Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Lando Norris otevřeně přiznává, že si často hledá výmluvy, ale nikdy na ně není hrdý. „V 95 % případů si myslím, že jsem to mohl zvládnout líp,“ říká. Tato slova, která zazněla ještě před Velkou cenou Japonska, dnes po třech závodech, v nichž se mu nepodařilo vytěžit maximum, působí o to silněji. Norris je známý svou sebekritičností, kterou někteří vnímají jako slabost. Ale v prostředí vrcholového sportu platí jiné měřítko, důležité je, co člověku opravdu pomáhá růst, informuje Motorsport.com.
Lando Norris se od ostatních jezdců liší tím, že nehledá chyby v autě nebo týmu, ale především u sebe. Místo obviňování okolí se zaměřuje na vlastní chyby a snaží se je pochopit. I když to na něj vytváří velký tlak, právě tato sebekritičnost mu může pomoci dlouhodobě růst. Sám říká, že si nikdy nevybíjí frustraci na týmu nebo mechanicích, raději vše klidně rozebere a hledá, co mohl udělat lépe.
Srovnání s Maxem Verstappenem je v tomto kontextu nevyhnutelné. I Verstappen měl v začátcích své kariéry sérii pochybení. Ať už to byl nešťastný incident s Ricciardem v Maďarsku 2017 nebo havárie v Monaku o rok později, která ho vyřadila z kvalifikace. Dnes jsou to jen drobné puntíky v historii čtyřnásobného mistra světa. Ukazuje to však, že cesta k vrcholu je málokdy bezchybná. A chyby, byť veřejné a ostře sledované, jsou součástí růstu.
McLaren aktuálně disponuje jedním z nejrychlejších vozů v poli, ale zároveň i jedním z nejnáročnějších na ovládání. Jak vysvětluje týmový šéf Andrea Stella, problém není v nedostatku přilnavosti, ale v její nepředvídatelnosti. Auto dává skvělou odezvu, dokud ji náhle neztratí. To klade na pilota obrovské nároky při kvalifikacích, kdy se jede na absolutní hraně. Právě tady se Norris momentálně trápí a hledá způsob, jak svému stroji víc porozumět.
Je možné, že jeho týmový kolega Oscar Piastri se s tímto limitem vyrovnává lépe, nebo se mu prostě nedaří dostat vůz do tak extrémních situací. Ať je to jakkoliv, Norris ví, že bez změny přístupu k řízení i vlastnímu mentálnímu nastavení to dál nepůjde. V sezóně 2025, kdy se očekává jeho největší průlom, musí najít rovnováhu mezi sebereflexí a sebedůvěrou. Jinak se jeho slibný potenciál znovu rozplyne v sérii zbytečných chyb.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.