George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
George Russell se během belgického víkendu postavil k otázkám ohledně své budoucnosti v Mercedesu s nečekaným klidem. I když v uplynulých týdnech média zaplavily spekulace o jednáních mezi Maxem Verstappenem a šéfem týmu Totem Wolffem, britský jezdec tvrdí, že se tím již nenechává vyvést z míry.
Podle Russella jsou tyto diskuse spíše hrou pro veřejnost než reálnou hrozbou zevnitř týmu. „To bylo pro vás, ne pro mě,“ reagoval na Wolffova prohlášení o prioritě udržet současnou jezdeckou sestavu. „Co se děje za zavřenými dveřmi, zůstává za nimi. Nic se pro mě nezměnilo.“
Russell letos předvádí dobré výkony společně s nováčkem Andreou Kimim Antonellim. Zdůraznil, že se soustředí hlavně na své výsledky. Řekl, že ve Formuli 1 je nejdůležitější podávat dobré výkony, protože pak se všechno ostatní vyřeší samo. Už tolik nepřemýšlí o své budoucnosti jako dřív.
Zajímavostí je, že Russell je jako jeden z mála jezdců přímo zastupován týmem, pro který závodí. Právě tato „unikátní situace“ podle něj přináší klid a důvěru. „Mám své zájmy pod kontrolou. A pokud budu podávat výkony, zůstanu ve Formuli 1. Ať už u Mercedesu nebo jinde, určitě v konkurenceschopném autě.“
Russell dále přiznal, že dříve si dělal se svou budoucností větší starosti, ale poslední týdny mu pomohly získat nový náhled: „Mám pocit, že jsem psychicky i mentálně v lepším stavu než před několika měsíci. Jedu závod od závodu. Co má přijít, přijde.“
Podobně vyrovnaně situaci vnímá i jeho týmový kolega Antonelli. Ten přišel do Mercedesu jako náhrada za Lewise Hamiltona a od počátku sezony potvrzuje svůj talent. „Nikdy jsem se nebál o svou budoucnost,“ prohlásil. „Tým ví, co dělá. Atmosféra je skvělá, společně s Georgem táhneme za jeden provaz a pomáháme týmu vrátit se na špičku.“
Zatímco jména jako Verstappen se skloňují stále častěji, Russell i Antonelli dávají jasně najevo, že důvěra, výkon a týmová chemie mohou být tím nejdůležitějším faktorem, který nakonec rozhodne o budoucnosti Mercedesu – i jejich vlastní.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.