Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Max Verstappen po kvalifikaci ve Spa-Francorchamps otevřeně přiznal, že v aktuální formě Red Bullu nevidí reálnou šanci, jak letos porazit McLaren. Tým sice do Belgie přivezl jednu z posledních větších technických novinek v sezoně, ale podle Verstappena se klíčové nedostatky vozu nezměnily. „Nové díly fungují, ale nedávají mi ten vyvážený pocit, který potřebuju pro útok v zatáčkách,“ prohlásil trojnásobný šampion. Problémy s rovnováhou podle něj přetrvávají.
V sobotním sprintu ještě Verstappen dokázal využít odlišného nastavení a s minimálním přítlakem předjel Oscara Piastriho, přičemž dojel mezi dvěma McLareny. Ovšem v kvalifikaci na hlavní závod už na nejlepší nestačil – po chybách v Q3 skončil až čtvrtý. Nad jeho hlavou tak dál visí otázka, zda bude vůbec schopen zabojovat o pátý titul.
Red Bull se v posledních týdnech snažil dohnat technologické manko. Vylepšená podlaha, přední křídlo a zadní winglety byly doplněny novým balíčkem zahrnujícím přepracovanou příď a drobné úpravy karoserie. I když změny přinesly vyšší přítlak, Verstappen tvrdí, že zásadní vylepšení se nedostavilo. Především v rychlých zatáčkách vůz stále postrádá důvěru a stabilitu.
Na druhé straně garáže i mimo ni zůstává Red Bull relativně optimistický. Helmut Marko, dlouholetý poradce týmu, věří, že boj o titul je stále otevřený. „Máme před sebou ještě 12 závodů a budeme bojovat, dokud to bude matematicky možné,“ prohlásil. Po sprintu pro ORF dodal: „Náš cíl zůstává stejný – vyhrát šampionát. Jeden bod už máme.“
Když byl Verstappen konfrontován s Markovými výroky, odpověděl bez obalu. „Helmut ale nesedí ve voze,“ poznamenal. „Chápu, že se musíte snažit zůstat pozitivní, ale já jsem realista. Když se dívám na záběry z jiných monopostů, vím dost.“ Zdůraznil tak rozdíl mezi vnějšími nadějemi a vlastní zkušeností z kokpitu.
Co se týče samotného závodu, který se pojede za proměnlivého počasí, Verstappen příliš důvěry nemá. Připomněl britskou Grand Prix, kde McLaren exceloval právě díky lepší práci s pneumatikami. Pokud se situace ve Spa bude opakovat, bude podle něj těžké jejich výhodu jakkoliv vyrovnat.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.