Pořadatelé Velké ceny Španělska představili finální verzi okruhu Madring, který se buduje na okraji Madridu. Nová trať s městskými prvky a moderní infrastrukturou má nabídnout svěží zážitek a nahradit tradiční okruh v Barceloně.
Organizátoři Velké ceny Španělska oficiálně představili finální podobu okruhu Madring, který bude od roku 2026 hostit závod Formule 1 po dobu nejméně deseti let. Na slavnostním odhalení, které se konalo v pátek, se kromě politických představitelů Madridu (prezidentky regionu Isabel Díaz Ayuso a starosty José Luise Martíneze Almeidy) objevil také jezdec Williamsu Carlos Sainz, jenž byl oznámen jako ambasador nové trati. „Je to skvělá příležitost ukázat Madrid světu úplně novým způsobem,“ prohlásil Sainz.
Okruh Madring nabídne 57 kol na trati dlouhé 5,4 kilometru s 22 zatáčkami. Prezentována byla i simulovaná onboard jízda, která nabídla první vizuální ochutnávku nového závodu. Trať spojuje městské pasáže s permanentními závodními prvky a nezapomíná ani na španělskou historii – například zatáčka Curva de Hortaleza je pojmenována po místní čtvrti a El Bunker odkazuje na pevnosti z dob občanské války. Atraktivní layout zahrnuje rovinky, prudké brzdné zóny i technické sekce, což slibuje napínavé závody a vícero možností k předjíždění.
Jedním z vrcholů trati je bezesporu zatáčka La Monumental, prudce klopená pravotočivá zatáčka se sklonem 24 %, inspirovaná Zandvoortem a madridskou arénou Las Ventas. „Tahle část trati bude ikonická. Piloti tu pojedou rychlostí až 300 km/h a diváci dostanou dechberoucí podívanou,“ stojí v oficiálním prohlášení organizátorů. V této sekci má být instalována tribuna pro 45 000 fanoušků.
Video: Descubre el trazado completo de MADRING / Discover the complete MADRING layout | Madring
Trať rovněž nabídne vysokorychlostní průjezdy v okolí tréninkového centra Realu Madrid a další výrazné brzdné zóny, například do zatáčky 17. Finální sektor se vrací do areálu výstaviště IFEMA, kde bude umístěno zázemí týmů a VIP zóny. Poslední zatáčka, pojmenovaná The Park, se nachází u parku Juana Carlose I. Tato sekce připomíná klasické městské okruhy a nabídne technické výzvy, informuje Motorsport.com.
Stavba Madringu má být zahájena již během několika týdnů, přičemž první závod je plánován na září 2026. Trať bude vznikat v rámci společného podniku firem ACCIONA a Eiffage Construction, čímž se podařilo rozptýlit obavy ohledně zdržení výběrového řízení. Madrid se v roce 2026 podělí o pořádání španělské Grand Prix s Barcelonou, ale od roku 2027 se očekává, že hlavní město Španělska zůstane jedinou domácí zastávkou F1.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.