Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
George Russell po Grand Prix v Imole nešetřil kritikou svého týmu Mercedes. Jasně řekl: „Byli jsme úplně pomalí a měli jsme štěstí, že jsme dojeli sedmí.“ Zatímco jeho mladý kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně vzdát, Russell stále bojuje s problémy způsobenými vysokými teplotami, které Mercedes řeší už od loňska.
Russell k situaci řekl pro Sky Sports F1: „Nešlo o smůlu, prostě jsme byli mrtvě pomalí. Trendy jsou jasné: když je horko, jsme pomalí, když je chladno, jsme rychlí, a to platí už od minulého roku. Děláme všechno možné na nastavení vozu, ale je tam evidentně něco fundamentálně špatně.“
Podle něj není problém nový ani jedinečný: „Není to první závod sezony, kdy jsme byli pomalejší než Ferrari nebo dokonce než Williams, ale nějak jsme si vždycky dokázali vybojovat nějaký výsledek. Dnes jsme ale byli opravdu hodně šťastní, že jsme dojeli sedmí.“
Russell také popsal technické potíže, které začaly už na zahřívacím kole: „Bylo to zvláštní. Už při příjezdu na start jsem hlásil, že s autem něco není v pořádku, ale tým nic nezjistil a ten pocit mě trápil celých 60 kol.“
Zdá se, že problém je v přehřívání pneumatik: „Buď přehříváme přední nebo zadní kola, podle okruhu. A není to poprvé, co jsme to hlásili. Tentokrát ale měli naši soupeři poprvé opravdu dobrý závod, což nám nepomohlo.“
Tento problém s řízením teploty pneumatik tak zůstává největší výzvou pro Mercedes a hlavním důvodem, proč tým zatím nedokáže konkurovat nejrychlejším rivalům v různých podmínkách.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.