Pořadatelé Velké ceny Španělska představili finální verzi okruhu Madring, který se buduje na okraji Madridu. Nová trať s městskými prvky a moderní infrastrukturou má nabídnout svěží zážitek a nahradit tradiční okruh v Barceloně.
Organizátoři Velké ceny Španělska oficiálně představili finální podobu okruhu Madring, který bude od roku 2026 hostit závod Formule 1 po dobu nejméně deseti let. Na slavnostním odhalení, které se konalo v pátek, se kromě politických představitelů Madridu (prezidentky regionu Isabel Díaz Ayuso a starosty José Luise Martíneze Almeidy) objevil také jezdec Williamsu Carlos Sainz, jenž byl oznámen jako ambasador nové trati. „Je to skvělá příležitost ukázat Madrid světu úplně novým způsobem,“ prohlásil Sainz.
Okruh Madring nabídne 57 kol na trati dlouhé 5,4 kilometru s 22 zatáčkami. Prezentována byla i simulovaná onboard jízda, která nabídla první vizuální ochutnávku nového závodu. Trať spojuje městské pasáže s permanentními závodními prvky a nezapomíná ani na španělskou historii – například zatáčka Curva de Hortaleza je pojmenována po místní čtvrti a El Bunker odkazuje na pevnosti z dob občanské války. Atraktivní layout zahrnuje rovinky, prudké brzdné zóny i technické sekce, což slibuje napínavé závody a vícero možností k předjíždění.
Jedním z vrcholů trati je bezesporu zatáčka La Monumental, prudce klopená pravotočivá zatáčka se sklonem 24 %, inspirovaná Zandvoortem a madridskou arénou Las Ventas. „Tahle část trati bude ikonická. Piloti tu pojedou rychlostí až 300 km/h a diváci dostanou dechberoucí podívanou,“ stojí v oficiálním prohlášení organizátorů. V této sekci má být instalována tribuna pro 45 000 fanoušků.
Video: Descubre el trazado completo de MADRING / Discover the complete MADRING layout | Madring
Trať rovněž nabídne vysokorychlostní průjezdy v okolí tréninkového centra Realu Madrid a další výrazné brzdné zóny, například do zatáčky 17. Finální sektor se vrací do areálu výstaviště IFEMA, kde bude umístěno zázemí týmů a VIP zóny. Poslední zatáčka, pojmenovaná The Park, se nachází u parku Juana Carlose I. Tato sekce připomíná klasické městské okruhy a nabídne technické výzvy, informuje Motorsport.com.
Stavba Madringu má být zahájena již během několika týdnů, přičemž první závod je plánován na září 2026. Trať bude vznikat v rámci společného podniku firem ACCIONA a Eiffage Construction, čímž se podařilo rozptýlit obavy ohledně zdržení výběrového řízení. Madrid se v roce 2026 podělí o pořádání španělské Grand Prix s Barcelonou, ale od roku 2027 se očekává, že hlavní město Španělska zůstane jedinou domácí zastávkou F1.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.