nejlépe: „Musím se podívat dovnitř. Tenhle výkon nebyl hodný mého jména.“
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.