Nico Rosberg podpořil kritická slova Lewise Hamiltona na adresu Ferrari SF-25 a potvrdil, že vůz je skutečně obtížně ovladatelný. Podle bývalého mistra světa tento problém výrazně limituje výkonnost týmu a je nezbytné jej co nejdříve vyřešit.
Bývalý mistr světa v F1 Nico Rosberg podpořil kritiku Lewisa Hamiltona, který označil Ferrari SF.25 za „neovladatelné“. Sedminásobný šampion měl během prvního dne tréninků na Velkou cenu Španělska výrazné potíže, což potvrdil i ve svých rádiových zprávách směrem k závodnímu inženýrovi Riccardu Adamimu.
Rosberg byl přímo u okruhu a během přenosu Sky Sports F1 sledoval chování vozů zblízka. Před třetím tréninkem řekl: „Byl jsem na trati a sledoval jsem Lewise i Charlese, a mohu potvrdit, že Ferrari je skutečně těžko ovladatelné. Mělo výrazně větší nedotáčivost než ostatní vozy a zároveň i nečekané náhlé přetáčivé momenty. Prostě tam bylo víc různých problémů najednou," informuje Motorsport.com.
„Přesto jsou ale stále v boji, protože i přes tyto problémy s vyvážením je auto stále relativně rychlé, hlavně na dlouhých úsecích,“ doplnil Rosberg.
Šéf týmu Ferrari Fred Vasseur přiznal Hamiltonovu frustraci a po pátečních trénincích pro Sky Sports F1 komentoval: „Ráno jsme měli velmi dobré tempo, odpoledne už jsme se trochu trápili. Charles zajel solidní kolo, dokud nezvládl chybu v sedmé zatáčce, což by znamenalo zlepšení oproti prvnímu tréninku. Cílem ale není zajet jen několik dobrých sektorů, ale kompletní kolo.“
Vasseur dále vysvětloval problémy s nastavením: „Měli jsme větší potíže na začátku dlouhých stintů, ale nebyli jsme v tom sami. Trať byla velmi znečištěná a plná drobných kamínků. Celkově to byl dlouhý den plný sběru dat. Poprvé jsme zkoušeli nová přední křídla a dnes v noci nás čeká hodně práce.“
K Hamiltonovým komentářům dodal: „Jeho slova v rádiu byla možná trochu přehnaná, ale odjel také silný závěrečný stint na měkkých pneumatikách, kde byl téměř stejně rychlý jako nejlepší. To naznačuje, že auto asi nebylo tak špatné, jak se zdálo. Pro mě není důvod dělat z toho drama, pokud jsou jezdci zpátky a probíhá konstruktivní rozbor.“
Rosberg se Vasseura zeptal přímo na obtížnost SF25, na což šéf Ferrari odpověděl: „Není žádné tajemství, že máme problémy s vyvážením auta, které musíme zlepšit. Pokud ale dokážeme tyto problémy opravit a předvést dobrý závod, bude to v pořádku. Stejnou výzvu jsme řešili i v posledních víkendech.“
„Musíme se zlepšit v kvalifikaci, ale jde spíše o správné nastavení pneumatik a jejich správné zahřátí na začátku kola než o něco jiného. Vyvážení není perfektní, to je pravda, ale není to problém pouze nás, myslím, že to platí i pro ostatní týmy,“ uzavřel Vasseur.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.