Sebastian Vettel podpořil Hamiltona v jeho boji o titul s Ferrari a věří, že se dokáže vyrovnat s tlakem ikonického týmu. Očekává však napínavý souboj v týmu.
Čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel vyjádřil podporu Lewisi Hamiltonovi v jeho boji o titul s Ferrari v letošní sezóně. V rozhovoru pro BBC Sounds. Před Velkou cenou Číny, Vettel otevřeně mluvil o Hamiltonově nové výzvě i o vlastních zkušenostech z působení v Maranellu.
Bývalý jezdec Ferrari, který v rudé kombinéze závodil mezi lety 2015 a 2020, dobře ví, jaké tlaky a očekávání přicházejí se závoděním za legendární italský tým. Přesto věří, že Hamilton se s nimi dokáže vypořádat.
„Možná je to trochu jiné, ale Lewis je soutěživý a má vysoká očekávání sám od sebe. Myslím, že je v tuto chvíli velmi ambiciózní a spíše než na okolní hluk se soustředí na to, aby to fungovalo,“ řekl Vettel.
Na otázku, proč se jemu samotnému nepodařilo s Ferrari dosáhnout titulu, odpověděl s nadhledem: „Mě to nevyšlo, protože tam byl Lewis. Tak uvidíme, jak se mu povede teď. Ale ano, držím mu palce. Závodil jsem proti němu dlouho, dobře spolu vycházíme a je bez debat nejvýraznějším hlasem v paddocku. Jeho dovednosti na trati není třeba připomínat.“
Přestože Vettel fandí Hamiltonovi, nezapomněl zmínit i svého bývalého týmového kolegu Charlese Leclerca a uznal, že boj o titul bude vyrovnaný: „Ferrari má silnou sestavu a na konci sezóny rozhodne spousta faktorů. Uvidíme, bude to těsné, ale určitě nikoho neodepisuji.“
Se změnami pravidel v roce 2026 se očekává velký restart technologií, ale už letošní sezóna slibuje napínavý souboj o titul.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.