Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Šéf McLarenu Zak Brown si po senzačním dvojitém triumfu v Barceloně neodpustil jízlivou poznámku směrem k těm, kteří v posledních týdnech zpochybňovali legálnost a efektivitu předních křídel jejich vozu. Od začátku sezony totiž kolovala mezi soupeři domněnka, že právě flexibilita tohoto aerodynamického prvku stojí za pokrokem Mclarenu. A protože FIA zavedla od Velké ceny Španělska přísnější technická pravidla, mnozí očekávali, že tým z Wokingu ztratí tempo.
Nic takového se však nestalo. Právě na okruhu v Montmeló McLaren dominoval a obsadil první dvě příčky. Lando Norris dojel druhý, Oscar Piastri vyhrál. Zak Brown přitom sám nebyl přítomen přímo na místě, protože ve stejnou dobu dohlížel na tým Arrow McLaren v americké sérii IndyCar v Detroitu. O to víc pak slavil na dálku, prostřednictvím sociálních sítí.
Na svém profilu Brown zveřejnil nadšený příspěvek, v němž nejen ocenil jezdce i týmovou práci, ale zároveň si zlehka rýpnul do všech pochybovačů. „Mega jízda od Oscara a Landa. První a druhé místo, lepší už to skoro být nemůže. Skvělá strategie a pitstopy. Velké díky všem doma. Miluju ta přední křídla,“ napsal s jasným podtextem.
K situaci se vyjádřil i Lando Norris, který po závodě čelil otázkám novinářů ohledně spekulací a nové technické direktivy. Ve svých odpovědích nešetřil chválou na tým a zároveň upozornil, že žádné zásadní změny v chování vozu po zavedení nových pravidel nenastaly. „Bylo hodně stížností na náš vůz, ale přišla tahle direktiva a nic se nezměnilo. Tým odvedl výbornou práci a postavil velmi vyvážené auto, podle mě nejlepší na trati,“ řekl, informuje
Britský jezdec zároveň připustil, že i přes skvělé výsledky není všechno perfektní. „Jsme pyšní, že můžeme takové auto řídit každý víkend. Ale jak už říkal Oscar, pořád máme slabá místa, zejména v kvalifikaci, kde bývá situace velmi těsná. V sobotu to sice byl náš největší náskok v roce, ale lidé často zapomínají, jak neuvěřitelně těsné byly předchozí kvalifikace. Rozdíly bývají v setinách nebo tisícinách sekundy,“ dodal.
Závěrem Norris zdůraznil, že ani Barcelona neznamená, že by tým mohl usnout na vavřínech. McLaren má sice podle něj „nejlepší průměrné auto“, ale ostatní stáje stahují náskok. „Na začátku sezony jsme v závodech měli větší náskok než teď. Je vidět, že konkurence se zlepšuje. Proto musíme dál makat a držet se nohama na zemi,“ uzavřel.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.