Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Šéf McLarenu Zak Brown si po senzačním dvojitém triumfu v Barceloně neodpustil jízlivou poznámku směrem k těm, kteří v posledních týdnech zpochybňovali legálnost a efektivitu předních křídel jejich vozu. Od začátku sezony totiž kolovala mezi soupeři domněnka, že právě flexibilita tohoto aerodynamického prvku stojí za pokrokem Mclarenu. A protože FIA zavedla od Velké ceny Španělska přísnější technická pravidla, mnozí očekávali, že tým z Wokingu ztratí tempo.
Nic takového se však nestalo. Právě na okruhu v Montmeló McLaren dominoval a obsadil první dvě příčky. Lando Norris dojel druhý, Oscar Piastri vyhrál. Zak Brown přitom sám nebyl přítomen přímo na místě, protože ve stejnou dobu dohlížel na tým Arrow McLaren v americké sérii IndyCar v Detroitu. O to víc pak slavil na dálku, prostřednictvím sociálních sítí.
Na svém profilu Brown zveřejnil nadšený příspěvek, v němž nejen ocenil jezdce i týmovou práci, ale zároveň si zlehka rýpnul do všech pochybovačů. „Mega jízda od Oscara a Landa. První a druhé místo, lepší už to skoro být nemůže. Skvělá strategie a pitstopy. Velké díky všem doma. Miluju ta přední křídla,“ napsal s jasným podtextem.
K situaci se vyjádřil i Lando Norris, který po závodě čelil otázkám novinářů ohledně spekulací a nové technické direktivy. Ve svých odpovědích nešetřil chválou na tým a zároveň upozornil, že žádné zásadní změny v chování vozu po zavedení nových pravidel nenastaly. „Bylo hodně stížností na náš vůz, ale přišla tahle direktiva a nic se nezměnilo. Tým odvedl výbornou práci a postavil velmi vyvážené auto, podle mě nejlepší na trati,“ řekl, informuje
Britský jezdec zároveň připustil, že i přes skvělé výsledky není všechno perfektní. „Jsme pyšní, že můžeme takové auto řídit každý víkend. Ale jak už říkal Oscar, pořád máme slabá místa, zejména v kvalifikaci, kde bývá situace velmi těsná. V sobotu to sice byl náš největší náskok v roce, ale lidé často zapomínají, jak neuvěřitelně těsné byly předchozí kvalifikace. Rozdíly bývají v setinách nebo tisícinách sekundy,“ dodal.
Závěrem Norris zdůraznil, že ani Barcelona neznamená, že by tým mohl usnout na vavřínech. McLaren má sice podle něj „nejlepší průměrné auto“, ale ostatní stáje stahují náskok. „Na začátku sezony jsme v závodech měli větší náskok než teď. Je vidět, že konkurence se zlepšuje. Proto musíme dál makat a držet se nohama na zemi,“ uzavřel.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.