Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Jakmile se Carlos Sainz stal dostupným pro rok 2025, šéf Williamsu James Vowles po něm sáhl, ne kvůli prestiži, ale kvůli jeho bohatým strategickým a technickým zkušenostem. A v Džiddě se ukázalo proč: Sainz sehrál klíčovou roli při pomoci Alexi Albonovi udržet za sebou soupeře díky chytrému využívání DRS. Připomněl tak svůj slavný manévr ze Singapuru 2023, kdy podobně chránil Landa Norrise před dotírajícím Georgem Russellem.
Sainz dokázal, že i s novou technikou, konkrétně s motorem Mercedesu, který vyžaduje odlišné brzdění, se rychle adaptuje. Po náročném závodě v Bahrajnu tentokrát zvolil opatrnější přístup, držel si odstup od soubojů a cíleně sbíral body, což Williamsu pomohlo upevnit pozici v boji o páté místo mezi konstruktéry.
Sainz přiznal, že pokyn pomáhat týmovému kolegovi nebyl snadný: „Vždy máte pocit, že se tím vystavujete riziku, hlavně na rychlých tratích s velkým efektem DRS. Ale nakonec to vyšlo a ukázal jsem svoji rychlost,“ řekl po závodě. Přestože by raději sám rozhodoval o své strategii, důvěra v tým se nakonec vyplatila.
Williams letos šetří prostředky na vývoj vozu pro rok 2026 a proto je pro něj klíčové sbírat body hned od začátku sezony. Carlos Sainz se v této roli jeví jako ideální lídr, jeho chytrost, cit pro strategii a rozvážné rozhodování v klíčových momentech představují přesně to, co týmu z Grove v posledních letech chybělo.
Sainz tak znovu ukázal, že je nejen rychlý, ale i týmový hráč. V kombinaci se stabilním výkonnostním růstem Williamsu je tak španělský jezdec klíčovou postavou v ambicích týmu vrátit se zpět mezi elitu Formule 1.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.