Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
George Russell vyjádřil spokojenost s výkonem svého Mercedesu W16 na tvrdších pneumatikách během tréninků před Velkou cenou Austrálie, ale zmínil, že vůz měl problémy při snaze vytěžit maximum z měkčích směsí během simulací kvalifikace. Russell se umístil na 10. místě v celkovém pořadí FP2, přičemž na dlouhých bězích na konci tréninku ukázal solidní závodní tempo, zejména při použití pneumatik C3 a C4, které Pirelli přivezlo na okruh v Albert Parku.
V druhém tréninku na Velkou cenu Austrálie se Russell umístil na 10. pozici, když za Charlesem Leclercem zaostal o 0,843 sekundy. Britský závodník přiznal, že jeho Mercedes W16 měl problémy s nestabilitou na pneumatikách C5, což negativně ovlivnilo jeho kvalifikační výkon. Dále uvedl, že tým stále hledá správné vyvážení mezi soft a medium pneumatikami pro rychlé kolo.
„Byl to opravdu den plný výkyvů, protože pokaždé, když jsme nasadili střední nebo tvrdou pneumatiku, byli jsme v top 2 v časových tabulkách a každý kolo se cítilo dobře, cítili jsme se sebejistě,“ řekl Russell pro Motorsport.com.
„A pak jsme nasadili měkkou pneumatiku a nezrychlili jsme tolik. Je jasné, že v autě je trochu rychlosti, ale jde o to, jak z pneumatiky dostat co nejvíc, takže musíme zjistit, proč tomu tak je. Uvidíme, co můžeme večer vylepšit," sdělil.
„Kdyby se trénink končil s tvrdou pneumatikou nebo po střední pneumatice v FP1, řekl bych, že jsme na tom určitě dobře. Ale samozřejmě se nekvalifikuje na tvrdé nebo střední pneumatice, kvalifikace je na měkké pneumatice, a na té se nám nezdá, že bychom byli tak konkurenceschopní,“ doplnil.
Andrea Kimi Antonelli skončil až na 16. pozici v druhém tréninku na Velkou cenu Austrálie. Při svém nejrychlejším kole měl několik momentů mimo ideální stopu, což italský jezdec přičítal problémům týmu s nalezením správného nastavení pro pneumatiky C5. Antonelli uvedl, že jeho vlastní nezkušenost s touto pneumatikou způsobila, že měl potíže s dosažením správné teploty na červených pneumatikách před svými pokusy o rychlé kolo.
„Myslím, že to byl docela pozitivní den; je potřeba ještě zapracovat na jednom kole, hlavně dostat pneumatiky do správného okna, ale celkově jsem se cítil dobře,“ zhodnotil nakonec svůj výkon Antonelli.
„Na konci jsem udělal malou chybu, ale celkově si myslím, že získávám stále více sebevědomí a myslím, že dlouhý stint byl dnes docela pozitivní.“
Pneumatika C5 je pro něj novinkou, takže se ji stále učí, přičemž zejména zahřátí pneumatiky je pro něj výzvou. „Máme ale dobrá data do zítřka,“ dodal.
Andrea Kimi Antonelli skončil až na 16. pozici v druhém tréninku na Velkou cenu Austrálie. Při svém nejrychlejším kole se mu několikrát nepodařilo udržet ideální stopu, což přičítal potížím týmu s nastavením pneumatik C5. Italský jezdec rovněž přiznal, že kvůli své nezkušenosti měl problémy s dosažením správné teploty na červené sadě, což ovlivnilo jeho schopnost dosáhnout optimálního času.
„Myslím, že to byl celkem pozitivní den; je potřeba ještě zapracovat na jednom rychlém kole, hlavně na dosažení správné teploty pneumatik, ale celkově jsem se cítil dobře,“ zhodnotil Antonelli. „Na konci jsem udělal malou chybu, ale celkově si myslím, že získávám stále více sebevědomí, a myslím, že dlouhý stint dneska byl celkem pozitivní. C5 je směs, kterou jsem nikdy předtím opravdu nejel, takže se ji teprve učím; hlavně zahřátí je celkem náročné, ale máme spoustu dobrých dat pro zítřek,“ sdělil.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.