Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Nico Rosberg, mistr světa z roku 2016 a současný expert televizní stanice Sky Sports, se znovu vyjádřil ke znepokojivé formě svého bývalého týmového kolegy Lewise Hamiltona. Po nevýrazném výkonu britského pilota ve Španělsku přiznal, že sledovat Hamiltonovo trápení ve Ferrari je „těžké“. Podle Rosberga není pochyb, že aktuální situace sedminásobného šampiona je vážná, informuje PlanetF1.
„Byl to šokujícím způsobem špatný závod,“ řekl Rosberg poté, co Hamilton v Barceloně dojel až šestý. Ačkoli se mu podařilo v kvalifikaci porazit Charlese Leclerca, v samotném závodě zcela postrádal tempo. Ferrari navíc přistoupilo k týmové režii a požádalo Hamiltona, aby Leclerca pustil před sebe – Monačan si nakonec dojel pro třetí pódium sezony. Hamilton naopak v závěru nestačil ani na Hülkenberga se Sauberem.
Rosberg zdůraznil, že Hamilton je známý svou silnou závodní fází, i když občas selže v kvalifikaci. Tentokrát však zklamal i v neděli, a co je horší – nedokázal si to vysvětlit. „Když nevíte, proč ztrácíte, je to jako být v mlze. Ztrácíte důvěru, nejen v auto, ale i v sebe.“
Lewis Hamilton po závodě neskrýval frustraci. „Nejhorší rovnováha vozu, co jsem kdy zažil,“ řekl novinářům a přes týmové rádio dodal: „S tímhle autem je něco špatně. Je to nejhorší, jaké kdy bylo.“ I při následných rozhovorech působil odevzdaně: „Byl to prostě špatný den. Strategie byla dobrá, tým svou práci odvedl, ale já jsem neměl co nabídnout.“
Na otázku, zda Ferrari dokáže najít příčinu, Hamilton reagoval skepticky: „Určitě ne. Asi je to jen mnou.“ Takové výroky jen potvrzují, že Hamiltonovo angažmá ve Ferrari se zatím ubírá zcela opačným směrem, než si mnozí – včetně něj samotného – představovali.
Z očekávaného začátku nové éry a potenciální cesty za osmým titulem se zatím stává psychicky i sportovně náročné období. A Rosberg, který Hamiltona zná víc než dobře, naznačuje, že pokud se situace brzy nezmění, může mít vážné důsledky nejen pro výsledky, ale i pro atmosféru v týmu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.