George Russell se přidal k diskusi o tom, zda byl výkon Maxe Verstappena na Nürburgringu příliš riskantní.
Minulý víkend Max Verstappen vyměnil svůj monopost F1 za GT3 Ferrari a zazářil na závodě na Nürburgringu, kde vyhrál čtyřhodinový závod. Někteří kolegové i novináři však zpochybnili, zda jeho účast na takto náročném okruhu nebyla příliš riskantní, zvlášť s ohledem na vážné nehody v minulosti, například Roberta Kubici při rallye v roce 2011.
George Russell však jeho rozhodnutí hájí a upozorňuje, že piloti musí mít možnost následovat své vášně. „Myslím, že musíte dělat to, co vás baví v životě,“ uvedl Russell v Singapuru. „Všude je nějaké riziko. Můžete uklouznout na kurtu nebo spadnout ze schodů, tak proč si nepřijít na své i na závodní trati?“
Russell upozornil, že rallye představuje větší riziko než závody GT3 na okruhu, přesto by si každý měl užívat to, co ho baví. „Mnoho jezdců také lyžuje, nemůžete se zabalit do bublinkové folie a žít jen bezpečně,“ dodal britský pilot.
Russellovu podporu podpořili i jeho kolegové na tiskové konferenci, Lando Norris a Esteban Ocon, kteří ocenili, že Verstappen se nebojí zkoušet jiné disciplíny. Norris zdůraznil, že čtyři světové tituly mu dávají větší volnost: „Je skvělé, že může dělat, co chce. Po čtyřech titulech máte trochu větší právo si vybrat, co chcete dělat.“
„Každý ví, jak moc Max miluje všechny tyto věci. Je hezké, že se věnuje něčemu, co ho baví,“ dodal Norris. „Nevím, jestli to přidává na jeho velikosti, ale ukazuje to, jak je všestranný a schopný.“
Russell zopakoval svůj respekt k Verstappenovým schopnostem: „Řekl jsem to mnohokrát, myslím, že je předurčen být jedním z nejlepších vůbec, a pokud ne nejlepším ve F1. Každý, kdo se ho pokusí porazit, má jen malou šanci.“
Ocon přiznal, že Nürburgring jej láká a že trať si sám několikrát vyzkoušel v Gran Turismo. „Vidět Maxe, jak tam vítězí, bylo neuvěřitelné. Máme velmi nabitý program, on bojuje o titul a už vyhrál čtyři, což mu usnadňuje rozhodování. Kdybych byl na jeho místě, udělal bych pravděpodobně totéž.“
Verstappenův start na Nürburgringu tak znovu vyvolal debatu o rovnováze mezi rizikem a vášní pro závodění, přičemž jeho kolegové jasně vyjadřují respekt k jeho schopnostem a ochotu přijímat nové výzvy mimo Formuli 1.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.