Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Lewis Hamilton zažil ve Spa další frustrující moment sezony. Sedminásobný mistr světa skončil v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze šestnáctého místa na startovním roštu a sám přiznává, že si za chybu může především on sám.
„Udělali jsme pár změn na autě, ale necítil jsem se v něm nijak zvlášť dobře,“ řekl Hamilton po kvalifikaci pro Sky Sports, informuje Motorsport.com. „Museli jsme použít druhý set pneumatik jen na to, abychom se dostali z Q1. A pak z mé strany další chyba. Opravdu se musím podívat sám na sebe. Musím se týmu omluvit, je nepřijatelné, že jsem vypadl v Q1 podruhé. Je to opravdu velmi slabý výkon z mé strany.“
Hamilton se snažil vysvětlit i moment, který vedl ke smazání jeho času. Podle něj šlo o závodní linii, kterou jezdil celý víkend, a s rozhodnutím komisařů nesouhlasí: „Nesouhlasím s tím, ale jsem venku. V podstatě ano, všichni tam berou ten obrubník. Asi to bylo nejdál, co jsem kdy zajel.“
Frustraci umocňuje fakt, že Hamilton doplatil na chybu i ve sprintové kvalifikaci, kde kvůli smyku odstartoval až z osmnáctého místa. Otázky, zda má smysl měnit nastavení vozu a startovat z boxů, odmítl: „Nemyslím si, že s tím můžeme moc udělat. Prostě odstartuju, kde jsem, a uvidíme, kam se dostanu.“
Závěr sezony se pro Mercedes nevyvíjí podle představ. „Snažíme se dělat maximum s tím, co máme. V továrně všichni makají naplno. Měli jsme nějaké upgrady, ale myslím, že to je pro tenhle rok všechno. Teď už se hlavní pozornost přesouvá na auto pro příští sezonu,“ dodal Hamilton.
Zatímco tým hledí k roku dva tisíce dvacet šest a nové éře, Hamilton musí najít způsob, jak se zvednout v té aktuální. Jeho vlastní slova to vystihla nejlépe: „Musím se podívat dovnitř. Tenhle výkon nebyl hodný mého jména.“
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.