Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
George Russell prožil v Montrealu fantastický závodní víkend, když si v sobotní kvalifikaci vyjel pole position a v nedělním závodě zaznamenal své první vítězství v sezoně – zároveň i první triumf pro Mercedes v letošní sezoně. Úspěšný den pro stáj z Brackley navíc podtrhl Kimi Antonelli, který si dojel pro své premiérové pódium v kariéře Formule 1.
Po takovém výsledku bylo jen otázkou času, než se novináři po závodě obrátí na šéfa týmu Tota Wolffa s dotazem, zda výkon Russella urychlí jednání o nové smlouvě. Současný kontrakt britského jezdce totiž platí pouze do konce příští sezony.
Wolff ale dal jasně najevo, že Russellův přínos pro tým není otázkou jednoho závodu. „Je s námi už dlouho a stále roste. Udělal velké pokroky od mladého jezdce ve Williamsu, přes nástup k Mercedesu v náročném období, až po to, že byl vyrovnaný s Lewisem Hamiltonem,“ uvedl Wolff, pro F1.com. „A teď, když Lewis odešel, je přirozeně vůdčí postavou. Nejde o žádnou politiku, jen si vzal pozici, kterou si zaslouží.“
Podle Wolffa je atmosféra uvnitř týmu výborná a jednání o budoucnosti mají už nyní svůj rámec: „Shodli jsme se na určitém časovém plánu, kdy tyto věci uzavřít. S trojzávodními víkendy, které teď máme v červnu a červenci, to možná bude chvíli trvat, ale dostaneme se k tomu.“
Wolff zároveň připomněl, že Russell je „odchovancem“ Mercedesu podobně jako Antonelli: „Není to o tom, jestli vyhraje závod nebo ne. Víme, že má na to podávat špičkové výkony – a to je pro nás rozhodující.“
Závod v Kanadě nabídl i další příběh – Russell na startu sdílel první řadu s Maxem Verstappenem, a to jen týden poté, co mezi nimi došlo ke kontroverzní kolizi ve Španělsku. Když se Wolffa zeptali, zda tato událost mohla George nějak motivovat navíc, odpověděl diplomaticky:
„Ti dva se potkávají na trati už víc než deset let – od motokár až po F1. Známe je i mimo trať a tam jsou velmi korektní. Ale na trati? To je čistý boj. Jsou to rozdílné charaktery, rozdílné osobnosti. Nemyslím si ale, že by to do první zatáčky hrálo roli – oba chtějí být vepředu, bez ohledu na to, kdo je vedle nich.“
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.