Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
George Russell vyjádřil spokojenost s výkonem svého Mercedesu W16 na tvrdších pneumatikách během tréninků před Velkou cenou Austrálie, ale zmínil, že vůz měl problémy při snaze vytěžit maximum z měkčích směsí během simulací kvalifikace. Russell se umístil na 10. místě v celkovém pořadí FP2, přičemž na dlouhých bězích na konci tréninku ukázal solidní závodní tempo, zejména při použití pneumatik C3 a C4, které Pirelli přivezlo na okruh v Albert Parku.
V druhém tréninku na Velkou cenu Austrálie se Russell umístil na 10. pozici, když za Charlesem Leclercem zaostal o 0,843 sekundy. Britský závodník přiznal, že jeho Mercedes W16 měl problémy s nestabilitou na pneumatikách C5, což negativně ovlivnilo jeho kvalifikační výkon. Dále uvedl, že tým stále hledá správné vyvážení mezi soft a medium pneumatikami pro rychlé kolo.
„Byl to opravdu den plný výkyvů, protože pokaždé, když jsme nasadili střední nebo tvrdou pneumatiku, byli jsme v top 2 v časových tabulkách a každý kolo se cítilo dobře, cítili jsme se sebejistě,“ řekl Russell pro Motorsport.com.
„A pak jsme nasadili měkkou pneumatiku a nezrychlili jsme tolik. Je jasné, že v autě je trochu rychlosti, ale jde o to, jak z pneumatiky dostat co nejvíc, takže musíme zjistit, proč tomu tak je. Uvidíme, co můžeme večer vylepšit," sdělil.
„Kdyby se trénink končil s tvrdou pneumatikou nebo po střední pneumatice v FP1, řekl bych, že jsme na tom určitě dobře. Ale samozřejmě se nekvalifikuje na tvrdé nebo střední pneumatice, kvalifikace je na měkké pneumatice, a na té se nám nezdá, že bychom byli tak konkurenceschopní,“ doplnil.
Andrea Kimi Antonelli skončil až na 16. pozici v druhém tréninku na Velkou cenu Austrálie. Při svém nejrychlejším kole měl několik momentů mimo ideální stopu, což italský jezdec přičítal problémům týmu s nalezením správného nastavení pro pneumatiky C5. Antonelli uvedl, že jeho vlastní nezkušenost s touto pneumatikou způsobila, že měl potíže s dosažením správné teploty na červených pneumatikách před svými pokusy o rychlé kolo.
„Myslím, že to byl docela pozitivní den; je potřeba ještě zapracovat na jednom kole, hlavně dostat pneumatiky do správného okna, ale celkově jsem se cítil dobře,“ zhodnotil nakonec svůj výkon Antonelli.
„Na konci jsem udělal malou chybu, ale celkově si myslím, že získávám stále více sebevědomí a myslím, že dlouhý stint byl dnes docela pozitivní.“
Pneumatika C5 je pro něj novinkou, takže se ji stále učí, přičemž zejména zahřátí pneumatiky je pro něj výzvou. „Máme ale dobrá data do zítřka,“ dodal.
Andrea Kimi Antonelli skončil až na 16. pozici v druhém tréninku na Velkou cenu Austrálie. Při svém nejrychlejším kole se mu několikrát nepodařilo udržet ideální stopu, což přičítal potížím týmu s nastavením pneumatik C5. Italský jezdec rovněž přiznal, že kvůli své nezkušenosti měl problémy s dosažením správné teploty na červené sadě, což ovlivnilo jeho schopnost dosáhnout optimálního času.
„Myslím, že to byl celkem pozitivní den; je potřeba ještě zapracovat na jednom rychlém kole, hlavně na dosažení správné teploty pneumatik, ale celkově jsem se cítil dobře,“ zhodnotil Antonelli. „Na konci jsem udělal malou chybu, ale celkově si myslím, že získávám stále více sebevědomí, a myslím, že dlouhý stint dneska byl celkem pozitivní. C5 je směs, kterou jsem nikdy předtím opravdu nejel, takže se ji teprve učím; hlavně zahřátí je celkem náročné, ale máme spoustu dobrých dat pro zítřek,“ sdělil.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.