Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Sergio Pérez se po náročném konci u Red Bullu rozhodl letos vynechat sezónu, aby si odpočinul a znovu zhodnotil svou kariéru. „Bylo pro mě velmi důležité mít tento čas mimo sport, zejména proto, že až ke konci loňského roku bylo jasné, že nebudu pokračovat u Red Bullu,“ řekl Pérez během speciální mediální session po potvrzení svého angažmá u Cadillacu.
Mexický pilot měl za sebou těžký rok. Posledních 18 Velkých cen s Red Bullem mu přineslo jen 49 bodů, což stálo tým ztrátu dominance v Poháru konstruktérů, kterou držel poslední dvě sezóny. Pérez se přitom snažil najít optimální nastavení vozu, který byl primárně stavěný pro Maxe Verstappena, ale žádné úpravy nepřinesly kýžené výsledky.
„Místo toho, abych skočil do něčeho jen kvůli tomu, abych zůstal na startovním roštu, jsem potřeboval čas se od sportu odpojit a zjistit, co opravdu chci dál v kariéře,“ dodal. Po několika měsících přemýšlení se rozhodl přijmout nabídku Cadillacu, kde se stane součástí velmi zkušené jezdecké dvojice spolu s Valtterim Bottasem. „Čím více jsem mluvil s týmem Cadillac, tím jasnější bylo, že toto je projekt, který mě opravdu nadchne. Není to jen návrat na startovní rošt, jde o budování celého týmu.“
Pérez uvědomuje, že bude muset znovu získat závodní rychlost a adaptovat se na vozy F1. „Uvědomil jsem si, že mě baví trénink. Myslel jsem si, že ho nesnáším, ale tento čas mimo závody mi ukázal, že mě opravdu baví, takže jsem zůstal fit,“ přiznal.
Pérez zatím nejezdil s F1 vozem, kromě jízdy s kártem se svým synem, ale plánuje testy ještě před koncem roku. „Příští rok, s tolika testy, co máme naplánované, půjde adaptace velmi rychle. Vím, co F1 obnáší, a budu připraven podávat výkony od prvního závodu sezóny v Austrálii,“ dodal.
Jeho návrat tedy není jen o bojích o body a pódiová umístění, ale také o zapojení se do ambiciózního projektu Cadillacu. Nový tým chce využít zkušenosti veteránů k rychlému startu a budovat dlouhodobě konkurenceschopnou strukturu v nejprestižnějším motorsportu světa.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.