Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Sergio Pérez stále dominuje pozornosti ve světě Formule 1, I když někteří spekulovali, že by mohl být jmenován jezdcem týmu Cadillac během víkendu GP v Miami, mexický závodník má otevřené možnosti u několika dalších týmů, jak informuje The Race.
Pérez už vedl pokročilá jednání s Cadillacem, ale i týmy jako Alpine a Mercedes mají o jeho služby pro sezónu 2026 zájem, přičemž každá z těchto možností závisí na specifických okolnostech. Pokud jde o Alpine, není to poprvé, co se jeho jméno v souvislosti s tímto týmem objevuje. Už v minulosti, kdy ještě tým působil pod názvem Renault, byl Pérez jedním z favoritů na volné místo, ale k dohodě tehdy nedošlo. I přesto se objevily fotografie, které ho ukazovaly s nápisem „Renault“, což naznačovalo jeho blízkost k angažmá.
Alpine prochází restrukturalizací po několika změnách ve vedení, poslední změnou byl odchod Olivera Oakese a příchod Flavia Briatoreho jako nového manažera týmu. Tento italský manažer se snaží získat značný finanční rozpočet, což by mohl podpořit i Pérez, jelikož jeho osobní sponzoři, včetně Carlos Slim Domita, jednoho z nejbohatších lidí na světě, mohou přinést cennou podporu.
Co se týče Mercedesu, pohyb v jezdecké sestavě by byl podmíněn odchodem George Russella. Šéf týmu Mercedes, Toto Wolff, už v minulosti projevil sympatie k Pérezovi, oceňoval jeho práci na vývoji vozu a věrnost jako týmový kolega. Vše ale závisí na rozhodnutí Maxe Verstappena. Pokud by Verstappen přestal závodit pro Red Bull, Wolff by mohl zvážit Pérezovo angažmá, aby se stal druhým pilotem po Andrea Kimi Antonellim.
Tým Cadillac stále zvažuje možnost, že by Pérez pomohl s vývojem jejich vozu, stejně jako to dělal v minulosti v Sauberu a Force India/Racing Point. Díky jeho ekonomické podpoře a silné fanouškovské základně v USA by mohl být klíčovým článkem pro tým, ale ani tato možnost není zatím potvrzená. I když některé zprávy naznačovaly podpis kontraktu mezi Pérezem a Cadillacem, pravda je taková, že ještě žádná definitivní dohoda nepadla.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.
Oscar Piastri se bude muset spokojit s třetím místem na startovním roštu, poté co žlutá vlajka zhatila jeho poslední pokus o postup do první řady. Jeho týmový kolega Lando Norris naopak zazářil a vybojoval pole position, čímž zajistil McLarenu skvělý výchozí bod pro závod.