Sebastian Vettel podpořil Hamiltona v jeho boji o titul s Ferrari a věří, že se dokáže vyrovnat s tlakem ikonického týmu. Očekává však napínavý souboj v týmu.
Čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel vyjádřil podporu Lewisi Hamiltonovi v jeho boji o titul s Ferrari v letošní sezóně. V rozhovoru pro BBC Sounds. Před Velkou cenou Číny, Vettel otevřeně mluvil o Hamiltonově nové výzvě i o vlastních zkušenostech z působení v Maranellu.
Bývalý jezdec Ferrari, který v rudé kombinéze závodil mezi lety 2015 a 2020, dobře ví, jaké tlaky a očekávání přicházejí se závoděním za legendární italský tým. Přesto věří, že Hamilton se s nimi dokáže vypořádat.
„Možná je to trochu jiné, ale Lewis je soutěživý a má vysoká očekávání sám od sebe. Myslím, že je v tuto chvíli velmi ambiciózní a spíše než na okolní hluk se soustředí na to, aby to fungovalo,“ řekl Vettel.
Na otázku, proč se jemu samotnému nepodařilo s Ferrari dosáhnout titulu, odpověděl s nadhledem: „Mě to nevyšlo, protože tam byl Lewis. Tak uvidíme, jak se mu povede teď. Ale ano, držím mu palce. Závodil jsem proti němu dlouho, dobře spolu vycházíme a je bez debat nejvýraznějším hlasem v paddocku. Jeho dovednosti na trati není třeba připomínat.“
Přestože Vettel fandí Hamiltonovi, nezapomněl zmínit i svého bývalého týmového kolegu Charlese Leclerca a uznal, že boj o titul bude vyrovnaný: „Ferrari má silnou sestavu a na konci sezóny rozhodne spousta faktorů. Uvidíme, bude to těsné, ale určitě nikoho neodepisuji.“
Se změnami pravidel v roce 2026 se očekává velký restart technologií, ale už letošní sezóna slibuje napínavý souboj o titul.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.