Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Bývalý jezdec Formule 1 a současný expert Sky Sports F1 Martin Brundle varuje tým Mercedes, aby nepodcenil tlak, kterému čelí jejich nováček Andrea Kimi Antonelli. Podle Brundla je klíčové, aby se tým postaral o psychickou pohodu teprve osmnáctiletého Itala a nedovolil, aby se z aktuální fáze stala krize, jež by mohla ohrozit jeho vývoj.
Antonelli vstoupil do sezony 2025 ve velkém stylu. Po přestupu sedminásobného šampiona Lewise Hamiltona do Ferrari zaujal jeho místo a hned při svém debutu v Austrálii zazářil čtvrtým místem. Následně získal pole position pro sprint v Miami a svou první velkou trofej si odvezl po třetím místě v Kanadě. Naděje fanoušků i týmu tak raketově vzrostly.
Jenže po skvělém začátku přišel zlom. Antonelli odstoupil ze závodů v Imole, Španělsku, Rakousku i na Silverstonu, a i když šlo o různorodé příčiny, tlak z výsledkové stagnace narůstá. „Je ve složité fázi a tým mu musí pomoct ji překonat. Jinak se může dostat do spirály, ze které se mladý jezdec těžko dostává,“ upozorňuje Brundle, informuje Motorsport.com. „Po Melbourne a Kanadě bylo jasné, že má talent, teď ale přichází ta skutečná zkouška.“
Další nejistotu přináší fakt, že Antonellimu končí po této sezoně smlouva. Šéf týmu Toto Wolff sice tento týden potvrdil, že prioritou Mercedesu pro rok 2026 zůstává dvojice George Russell – Andrea Kimi Antonelli, žádné oficiální prodloužení však zatím oznámeno nebylo. Brundle tak varuje, že bez jasné podpory může mladý jezdec ztratit potřebné zázemí.
„Jednání probíhají už delší dobu a vše je aktuální,“ potvrdil Wolff pro rakouskou televizi ORF. „Naší prioritou je pokračovat s Georgem a Kimim. Ale nemůžeme ignorovat ani jména jako Max Verstappen. Zvážili jsme všechny možnosti, ale myslím, že žádné velké překvapení nás nečeká.“
V současném pořadí šampionátu drží Antonelli sedmé místo se 63 body. Jeho týmový kolega George Russell má na kontě 147 bodů a drží čtvrtou příčku. Mercedes tak i nadále hledá rovnováhu mezi podporou mladého talentu a ambicemi v šampionátu.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.