George Russell si udržel druhé místo v Bahrajnu, přestože čelil vyšetřování kvůli možnému neoprávněnému použití DRS. Komisaři nakonec neshledali žádné pochybení.
FIA vysvětlila, proč George Russell z Mercedesu unikl trestu za chybnou aktivaci mechanismu DRS během Velké ceny Bahrajnu. Russell, který se nacházel na druhém místě a výrazně za vedoucím Oscarem Piastrim, začal během závodu čelit elektronickým problémům, včetně ztráty systému brake-by-wire a dalších problémů, které ho rozptylovaly.
Britský jezdec navíc měl problém s transponderem třetí strany, který ho na krátkou dobu posunul na dno výsledkové listiny. Tento problém způsobil, že systém automatické aktivace DRS, který je na voze Mercedes nastaven, se choval chaoticky. V souladu s běžnými postupy povolila FIA Mercedesu použít režim manuálního ovládání, přičemž Russellovi byla doporučena alternativa, tlačítko pro záložní rádio, které zároveň slouží k manuální aktivaci DRS, píše Motorsport.com.
Russell toto tlačítko použil k tomu, aby kontaktoval svého závodního inženýra, ale omylem aktivoval DRS mechanismus, přestože se nenacházel do sekundy za McLarenem Piastriho, což není povoleno. I přesto, že aktivoval DRS, okamžitě se stáhl, aby zpomalil a mechanismus uzavřel, což mu ve výsledku ubralo čas. FIA rozhodla, že vzhledem k tomu, že žádnou sportovní výhodu nezískal, nebude mu udělen trest, a Russell si udržel druhé místo na pódiu.
„V té době měl jezdec problém se systémem brake-by-wire a dalšími elektronickými problémy. Bylo mu doporučeno použít záložní tlačítko v kokpitu, které slouží jako tlačítko pro rádio, ale také jako manuální tlačítko pro aktivaci DRS,“ uvedli komisaři FIA ve svém rozhodnutí.
„Na rovině mezi zatáčkami 10 a 11 se pokusil kontaktovat tým pomocí tohoto tlačítka, ale omylem aktivoval DRS. DRS bylo aktivováno na vzdálenost 37 metrů na rovince dlouhé přibližně 700 metrů. Zatímco zisk činil 0,02 sekundy, ztratil 0,28 sekundy při dalším průjezdu zatáčkou, aby kompenzoval tento čas. To bylo potvrzeno telemetrií.“
FIA se rozhodla, že ačkoliv došlo k technickému porušení pravidel, nejednalo se o získání sportovní výhody, a proto nebyl udělen žádný trest. Russell si tak udržel své druhé místo na pódiu.
Podobné situace se v minulosti již staly, což vytvořilo precedens pro rozhodnutí FIA. Při Velké ceně Ázerbájdžánu v roce 2018, kde Racing Point, Williams a Haas čelily problémům s detekčními zónami, byli všichni jezdci po chybné aktivaci DRS rovněž očištěni od trestů.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.