Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Lando Norris otevřeně přiznává, že si často hledá výmluvy, ale nikdy na ně není hrdý. „V 95 % případů si myslím, že jsem to mohl zvládnout líp,“ říká. Tato slova, která zazněla ještě před Velkou cenou Japonska, dnes po třech závodech, v nichž se mu nepodařilo vytěžit maximum, působí o to silněji. Norris je známý svou sebekritičností, kterou někteří vnímají jako slabost. Ale v prostředí vrcholového sportu platí jiné měřítko, důležité je, co člověku opravdu pomáhá růst, informuje Motorsport.com.
Lando Norris se od ostatních jezdců liší tím, že nehledá chyby v autě nebo týmu, ale především u sebe. Místo obviňování okolí se zaměřuje na vlastní chyby a snaží se je pochopit. I když to na něj vytváří velký tlak, právě tato sebekritičnost mu může pomoci dlouhodobě růst. Sám říká, že si nikdy nevybíjí frustraci na týmu nebo mechanicích, raději vše klidně rozebere a hledá, co mohl udělat lépe.
Srovnání s Maxem Verstappenem je v tomto kontextu nevyhnutelné. I Verstappen měl v začátcích své kariéry sérii pochybení. Ať už to byl nešťastný incident s Ricciardem v Maďarsku 2017 nebo havárie v Monaku o rok později, která ho vyřadila z kvalifikace. Dnes jsou to jen drobné puntíky v historii čtyřnásobného mistra světa. Ukazuje to však, že cesta k vrcholu je málokdy bezchybná. A chyby, byť veřejné a ostře sledované, jsou součástí růstu.
McLaren aktuálně disponuje jedním z nejrychlejších vozů v poli, ale zároveň i jedním z nejnáročnějších na ovládání. Jak vysvětluje týmový šéf Andrea Stella, problém není v nedostatku přilnavosti, ale v její nepředvídatelnosti. Auto dává skvělou odezvu, dokud ji náhle neztratí. To klade na pilota obrovské nároky při kvalifikacích, kdy se jede na absolutní hraně. Právě tady se Norris momentálně trápí a hledá způsob, jak svému stroji víc porozumět.
Je možné, že jeho týmový kolega Oscar Piastri se s tímto limitem vyrovnává lépe, nebo se mu prostě nedaří dostat vůz do tak extrémních situací. Ať je to jakkoliv, Norris ví, že bez změny přístupu k řízení i vlastnímu mentálnímu nastavení to dál nepůjde. V sezóně 2025, kdy se očekává jeho největší průlom, musí najít rovnováhu mezi sebereflexí a sebedůvěrou. Jinak se jeho slibný potenciál znovu rozplyne v sérii zbytečných chyb.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.