Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Sergio Pérez se po náročném konci u Red Bullu rozhodl letos vynechat sezónu, aby si odpočinul a znovu zhodnotil svou kariéru. „Bylo pro mě velmi důležité mít tento čas mimo sport, zejména proto, že až ke konci loňského roku bylo jasné, že nebudu pokračovat u Red Bullu,“ řekl Pérez během speciální mediální session po potvrzení svého angažmá u Cadillacu.
Mexický pilot měl za sebou těžký rok. Posledních 18 Velkých cen s Red Bullem mu přineslo jen 49 bodů, což stálo tým ztrátu dominance v Poháru konstruktérů, kterou držel poslední dvě sezóny. Pérez se přitom snažil najít optimální nastavení vozu, který byl primárně stavěný pro Maxe Verstappena, ale žádné úpravy nepřinesly kýžené výsledky.
„Místo toho, abych skočil do něčeho jen kvůli tomu, abych zůstal na startovním roštu, jsem potřeboval čas se od sportu odpojit a zjistit, co opravdu chci dál v kariéře,“ dodal. Po několika měsících přemýšlení se rozhodl přijmout nabídku Cadillacu, kde se stane součástí velmi zkušené jezdecké dvojice spolu s Valtterim Bottasem. „Čím více jsem mluvil s týmem Cadillac, tím jasnější bylo, že toto je projekt, který mě opravdu nadchne. Není to jen návrat na startovní rošt, jde o budování celého týmu.“
Pérez uvědomuje, že bude muset znovu získat závodní rychlost a adaptovat se na vozy F1. „Uvědomil jsem si, že mě baví trénink. Myslel jsem si, že ho nesnáším, ale tento čas mimo závody mi ukázal, že mě opravdu baví, takže jsem zůstal fit,“ přiznal.
Pérez zatím nejezdil s F1 vozem, kromě jízdy s kártem se svým synem, ale plánuje testy ještě před koncem roku. „Příští rok, s tolika testy, co máme naplánované, půjde adaptace velmi rychle. Vím, co F1 obnáší, a budu připraven podávat výkony od prvního závodu sezóny v Austrálii,“ dodal.
Jeho návrat tedy není jen o bojích o body a pódiová umístění, ale také o zapojení se do ambiciózního projektu Cadillacu. Nový tým chce využít zkušenosti veteránů k rychlému startu a budovat dlouhodobě konkurenceschopnou strukturu v nejprestižnějším motorsportu světa.
Většina týmů Formule 1 představila pro Grand Prix USA speciální lakování, která slibují vizuálně atraktivní podívanou.
Ve středu se v Londýně nečekaně setkali tři nejvlivnější osobnosti F1, což vzbudilo pozornost a překvapení mezi fanoušky i odborníky motorsportu.
Mercedes po několika měsících spekulací konečně oznámil, kdo bude tvořit jejich jezdeckou dvojici v revolučním roce 2026.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.