Při Velké ceně Monaka neunikla pozornosti komisařů promyšlená snaha George Russella předjet Alexe Albona mimo trať. Rozhodčí okamžitě zasáhli a udělili mu trest průjezdem boxovou uličkou, čímž jasně signalizovali, že podobné taktiky nebudou tolerovány.
Ve Velké ceně Monaka FIA objasnila, proč dostal jezdec Mercedesu George Russell přísnější trest než obvykle za předjetí Alexe Albona mimo trať. V boji o poslední body byl Russell frustrován Williamsovým pilotem Albonem, který jel záměrně pomalu, aby vytvořil prostor pro svého týmového kolegu Carlose Sainze, který před ním zamířil do boxů.
Ve 50. kole Russell zkrátil trať v Nouvelle Chicane a předjel Albona. V rádiu vysvětloval, že musel zabránit kolizi kvůli podle něj nevyzpytatelnému stylu jízdy Albona. Místo aby pozici vrátil, rozhodl se raději přijmout standardní desetisekundový trest a pokusit se vybudovat náskok a zůstat před soupeřem.
FIA však jeho taktiku neakceptovalo. Z Russellovy komunikace v rádiu vyplývalo, že předjetí bylo záměrné, což vedlo ke značně přísnější penalizaci, trestu průjezdem boxovou uličkou. Tento krok měl zabránit tomu, aby britský jezdec pravidla zneužíval.
V odůvodnění komisařů se uvádí, že ředitel závodu Rui Marques předem varoval týmy, že v Monaku, kde je pozice na trati klíčová, mohou být uděleny tvrdší tresty než běžných deset sekund, pokud by někdo úmyslně využíval opuštění tratě k předjetí. „Vůz číslo 63 opustil trať v zatáčce číslo 10 a předjel vůz číslo 23. Pozici nevrátil a udržel si vedení,“ stojí v oficiálním prohlášení.
Komisaři dále vysvětlili, že podle Russellovy komunikace bylo jasné, že předjetí udělal záměrně, protože ho podle něj Albon zpomaloval. Před závodem byly všechny týmy varovány, že úmyslné opuštění tratě v této zatáčce kvůli předjetí bude přísně hlídáno a může být potrestáno tvrději než běžným desetisekundovým trestem.
Podobnou taktiku vyzkoušel i Russellův týmový kolega Andrea Kimi Antonelli o dvě kola později, avšak na rozdíl od Russella mu tým nařídil pozici Albona vrátit, protože právě jeho kolega dostal tvrdší trest.
Nakonec Russell dokončil závod jedenáctý, zatímco Antonelli dojel osmnáctý po pozdní druhé zastávce v boxech. Jejich víkend byl ztížený už od kvalifikace, kde oba skončili mimo nejlepší desítku – Antonelli kvůli havárii v Q1, Russell kvůli elektrickému problému v Q2.
Zpřísnění desetisekundového trestu za opuštění tratě a získání výhody bylo zavedeno po loňské Velké ceně Miami, kde Haasův Kevin Magnussen dostal hned tři takové penalizace. Přesto Magnussen dokázal udržet za sebou Mercedesa Lewisa Hamiltona, což sice zničilo jeho vlastní závod, ale pomohlo týmovému kolegovi Nico Hülkenbergovi získat body.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.