Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Jonathan Wheatley převzal vedení stáje z Hinwilu letos v dubnu. Do týmu Kick Sauber přišel po dlouhých devatenácti letech v Red Bullu, kde zastával roli sportovního ředitele. Jeho cesta do Formule 1 však začala už v roce 1991 u Benettonu, kde působil jako mechanik. Nová výzva mu podle jeho slov dodala čerstvou energii, kterou si naplno užívá – a to i díky tomu, že mohl oslavit první pódium Nica Hülkenberga na Velké ceně Velké Británie.
S blížící se transformací týmu na tovární stáj Audi v roce 2026 Wheatley otevřeně přiznal, že se těší na to, co přijde. „Nemyslím si, že by mě čekala větší zodpovědnost, než na jakou jsem byl zvyklý,“ vysvětlil pro Sky Sports F1. „V roli, kterou dělám nyní, se cítím velmi komfortně. Je to úžasná příležitost a na celý projekt jsem nesmírně nadšený. Jen vyslovit spojení Audi Formula 1 zní jako něco neuvěřitelného, čeho je člověk součástí. Tlak k tomu patří – provází mě už 30 let. Dokážu ho přetavit v něco pozitivního.“
Na otázku, co si přinesl z působení v Red Bullu, odpověděl, že nejde jen o kopírování procesů, ale spíše o způsob práce a přístup. „Musíte se do týmu opravdu ponořit, naslouchat všem kolem a pochopit, proč věci fungují právě tak. Celý postup z jednoho týmu do druhého nepřeneste, to nefunguje. Ale můžete přinést filozofii a kulturní přístup,“ vysvětlil.
Wheatley zároveň připomněl, že současný tým je stále ve fázi budování. „Je to velmi mladý kolektiv, spousta lidí tu začala teprve v lednu nebo únoru. Tým teprve spojujeme dohromady. Jsme na začátku cesty, musíme si uvědomit, že vycházíme z pokorných základů. Ale děláme pokroky, získáváme momentum a právě o tom je tenhle byznys.“
Kick Sauber je aktuálně na sedmém místě Poháru konstruktérů se ziskem 51 bodů, jen bod za Aston Martinem. Pro Wheatleyho je to jasný důkaz, že směr, kterým se tým vydává, začíná přinášet první výsledky.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.