Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Jakmile se Carlos Sainz stal dostupným pro rok 2025, šéf Williamsu James Vowles po něm sáhl, ne kvůli prestiži, ale kvůli jeho bohatým strategickým a technickým zkušenostem. A v Džiddě se ukázalo proč: Sainz sehrál klíčovou roli při pomoci Alexi Albonovi udržet za sebou soupeře díky chytrému využívání DRS. Připomněl tak svůj slavný manévr ze Singapuru 2023, kdy podobně chránil Landa Norrise před dotírajícím Georgem Russellem.
Sainz dokázal, že i s novou technikou, konkrétně s motorem Mercedesu, který vyžaduje odlišné brzdění, se rychle adaptuje. Po náročném závodě v Bahrajnu tentokrát zvolil opatrnější přístup, držel si odstup od soubojů a cíleně sbíral body, což Williamsu pomohlo upevnit pozici v boji o páté místo mezi konstruktéry.
Sainz přiznal, že pokyn pomáhat týmovému kolegovi nebyl snadný: „Vždy máte pocit, že se tím vystavujete riziku, hlavně na rychlých tratích s velkým efektem DRS. Ale nakonec to vyšlo a ukázal jsem svoji rychlost,“ řekl po závodě. Přestože by raději sám rozhodoval o své strategii, důvěra v tým se nakonec vyplatila.
Williams letos šetří prostředky na vývoj vozu pro rok 2026 a proto je pro něj klíčové sbírat body hned od začátku sezony. Carlos Sainz se v této roli jeví jako ideální lídr, jeho chytrost, cit pro strategii a rozvážné rozhodování v klíčových momentech představují přesně to, co týmu z Grove v posledních letech chybělo.
Sainz tak znovu ukázal, že je nejen rychlý, ale i týmový hráč. V kombinaci se stabilním výkonnostním růstem Williamsu je tak španělský jezdec klíčovou postavou v ambicích týmu vrátit se zpět mezi elitu Formule 1.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.