Pořadatelé Velké ceny Španělska představili finální verzi okruhu Madring, který se buduje na okraji Madridu. Nová trať s městskými prvky a moderní infrastrukturou má nabídnout svěží zážitek a nahradit tradiční okruh v Barceloně.
Organizátoři Velké ceny Španělska oficiálně představili finální podobu okruhu Madring, který bude od roku 2026 hostit závod Formule 1 po dobu nejméně deseti let. Na slavnostním odhalení, které se konalo v pátek, se kromě politických představitelů Madridu (prezidentky regionu Isabel Díaz Ayuso a starosty José Luise Martíneze Almeidy) objevil také jezdec Williamsu Carlos Sainz, jenž byl oznámen jako ambasador nové trati. „Je to skvělá příležitost ukázat Madrid světu úplně novým způsobem,“ prohlásil Sainz.
Okruh Madring nabídne 57 kol na trati dlouhé 5,4 kilometru s 22 zatáčkami. Prezentována byla i simulovaná onboard jízda, která nabídla první vizuální ochutnávku nového závodu. Trať spojuje městské pasáže s permanentními závodními prvky a nezapomíná ani na španělskou historii – například zatáčka Curva de Hortaleza je pojmenována po místní čtvrti a El Bunker odkazuje na pevnosti z dob občanské války. Atraktivní layout zahrnuje rovinky, prudké brzdné zóny i technické sekce, což slibuje napínavé závody a vícero možností k předjíždění.
Jedním z vrcholů trati je bezesporu zatáčka La Monumental, prudce klopená pravotočivá zatáčka se sklonem 24 %, inspirovaná Zandvoortem a madridskou arénou Las Ventas. „Tahle část trati bude ikonická. Piloti tu pojedou rychlostí až 300 km/h a diváci dostanou dechberoucí podívanou,“ stojí v oficiálním prohlášení organizátorů. V této sekci má být instalována tribuna pro 45 000 fanoušků.
Video: Descubre el trazado completo de MADRING / Discover the complete MADRING layout | Madring
Trať rovněž nabídne vysokorychlostní průjezdy v okolí tréninkového centra Realu Madrid a další výrazné brzdné zóny, například do zatáčky 17. Finální sektor se vrací do areálu výstaviště IFEMA, kde bude umístěno zázemí týmů a VIP zóny. Poslední zatáčka, pojmenovaná The Park, se nachází u parku Juana Carlose I. Tato sekce připomíná klasické městské okruhy a nabídne technické výzvy, informuje Motorsport.com.
Stavba Madringu má být zahájena již během několika týdnů, přičemž první závod je plánován na září 2026. Trať bude vznikat v rámci společného podniku firem ACCIONA a Eiffage Construction, čímž se podařilo rozptýlit obavy ohledně zdržení výběrového řízení. Madrid se v roce 2026 podělí o pořádání španělské Grand Prix s Barcelonou, ale od roku 2027 se očekává, že hlavní město Španělska zůstane jedinou domácí zastávkou F1.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.