Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
George Russell po Grand Prix v Imole nešetřil kritikou svého týmu Mercedes. Jasně řekl: „Byli jsme úplně pomalí a měli jsme štěstí, že jsme dojeli sedmí.“ Zatímco jeho mladý kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně vzdát, Russell stále bojuje s problémy způsobenými vysokými teplotami, které Mercedes řeší už od loňska.
Russell k situaci řekl pro Sky Sports F1: „Nešlo o smůlu, prostě jsme byli mrtvě pomalí. Trendy jsou jasné: když je horko, jsme pomalí, když je chladno, jsme rychlí, a to platí už od minulého roku. Děláme všechno možné na nastavení vozu, ale je tam evidentně něco fundamentálně špatně.“
Podle něj není problém nový ani jedinečný: „Není to první závod sezony, kdy jsme byli pomalejší než Ferrari nebo dokonce než Williams, ale nějak jsme si vždycky dokázali vybojovat nějaký výsledek. Dnes jsme ale byli opravdu hodně šťastní, že jsme dojeli sedmí.“
Russell také popsal technické potíže, které začaly už na zahřívacím kole: „Bylo to zvláštní. Už při příjezdu na start jsem hlásil, že s autem něco není v pořádku, ale tým nic nezjistil a ten pocit mě trápil celých 60 kol.“
Zdá se, že problém je v přehřívání pneumatik: „Buď přehříváme přední nebo zadní kola, podle okruhu. A není to poprvé, co jsme to hlásili. Tentokrát ale měli naši soupeři poprvé opravdu dobrý závod, což nám nepomohlo.“
Tento problém s řízením teploty pneumatik tak zůstává největší výzvou pro Mercedes a hlavním důvodem, proč tým zatím nedokáže konkurovat nejrychlejším rivalům v různých podmínkách.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.