Fernando Alonso znovu promluvil ohledně své budoucnosti, která je u španělského jezdce nejasná.
Fernando Alonso se znovu vyjádřil ohledně své budoucnosti u Aston Martinu. Španělský jezdec připouští, že nechce předem plánovat a o sezoně 2026 se rozhodne „den po dni“. Spekulace o jeho možném odchodu do důchodu tak nadále přetrvávají, přičemž Alonso zdůrazňuje, že jeho loajalita a závazek vůči týmu zůstávají neotřesitelné.
„Protože nemám křišťálovou kouli, dal jsem odpověď, která bude platit navždy,“ řekl Alonso novinářům, informuje Motorsport.com. Tento komentář se vztahoval k jeho předchozímu vyjádření, že pokud bude mít silné auto, rok 2026 by mohl být jeho posledním.
Alonso dále vysvětluje, že do května se nechce příliš upínat k dlouhodobým rozhodnutím. „Pokud budu mít auto, které mě baví řídit a s nímž dosáhnu výsledků, pak možná… vždy budu diskutovat s Lawrencem a týmem o jejich potřebách, tým je vždy první a já druhý. Nemusím závodit, abych něco dokazoval.“
Veterán se zároveň ohlíží za svou kariérou. „Jsem spokojený se svou kariérou a považuji se za velmi šťastného, že jsem tu mohl být tolik let. Teď je čas pomáhat týmu a užívat si závody, takže budu sledovat den po dni, co přinese příští rok.“
Navzdory problémům, se kterými se Alonso potýkal v posledních dvou sezonách u týmu ze Silverstone, a faktu, že je nejstarším jezdcem na startovním roštu, má naprostou důvěru ve své schopnosti. „Lepší než kdy dřív. Ano, myslím, že ano,“ prohlásil. „Minulý i letošní rok auto pravděpodobně není tam, kde bychom ho chtěli vidět, ale některé problémy máme už za sebou a řešíme slabiny, které zvenčí nejsou vždy patrné.“
Alonso dodává, že některé jeho výkony v posledních dvou sezonách by před 20 lety nebyly možné. „Proto jsem klidný, spokojený, bavím se a věřím si do příštího roku,“ říká španělský jezdec. Jeho sebevědomí vychází z dlouholeté zkušenosti a konzistence za volantem.
Příští rok přinese do Formule 1 výrazné změny v autech, včetně větší kontroly pro samotné jezdce. Alonso však zůstává realistický: „Myslím, že ve Formuli 1 se pořád nic nemění. Musíte slibovat zázraky pro příští rok, ale pokud bude auto o půl sekundy rychlejší než konkurence, nic s tím neuděláte.“
„Přesto jsem nadšený, že budu moci zkoumat, co nová pravidla jezdcům umožní, doufejme víc než letos. Stále ale existuje mnoho automatických funkcí a omezení, která kontroluje FIA, takže s nimi nelze příliš experimentovat. Regulace stále obsahují spoustu limitů,“ dodává Alonso.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.