Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Šéf McLarenu Zak Brown si po senzačním dvojitém triumfu v Barceloně neodpustil jízlivou poznámku směrem k těm, kteří v posledních týdnech zpochybňovali legálnost a efektivitu předních křídel jejich vozu. Od začátku sezony totiž kolovala mezi soupeři domněnka, že právě flexibilita tohoto aerodynamického prvku stojí za pokrokem Mclarenu. A protože FIA zavedla od Velké ceny Španělska přísnější technická pravidla, mnozí očekávali, že tým z Wokingu ztratí tempo.
Nic takového se však nestalo. Právě na okruhu v Montmeló McLaren dominoval a obsadil první dvě příčky. Lando Norris dojel druhý, Oscar Piastri vyhrál. Zak Brown přitom sám nebyl přítomen přímo na místě, protože ve stejnou dobu dohlížel na tým Arrow McLaren v americké sérii IndyCar v Detroitu. O to víc pak slavil na dálku, prostřednictvím sociálních sítí.
Na svém profilu Brown zveřejnil nadšený příspěvek, v němž nejen ocenil jezdce i týmovou práci, ale zároveň si zlehka rýpnul do všech pochybovačů. „Mega jízda od Oscara a Landa. První a druhé místo, lepší už to skoro být nemůže. Skvělá strategie a pitstopy. Velké díky všem doma. Miluju ta přední křídla,“ napsal s jasným podtextem.
K situaci se vyjádřil i Lando Norris, který po závodě čelil otázkám novinářů ohledně spekulací a nové technické direktivy. Ve svých odpovědích nešetřil chválou na tým a zároveň upozornil, že žádné zásadní změny v chování vozu po zavedení nových pravidel nenastaly. „Bylo hodně stížností na náš vůz, ale přišla tahle direktiva a nic se nezměnilo. Tým odvedl výbornou práci a postavil velmi vyvážené auto, podle mě nejlepší na trati,“ řekl, informuje
Britský jezdec zároveň připustil, že i přes skvělé výsledky není všechno perfektní. „Jsme pyšní, že můžeme takové auto řídit každý víkend. Ale jak už říkal Oscar, pořád máme slabá místa, zejména v kvalifikaci, kde bývá situace velmi těsná. V sobotu to sice byl náš největší náskok v roce, ale lidé často zapomínají, jak neuvěřitelně těsné byly předchozí kvalifikace. Rozdíly bývají v setinách nebo tisícinách sekundy,“ dodal.
Závěrem Norris zdůraznil, že ani Barcelona neznamená, že by tým mohl usnout na vavřínech. McLaren má sice podle něj „nejlepší průměrné auto“, ale ostatní stáje stahují náskok. „Na začátku sezony jsme v závodech měli větší náskok než teď. Je vidět, že konkurence se zlepšuje. Proto musíme dál makat a držet se nohama na zemi,“ uzavřel.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.