Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Lando Norris po Velké ceně Belgie uznal, že Oscar Piastri si vítězství jednoznačně zasloužil. Podle něj by ho nedokázal porazit, ani kdyby zajel úplně bezchybný závod. Klíčový byl už samotný start, kdy Piastri lépe zvládl podmínky na mokré trati a předjel Norrise hned v prvním kole po restartu.
Norris ocenil zejména Piastriho odvahu v rychlé pasáži Eau Rouge a Raidillon, kde si Australan připravil výhodnou pozici pro předjetí. „Oscar prostě odstartoval lépe. V tu chvíli jsem už neměl co dělat,“ řekl Norris. Přestože by si sám přál stát na nejvyšším stupni, výsledek podle něj odpovídal realitě závodu.
Důležitou roli sehrála i rozdílná strategie. Zatímco Piastri zvolil středně tvrdé pneumatiky, Norris jel na tvrdší směsi s plánem dojet až do cíle bez zastávky. Piastri ale zvládl s médii hospodařit natolik dobře, že pit stop navíc nakonec nepotřeboval. Norris se mu sice postupně přibližoval, ale jeho vlastní pneumatiky ke konci ztrácely výkon.
Britský jezdec přiznal, že udělal několik drobných chyb, které ho mohly stát šanci na souboj o vítězství. „I kdybych to odjel dokonale, nemyslím si, že bych Oscara porazil,“ uznal. Přesto vyzdvihl výsledek celého týmu, McLaren totiž zaznamenal první dvojité vítězství ve Spa po mnoha letech.
S výhledem na příští víkend v Maďarsku byl Norris naladěn pozitivně. „Budapešť mi obvykle sedí víc. Je to trať, kde jsem začínal v F1, a mám na ni dobré vzpomínky,“ řekl s úsměvem. Přestože byl z výsledku ve Spa mírně zklamaný, na další závod se těší.
Závod vyhrál Oscar Piastri, druhý dojel Norris a třetí Charles Leclerc s Ferrari. McLaren tak dál potvrzuje skvělou formu a upevňuje svou pozici v čele šampionátu.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.