Fernando Alonso znovu promluvil ohledně své budoucnosti, která je u španělského jezdce nejasná.
Fernando Alonso se znovu vyjádřil ohledně své budoucnosti u Aston Martinu. Španělský jezdec připouští, že nechce předem plánovat a o sezoně 2026 se rozhodne „den po dni“. Spekulace o jeho možném odchodu do důchodu tak nadále přetrvávají, přičemž Alonso zdůrazňuje, že jeho loajalita a závazek vůči týmu zůstávají neotřesitelné.
„Protože nemám křišťálovou kouli, dal jsem odpověď, která bude platit navždy,“ řekl Alonso novinářům, informuje Motorsport.com. Tento komentář se vztahoval k jeho předchozímu vyjádření, že pokud bude mít silné auto, rok 2026 by mohl být jeho posledním.
Alonso dále vysvětluje, že do května se nechce příliš upínat k dlouhodobým rozhodnutím. „Pokud budu mít auto, které mě baví řídit a s nímž dosáhnu výsledků, pak možná… vždy budu diskutovat s Lawrencem a týmem o jejich potřebách, tým je vždy první a já druhý. Nemusím závodit, abych něco dokazoval.“
Veterán se zároveň ohlíží za svou kariérou. „Jsem spokojený se svou kariérou a považuji se za velmi šťastného, že jsem tu mohl být tolik let. Teď je čas pomáhat týmu a užívat si závody, takže budu sledovat den po dni, co přinese příští rok.“
Navzdory problémům, se kterými se Alonso potýkal v posledních dvou sezonách u týmu ze Silverstone, a faktu, že je nejstarším jezdcem na startovním roštu, má naprostou důvěru ve své schopnosti. „Lepší než kdy dřív. Ano, myslím, že ano,“ prohlásil. „Minulý i letošní rok auto pravděpodobně není tam, kde bychom ho chtěli vidět, ale některé problémy máme už za sebou a řešíme slabiny, které zvenčí nejsou vždy patrné.“
Alonso dodává, že některé jeho výkony v posledních dvou sezonách by před 20 lety nebyly možné. „Proto jsem klidný, spokojený, bavím se a věřím si do příštího roku,“ říká španělský jezdec. Jeho sebevědomí vychází z dlouholeté zkušenosti a konzistence za volantem.
Příští rok přinese do Formule 1 výrazné změny v autech, včetně větší kontroly pro samotné jezdce. Alonso však zůstává realistický: „Myslím, že ve Formuli 1 se pořád nic nemění. Musíte slibovat zázraky pro příští rok, ale pokud bude auto o půl sekundy rychlejší než konkurence, nic s tím neuděláte.“
„Přesto jsem nadšený, že budu moci zkoumat, co nová pravidla jezdcům umožní, doufejme víc než letos. Stále ale existuje mnoho automatických funkcí a omezení, která kontroluje FIA, takže s nimi nelze příliš experimentovat. Regulace stále obsahují spoustu limitů,“ dodává Alonso.
George Russell se přidal k diskusi o tom, zda byl výkon Maxe Verstappena na Nürburgringu příliš riskantní.
Fernando Alonso znovu promluvil ohledně své budoucnosti, která je u španělského jezdce nejasná.
Oscar Piastri z McLarenu se díky klidu a precizní jízdě stal favoritem na titul sezony. Zůstává však otázkou, zda má vše, co potřebuje k zisku šampionátu.
Carlos Sainz se nedávno připojil ke svému otci Carlosu Sainzovi staršímu na soukromém testu ve Španělsku.
Volby v rámci FIA se blíží a seznam kandidátů se znovu rozrůstá. Nejnovější oznámení vyvolalo v prostředí motorsportu velkou pozornost.
Lewis Hamilton oznámil smutnou zprávu o úmrtí svého psa Roscea, který mu byl věrným společníkem od jeho debutu u Mercedesu. K tragédii se vyjádřil také televizní moderátor a dlouholetý kritik Hamiltona, Jeremy Clarkson.
Kimi Antonelli začal svou debutovou sezónu ve Formuli 1 silně a ukazoval velký potenciál. Po příchodu evropské části sezóny však přišla série slabších výsledků.
Fernando Alonso nezvítězil ve Formuli 1 už 12 let, od svého posledního triumfu v roce 2013. Přesto zůstává konkurenceschopným a respektovaným jezdcem na trati.
Max Verstappen věří, že stabilnější nastavení vozu RB21 pomůže nejen jemu, ale i Yukimu Tsunodovi. Po obtížném startu v Red Bullu dosáhl Tsunoda svého nejlepšího výsledku sezony v Baku, což může posílit jeho šance na setrvání v týmu.
Max Verstappen si odbyl premiéru v GT3 na legendární Nordschleife, kde si dojel pro suverénní vítězství. Svět motorsportu je jeho výkonem uchvácen.
Cadillac F1 tým, který se chystá na svůj debut v sezóně 2026, oznámil významnou posilu v čele obchodní strategie.
Shovlin upozorňuje, že i při stejném nátěru vozů bude možné rozlišit jednotlivé týmy. Některé detaily se mohou zdát podobné, ale postupně se odhalí, kdo dokáže vytěžit maximum z dostupných možností.