Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
George Russell prožil v Montrealu fantastický závodní víkend, když si v sobotní kvalifikaci vyjel pole position a v nedělním závodě zaznamenal své první vítězství v sezoně – zároveň i první triumf pro Mercedes v letošní sezoně. Úspěšný den pro stáj z Brackley navíc podtrhl Kimi Antonelli, který si dojel pro své premiérové pódium v kariéře Formule 1.
Po takovém výsledku bylo jen otázkou času, než se novináři po závodě obrátí na šéfa týmu Tota Wolffa s dotazem, zda výkon Russella urychlí jednání o nové smlouvě. Současný kontrakt britského jezdce totiž platí pouze do konce příští sezony.
Wolff ale dal jasně najevo, že Russellův přínos pro tým není otázkou jednoho závodu. „Je s námi už dlouho a stále roste. Udělal velké pokroky od mladého jezdce ve Williamsu, přes nástup k Mercedesu v náročném období, až po to, že byl vyrovnaný s Lewisem Hamiltonem,“ uvedl Wolff, pro F1.com. „A teď, když Lewis odešel, je přirozeně vůdčí postavou. Nejde o žádnou politiku, jen si vzal pozici, kterou si zaslouží.“
Podle Wolffa je atmosféra uvnitř týmu výborná a jednání o budoucnosti mají už nyní svůj rámec: „Shodli jsme se na určitém časovém plánu, kdy tyto věci uzavřít. S trojzávodními víkendy, které teď máme v červnu a červenci, to možná bude chvíli trvat, ale dostaneme se k tomu.“
Wolff zároveň připomněl, že Russell je „odchovancem“ Mercedesu podobně jako Antonelli: „Není to o tom, jestli vyhraje závod nebo ne. Víme, že má na to podávat špičkové výkony – a to je pro nás rozhodující.“
Závod v Kanadě nabídl i další příběh – Russell na startu sdílel první řadu s Maxem Verstappenem, a to jen týden poté, co mezi nimi došlo ke kontroverzní kolizi ve Španělsku. Když se Wolffa zeptali, zda tato událost mohla George nějak motivovat navíc, odpověděl diplomaticky:
„Ti dva se potkávají na trati už víc než deset let – od motokár až po F1. Známe je i mimo trať a tam jsou velmi korektní. Ale na trati? To je čistý boj. Jsou to rozdílné charaktery, rozdílné osobnosti. Nemyslím si ale, že by to do první zatáčky hrálo roli – oba chtějí být vepředu, bez ohledu na to, kdo je vedle nich.“
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.