Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Po závodě ve Španělsku se rozproudila diskuse o situaci mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem. Red Bull nařídil Verstappenovi, aby nechal Russella projet, ale při předjíždění došlo ke kontaktu. Verstappen za to dostal desetisekundovou penalizaci, která vyvolala silné reakce nejen mezi fanoušky, ale i mezi bývalými závodníky a komentátory.
Nico Rosberg, který komentoval závod pro Sky Sports F1, kritizoval rozhodnutí komisařů a označil penalizaci za „velmi mírnou“. Podle něj šlo o jasnou odvetu: „První chyba byla na Georgeovi, který jel moc rychle, přetočil se a narazil do Maxe, který musel použít únikovou zónu. To není způsob, jak předjetí provádět.“
Rosberg dále uvedl, že Red Bull udělal chybu, když Verstappenovi nařídil nechat Russella projet, což podle něj „Maxe hodně naštvalo, protože ví, že to byl George, kdo ho srazil.“ Dodal, že „z Maxova pohledu byl stoprocentně v právu, když zpomalil a narazil do něj, což je ještě horší. Zpomalit a narazit do soupeře je opravdu nepřijatelné.“
Rosberg kritizoval Verstappenovo chování a připomněl incident z Baku 2017, kdy Sebastian Vettel narazil do Lewise Hamiltona. Řekl, že Verstappenovo jednání vypadalo jako úmyslná odplata: „Počkat na soupeře a pak do něj vrazit je podle pravidel důvodem k černé vlajce.“ Podle něj si Verstappenovo chování zaslouží vyloučení ze závodu.
Christian Horner, šéf týmu Red Bull Racing, však na tyto výroky reagoval velmi stručně a s nadsázkou: „Nico je ve svém komentování vždycky trochu přehnaný, takže tak to necháme.“ Verstappen sám zůstal klidný a komentoval situaci slovy: „Jo, to je jeho názor, každý může mít svůj názor.“
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce