George Russell si udržel druhé místo v Bahrajnu, přestože čelil vyšetřování kvůli možnému neoprávněnému použití DRS. Komisaři nakonec neshledali žádné pochybení.
FIA vysvětlila, proč George Russell z Mercedesu unikl trestu za chybnou aktivaci mechanismu DRS během Velké ceny Bahrajnu. Russell, který se nacházel na druhém místě a výrazně za vedoucím Oscarem Piastrim, začal během závodu čelit elektronickým problémům, včetně ztráty systému brake-by-wire a dalších problémů, které ho rozptylovaly.
Britský jezdec navíc měl problém s transponderem třetí strany, který ho na krátkou dobu posunul na dno výsledkové listiny. Tento problém způsobil, že systém automatické aktivace DRS, který je na voze Mercedes nastaven, se choval chaoticky. V souladu s běžnými postupy povolila FIA Mercedesu použít režim manuálního ovládání, přičemž Russellovi byla doporučena alternativa, tlačítko pro záložní rádio, které zároveň slouží k manuální aktivaci DRS, píše Motorsport.com.
Russell toto tlačítko použil k tomu, aby kontaktoval svého závodního inženýra, ale omylem aktivoval DRS mechanismus, přestože se nenacházel do sekundy za McLarenem Piastriho, což není povoleno. I přesto, že aktivoval DRS, okamžitě se stáhl, aby zpomalil a mechanismus uzavřel, což mu ve výsledku ubralo čas. FIA rozhodla, že vzhledem k tomu, že žádnou sportovní výhodu nezískal, nebude mu udělen trest, a Russell si udržel druhé místo na pódiu.
„V té době měl jezdec problém se systémem brake-by-wire a dalšími elektronickými problémy. Bylo mu doporučeno použít záložní tlačítko v kokpitu, které slouží jako tlačítko pro rádio, ale také jako manuální tlačítko pro aktivaci DRS,“ uvedli komisaři FIA ve svém rozhodnutí.
„Na rovině mezi zatáčkami 10 a 11 se pokusil kontaktovat tým pomocí tohoto tlačítka, ale omylem aktivoval DRS. DRS bylo aktivováno na vzdálenost 37 metrů na rovince dlouhé přibližně 700 metrů. Zatímco zisk činil 0,02 sekundy, ztratil 0,28 sekundy při dalším průjezdu zatáčkou, aby kompenzoval tento čas. To bylo potvrzeno telemetrií.“
FIA se rozhodla, že ačkoliv došlo k technickému porušení pravidel, nejednalo se o získání sportovní výhody, a proto nebyl udělen žádný trest. Russell si tak udržel své druhé místo na pódiu.
Podobné situace se v minulosti již staly, což vytvořilo precedens pro rozhodnutí FIA. Při Velké ceně Ázerbájdžánu v roce 2018, kde Racing Point, Williams a Haas čelily problémům s detekčními zónami, byli všichni jezdci po chybné aktivaci DRS rovněž očištěni od trestů.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.