Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
George Russell prožil v Montrealu fantastický závodní víkend, když si v sobotní kvalifikaci vyjel pole position a v nedělním závodě zaznamenal své první vítězství v sezoně – zároveň i první triumf pro Mercedes v letošní sezoně. Úspěšný den pro stáj z Brackley navíc podtrhl Kimi Antonelli, který si dojel pro své premiérové pódium v kariéře Formule 1.
Po takovém výsledku bylo jen otázkou času, než se novináři po závodě obrátí na šéfa týmu Tota Wolffa s dotazem, zda výkon Russella urychlí jednání o nové smlouvě. Současný kontrakt britského jezdce totiž platí pouze do konce příští sezony.
Wolff ale dal jasně najevo, že Russellův přínos pro tým není otázkou jednoho závodu. „Je s námi už dlouho a stále roste. Udělal velké pokroky od mladého jezdce ve Williamsu, přes nástup k Mercedesu v náročném období, až po to, že byl vyrovnaný s Lewisem Hamiltonem,“ uvedl Wolff, pro F1.com. „A teď, když Lewis odešel, je přirozeně vůdčí postavou. Nejde o žádnou politiku, jen si vzal pozici, kterou si zaslouží.“
Podle Wolffa je atmosféra uvnitř týmu výborná a jednání o budoucnosti mají už nyní svůj rámec: „Shodli jsme se na určitém časovém plánu, kdy tyto věci uzavřít. S trojzávodními víkendy, které teď máme v červnu a červenci, to možná bude chvíli trvat, ale dostaneme se k tomu.“
Wolff zároveň připomněl, že Russell je „odchovancem“ Mercedesu podobně jako Antonelli: „Není to o tom, jestli vyhraje závod nebo ne. Víme, že má na to podávat špičkové výkony – a to je pro nás rozhodující.“
Závod v Kanadě nabídl i další příběh – Russell na startu sdílel první řadu s Maxem Verstappenem, a to jen týden poté, co mezi nimi došlo ke kontroverzní kolizi ve Španělsku. Když se Wolffa zeptali, zda tato událost mohla George nějak motivovat navíc, odpověděl diplomaticky:
„Ti dva se potkávají na trati už víc než deset let – od motokár až po F1. Známe je i mimo trať a tam jsou velmi korektní. Ale na trati? To je čistý boj. Jsou to rozdílné charaktery, rozdílné osobnosti. Nemyslím si ale, že by to do první zatáčky hrálo roli – oba chtějí být vepředu, bez ohledu na to, kdo je vedle nich.“
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.