Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
George Russell vyjádřil spokojenost s výkonem svého Mercedesu W16 na tvrdších pneumatikách během tréninků před Velkou cenou Austrálie, ale zmínil, že vůz měl problémy při snaze vytěžit maximum z měkčích směsí během simulací kvalifikace. Russell se umístil na 10. místě v celkovém pořadí FP2, přičemž na dlouhých bězích na konci tréninku ukázal solidní závodní tempo, zejména při použití pneumatik C3 a C4, které Pirelli přivezlo na okruh v Albert Parku.
V druhém tréninku na Velkou cenu Austrálie se Russell umístil na 10. pozici, když za Charlesem Leclercem zaostal o 0,843 sekundy. Britský závodník přiznal, že jeho Mercedes W16 měl problémy s nestabilitou na pneumatikách C5, což negativně ovlivnilo jeho kvalifikační výkon. Dále uvedl, že tým stále hledá správné vyvážení mezi soft a medium pneumatikami pro rychlé kolo.
„Byl to opravdu den plný výkyvů, protože pokaždé, když jsme nasadili střední nebo tvrdou pneumatiku, byli jsme v top 2 v časových tabulkách a každý kolo se cítilo dobře, cítili jsme se sebejistě,“ řekl Russell pro Motorsport.com.
„A pak jsme nasadili měkkou pneumatiku a nezrychlili jsme tolik. Je jasné, že v autě je trochu rychlosti, ale jde o to, jak z pneumatiky dostat co nejvíc, takže musíme zjistit, proč tomu tak je. Uvidíme, co můžeme večer vylepšit," sdělil.
„Kdyby se trénink končil s tvrdou pneumatikou nebo po střední pneumatice v FP1, řekl bych, že jsme na tom určitě dobře. Ale samozřejmě se nekvalifikuje na tvrdé nebo střední pneumatice, kvalifikace je na měkké pneumatice, a na té se nám nezdá, že bychom byli tak konkurenceschopní,“ doplnil.
Andrea Kimi Antonelli skončil až na 16. pozici v druhém tréninku na Velkou cenu Austrálie. Při svém nejrychlejším kole měl několik momentů mimo ideální stopu, což italský jezdec přičítal problémům týmu s nalezením správného nastavení pro pneumatiky C5. Antonelli uvedl, že jeho vlastní nezkušenost s touto pneumatikou způsobila, že měl potíže s dosažením správné teploty na červených pneumatikách před svými pokusy o rychlé kolo.
„Myslím, že to byl docela pozitivní den; je potřeba ještě zapracovat na jednom kole, hlavně dostat pneumatiky do správného okna, ale celkově jsem se cítil dobře,“ zhodnotil nakonec svůj výkon Antonelli.
„Na konci jsem udělal malou chybu, ale celkově si myslím, že získávám stále více sebevědomí a myslím, že dlouhý stint byl dnes docela pozitivní.“
Pneumatika C5 je pro něj novinkou, takže se ji stále učí, přičemž zejména zahřátí pneumatiky je pro něj výzvou. „Máme ale dobrá data do zítřka,“ dodal.
Andrea Kimi Antonelli skončil až na 16. pozici v druhém tréninku na Velkou cenu Austrálie. Při svém nejrychlejším kole se mu několikrát nepodařilo udržet ideální stopu, což přičítal potížím týmu s nastavením pneumatik C5. Italský jezdec rovněž přiznal, že kvůli své nezkušenosti měl problémy s dosažením správné teploty na červené sadě, což ovlivnilo jeho schopnost dosáhnout optimálního času.
„Myslím, že to byl celkem pozitivní den; je potřeba ještě zapracovat na jednom rychlém kole, hlavně na dosažení správné teploty pneumatik, ale celkově jsem se cítil dobře,“ zhodnotil Antonelli. „Na konci jsem udělal malou chybu, ale celkově si myslím, že získávám stále více sebevědomí, a myslím, že dlouhý stint dneska byl celkem pozitivní. C5 je směs, kterou jsem nikdy předtím opravdu nejel, takže se ji teprve učím; hlavně zahřátí je celkem náročné, ale máme spoustu dobrých dat pro zítřek,“ sdělil.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.