Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Lando Norris otevřeně přiznává, že si často hledá výmluvy, ale nikdy na ně není hrdý. „V 95 % případů si myslím, že jsem to mohl zvládnout líp,“ říká. Tato slova, která zazněla ještě před Velkou cenou Japonska, dnes po třech závodech, v nichž se mu nepodařilo vytěžit maximum, působí o to silněji. Norris je známý svou sebekritičností, kterou někteří vnímají jako slabost. Ale v prostředí vrcholového sportu platí jiné měřítko, důležité je, co člověku opravdu pomáhá růst, informuje Motorsport.com.
Lando Norris se od ostatních jezdců liší tím, že nehledá chyby v autě nebo týmu, ale především u sebe. Místo obviňování okolí se zaměřuje na vlastní chyby a snaží se je pochopit. I když to na něj vytváří velký tlak, právě tato sebekritičnost mu může pomoci dlouhodobě růst. Sám říká, že si nikdy nevybíjí frustraci na týmu nebo mechanicích, raději vše klidně rozebere a hledá, co mohl udělat lépe.
Srovnání s Maxem Verstappenem je v tomto kontextu nevyhnutelné. I Verstappen měl v začátcích své kariéry sérii pochybení. Ať už to byl nešťastný incident s Ricciardem v Maďarsku 2017 nebo havárie v Monaku o rok později, která ho vyřadila z kvalifikace. Dnes jsou to jen drobné puntíky v historii čtyřnásobného mistra světa. Ukazuje to však, že cesta k vrcholu je málokdy bezchybná. A chyby, byť veřejné a ostře sledované, jsou součástí růstu.
McLaren aktuálně disponuje jedním z nejrychlejších vozů v poli, ale zároveň i jedním z nejnáročnějších na ovládání. Jak vysvětluje týmový šéf Andrea Stella, problém není v nedostatku přilnavosti, ale v její nepředvídatelnosti. Auto dává skvělou odezvu, dokud ji náhle neztratí. To klade na pilota obrovské nároky při kvalifikacích, kdy se jede na absolutní hraně. Právě tady se Norris momentálně trápí a hledá způsob, jak svému stroji víc porozumět.
Je možné, že jeho týmový kolega Oscar Piastri se s tímto limitem vyrovnává lépe, nebo se mu prostě nedaří dostat vůz do tak extrémních situací. Ať je to jakkoliv, Norris ví, že bez změny přístupu k řízení i vlastnímu mentálnímu nastavení to dál nepůjde. V sezóně 2025, kdy se očekává jeho největší průlom, musí najít rovnováhu mezi sebereflexí a sebedůvěrou. Jinak se jeho slibný potenciál znovu rozplyne v sérii zbytečných chyb.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.