McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
McLaren s monopostem MCL39 nadále poutá pozornost nejen rychlostí, ale především schopností šetrně zacházet s pneumatikami, zejména v náročných závodních podmínkách. Zatímco v kvalifikaci drží krok s Red Bullem, v závodě se jejich výkonnost zřetelně zvyšuje. Jasně to ukázal i podnik v Miami, kde Piastri s Norrisem dojeli s více než půlminutovým náskokem na zbytek startovního pole.
Zatímco konkurence zápasí s přehříváním pneumatik a ztrátou výkonu, McLaren si udržuje stabilitu. Podle inženýrů je klíčem k úspěchu efektivní správa tepla v brzdovém systému, zejména v chlazení zadních brzd. Týmy si všimly, že u MCL39 zůstávají zadní brzdy výrazně chladnější, což omezuje přenos tepla na kola a pneumatiky. Red Bull nasadil termální kamery a FIA po závodě v Miami provedla detailní kontrolu komponentů, která potvrdila, že vše je v souladu s předpisy.
V centru pozornosti je nyní technologie využívající fázově měnící se materiály, kterou poprvé nastínil bývalý inženýr Audi a Force Indie, Martin Buchan, jenž dříve spolupracoval i s McLaren Advanced Technologies. Ve své dizertaci se zaměřil na materiály, které při dosažení určité teploty mění skupenství, například z pevného na kapalné, čímž absorbují přebytečné teplo a brání dalšímu nárůstu teploty, informuje PlanetF1.
Buchan naznačuje, že tato technologie by mohla být součástí brzdového systému McLarenu. Pokud by se jeho teorie potvrdila, vysvětlovalo by to rozdíl mezi výkonem v kvalifikaci a závodě, kdy je dostatek času na aktivaci materiálu, který po ochlazení opět vrátí brzdy do původního stavu, aniž by zanechal stopy po neobvyklém řešení.
Zdroje z paddocku připouštějí, že McLaren v oblasti tepelného managementu výrazně vyčnívá. Pokud se potvrdí, že za tím stojí právě použití pokročilých materiálů, šlo by o jeden z nejchytřejších technických posunů posledních let na úrovni někdejšího DAS systému Mercedesu.
Zajímavou dohru má i loňský incident z Maďarska, kdy FIA upozornila McLaren na odkryté otvory v brzdových bubnech, tehdy šlo údajně o chybu. Dnes se ale nabízí jiný výklad: možná šlo o část vývoje právě těchto technologií.
A jak na to zareaguje konkurence? Pokud se fáze vývoje u McLarenu přehoupne do fáze výsledků, je pravděpodobné, že se ostatní týmy, včetně Red Bullu – pokusí něco podobného okopírovat. Ostatně, právě Red Bull v posledních závodech řeší zvláštní problémy s brzdami. Náhoda? Možná už zkoušejí vlastní cestu, která zatím není dotažená.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.
Sprintová kvalifikace v Austinu nabídla dramatické momenty na čele startovního roštu. Max Verstappen předvedl silný výkon, který přinesl napínavý souboj s piloty McLarenu.
V prvním tréninku v Austinu ukázal Lando Norris svou rychlost, když překonal Nich Hülkenberga a Oscara Piastriho. Charles Leclerc v technických problémech.
Lewis Hamilton reaguje na spekulace o možném přesunu Christiana Hornera do Ferrari.
Charles Leclerc prožívá s Ferrari další náročnou sezonu a kolem jeho budoucnosti v týmu začaly narůstat spekulace. Před víkendem ve Spojených státech podal vyjádření.
Zak Brown ostře reagoval na spekulace a označil je za „naprosto směšné“, když někdo naznačil, že by nechtěl Oscara Piastriho v McLarenu v roce 2023.
Oscar Piastri se vyjádřil k reakci médií a fanoušků po incidentu s Landem Norrisem v Singapuru a komentoval spekulace o preferencích McLarenu.
Mercedes potvrdil, že i pro sezónu 2026 zůstanou v týmu George Russell a Kimi Antonelli, přičemž Russell zároveň poskytl bližší informace o podmínkách své nové smlouvy.
Max Verstappen se vyjádřil k aktuální debatě kolem interního přístupu McLarenu a naznačil, že tým si současnou situaci do jisté míry způsobil sám.
Většina týmů Formule 1 představila pro Grand Prix USA speciální lakování, která slibují vizuálně atraktivní podívanou.
Ve středu se v Londýně nečekaně setkali tři nejvlivnější osobnosti F1, což vzbudilo pozornost a překvapení mezi fanoušky i odborníky motorsportu.