Max Verstappen si při debutu v závodě GT3 na Nürburgringu připsal s kolegou Chrisem Lulhamem vítezství.
Max Verstappen zažil působivý debut v kategorii GT3 na legendárním okruhu Nordschleife, když vyhrál závod série Nurburgring Endurance Series.
Čtyřnásobný mistr světa Formule 1 usedl za volant Ferrari 296 týmu Emil Frey Racing spolu se svým týmovým kolegou Chrisem Lulhamem. Ze třetí pozice na startu se okamžitě propracoval na první místo a během prvních dvou hodin závodu si vybudoval náskok přibližně jedné minuty, který udržoval s téměř perfektní přesností.
Verstappenův výkon byl od začátku do konce přesvědčivý. Dokázal se rychle orientovat mezi pomalejšími vozy a držet konstantní tempo, což ukázalo, že jeho talent z F1 lze snadno přenést i do vytrvalostního závodění.
„Cítil jsem dobrý slipstream za autem #34, takže jsem mohl vyjet ven a projet první zatáčku vpředu,“ popsal svůj manévr do první zatáčky Verstappen.
Od prvních kol Verstappen postupně navyšoval náskok a během první poloviny závodu odskočil soupeřům o více než minutu. „Bylo to rychlé, ale zároveň jsme museli být opatrní s provozem v různých třídách,“ dodal.
Po třetím kole byl jeho čas o 12 sekund lepší než v kvalifikaci a náskok vůči Franku Stipplerovi se ještě zvětšil. Později dokázal svůj čas stáhnout na 7:51,5, což ukázalo jeho precizní kontrolu nad vozem Ferrari 296 GT3.
„Po pěti kolech jsem měl náskok 16 sekund. Věřil jsem, že pokud udržím tempo, můžeme závod ovládnout,“ uvedl Verstappen, který si užíval víkend mimo F1.
Po šestém kole přišel jeho první pit stop, ale nadále zůstal v autě a pokračoval ve své dvojité stintě s Lulhamem. „Bylo důležité udržet tempo a připravit auto pro druhou polovinu závodu,“ vysvětlil.
Ve druhém stintu Verstappen nadále zvyšoval náskok a dokázal jezdit pod osmiminutovou hranicí na Nordschleife. Když předal Ferrari Lulhamovi, vedl již o impozantních 62 sekund. „Věděl jsem, že musíme být opatrní, ale zároveň držet rychlé tempo,“ řekl 22letý Brit.
Lulham si udržel vedení a během prvních kol ještě navýšil náskok na více než 70 sekund. „Bylo důležité držet auto na trati i přes pomalejší zóny a žluté vlajky,“ dodal.
Nakonec Verstappen a Lulham dovezli Ferrari do cíle bez problémů a oslavili první triumf v nejvyšší třídě na Nordschleife. „Byl to fantastický den. Vše klaplo perfektně a tým odvedl skvělou práci,“ uzavřel Verstappen po vítězství.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.