Nico Rosberg podpořil kritická slova Lewise Hamiltona na adresu Ferrari SF-25 a potvrdil, že vůz je skutečně obtížně ovladatelný. Podle bývalého mistra světa tento problém výrazně limituje výkonnost týmu a je nezbytné jej co nejdříve vyřešit.
Bývalý mistr světa v F1 Nico Rosberg podpořil kritiku Lewisa Hamiltona, který označil Ferrari SF.25 za „neovladatelné“. Sedminásobný šampion měl během prvního dne tréninků na Velkou cenu Španělska výrazné potíže, což potvrdil i ve svých rádiových zprávách směrem k závodnímu inženýrovi Riccardu Adamimu.
Rosberg byl přímo u okruhu a během přenosu Sky Sports F1 sledoval chování vozů zblízka. Před třetím tréninkem řekl: „Byl jsem na trati a sledoval jsem Lewise i Charlese, a mohu potvrdit, že Ferrari je skutečně těžko ovladatelné. Mělo výrazně větší nedotáčivost než ostatní vozy a zároveň i nečekané náhlé přetáčivé momenty. Prostě tam bylo víc různých problémů najednou," informuje Motorsport.com.
„Přesto jsou ale stále v boji, protože i přes tyto problémy s vyvážením je auto stále relativně rychlé, hlavně na dlouhých úsecích,“ doplnil Rosberg.
Šéf týmu Ferrari Fred Vasseur přiznal Hamiltonovu frustraci a po pátečních trénincích pro Sky Sports F1 komentoval: „Ráno jsme měli velmi dobré tempo, odpoledne už jsme se trochu trápili. Charles zajel solidní kolo, dokud nezvládl chybu v sedmé zatáčce, což by znamenalo zlepšení oproti prvnímu tréninku. Cílem ale není zajet jen několik dobrých sektorů, ale kompletní kolo.“
Vasseur dále vysvětloval problémy s nastavením: „Měli jsme větší potíže na začátku dlouhých stintů, ale nebyli jsme v tom sami. Trať byla velmi znečištěná a plná drobných kamínků. Celkově to byl dlouhý den plný sběru dat. Poprvé jsme zkoušeli nová přední křídla a dnes v noci nás čeká hodně práce.“
K Hamiltonovým komentářům dodal: „Jeho slova v rádiu byla možná trochu přehnaná, ale odjel také silný závěrečný stint na měkkých pneumatikách, kde byl téměř stejně rychlý jako nejlepší. To naznačuje, že auto asi nebylo tak špatné, jak se zdálo. Pro mě není důvod dělat z toho drama, pokud jsou jezdci zpátky a probíhá konstruktivní rozbor.“
Rosberg se Vasseura zeptal přímo na obtížnost SF25, na což šéf Ferrari odpověděl: „Není žádné tajemství, že máme problémy s vyvážením auta, které musíme zlepšit. Pokud ale dokážeme tyto problémy opravit a předvést dobrý závod, bude to v pořádku. Stejnou výzvu jsme řešili i v posledních víkendech.“
„Musíme se zlepšit v kvalifikaci, ale jde spíše o správné nastavení pneumatik a jejich správné zahřátí na začátku kola než o něco jiného. Vyvážení není perfektní, to je pravda, ale není to problém pouze nás, myslím, že to platí i pro ostatní týmy,“ uzavřel Vasseur.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.