Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
George Russell vyjádřil spokojenost s výkonem svého Mercedesu W16 na tvrdších pneumatikách během tréninků před Velkou cenou Austrálie, ale zmínil, že vůz měl problémy při snaze vytěžit maximum z měkčích směsí během simulací kvalifikace. Russell se umístil na 10. místě v celkovém pořadí FP2, přičemž na dlouhých bězích na konci tréninku ukázal solidní závodní tempo, zejména při použití pneumatik C3 a C4, které Pirelli přivezlo na okruh v Albert Parku.
V druhém tréninku na Velkou cenu Austrálie se Russell umístil na 10. pozici, když za Charlesem Leclercem zaostal o 0,843 sekundy. Britský závodník přiznal, že jeho Mercedes W16 měl problémy s nestabilitou na pneumatikách C5, což negativně ovlivnilo jeho kvalifikační výkon. Dále uvedl, že tým stále hledá správné vyvážení mezi soft a medium pneumatikami pro rychlé kolo.
„Byl to opravdu den plný výkyvů, protože pokaždé, když jsme nasadili střední nebo tvrdou pneumatiku, byli jsme v top 2 v časových tabulkách a každý kolo se cítilo dobře, cítili jsme se sebejistě,“ řekl Russell pro Motorsport.com.
„A pak jsme nasadili měkkou pneumatiku a nezrychlili jsme tolik. Je jasné, že v autě je trochu rychlosti, ale jde o to, jak z pneumatiky dostat co nejvíc, takže musíme zjistit, proč tomu tak je. Uvidíme, co můžeme večer vylepšit," sdělil.
„Kdyby se trénink končil s tvrdou pneumatikou nebo po střední pneumatice v FP1, řekl bych, že jsme na tom určitě dobře. Ale samozřejmě se nekvalifikuje na tvrdé nebo střední pneumatice, kvalifikace je na měkké pneumatice, a na té se nám nezdá, že bychom byli tak konkurenceschopní,“ doplnil.
Andrea Kimi Antonelli skončil až na 16. pozici v druhém tréninku na Velkou cenu Austrálie. Při svém nejrychlejším kole měl několik momentů mimo ideální stopu, což italský jezdec přičítal problémům týmu s nalezením správného nastavení pro pneumatiky C5. Antonelli uvedl, že jeho vlastní nezkušenost s touto pneumatikou způsobila, že měl potíže s dosažením správné teploty na červených pneumatikách před svými pokusy o rychlé kolo.
„Myslím, že to byl docela pozitivní den; je potřeba ještě zapracovat na jednom kole, hlavně dostat pneumatiky do správného okna, ale celkově jsem se cítil dobře,“ zhodnotil nakonec svůj výkon Antonelli.
„Na konci jsem udělal malou chybu, ale celkově si myslím, že získávám stále více sebevědomí a myslím, že dlouhý stint byl dnes docela pozitivní.“
Pneumatika C5 je pro něj novinkou, takže se ji stále učí, přičemž zejména zahřátí pneumatiky je pro něj výzvou. „Máme ale dobrá data do zítřka,“ dodal.
Andrea Kimi Antonelli skončil až na 16. pozici v druhém tréninku na Velkou cenu Austrálie. Při svém nejrychlejším kole se mu několikrát nepodařilo udržet ideální stopu, což přičítal potížím týmu s nastavením pneumatik C5. Italský jezdec rovněž přiznal, že kvůli své nezkušenosti měl problémy s dosažením správné teploty na červené sadě, což ovlivnilo jeho schopnost dosáhnout optimálního času.
„Myslím, že to byl celkem pozitivní den; je potřeba ještě zapracovat na jednom rychlém kole, hlavně na dosažení správné teploty pneumatik, ale celkově jsem se cítil dobře,“ zhodnotil Antonelli. „Na konci jsem udělal malou chybu, ale celkově si myslím, že získávám stále více sebevědomí, a myslím, že dlouhý stint dneska byl celkem pozitivní. C5 je směs, kterou jsem nikdy předtím opravdu nejel, takže se ji teprve učím; hlavně zahřátí je celkem náročné, ale máme spoustu dobrých dat pro zítřek,“ sdělil.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.