Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Jonathan Wheatley převzal vedení stáje z Hinwilu letos v dubnu. Do týmu Kick Sauber přišel po dlouhých devatenácti letech v Red Bullu, kde zastával roli sportovního ředitele. Jeho cesta do Formule 1 však začala už v roce 1991 u Benettonu, kde působil jako mechanik. Nová výzva mu podle jeho slov dodala čerstvou energii, kterou si naplno užívá – a to i díky tomu, že mohl oslavit první pódium Nica Hülkenberga na Velké ceně Velké Británie.
S blížící se transformací týmu na tovární stáj Audi v roce 2026 Wheatley otevřeně přiznal, že se těší na to, co přijde. „Nemyslím si, že by mě čekala větší zodpovědnost, než na jakou jsem byl zvyklý,“ vysvětlil pro Sky Sports F1. „V roli, kterou dělám nyní, se cítím velmi komfortně. Je to úžasná příležitost a na celý projekt jsem nesmírně nadšený. Jen vyslovit spojení Audi Formula 1 zní jako něco neuvěřitelného, čeho je člověk součástí. Tlak k tomu patří – provází mě už 30 let. Dokážu ho přetavit v něco pozitivního.“
Na otázku, co si přinesl z působení v Red Bullu, odpověděl, že nejde jen o kopírování procesů, ale spíše o způsob práce a přístup. „Musíte se do týmu opravdu ponořit, naslouchat všem kolem a pochopit, proč věci fungují právě tak. Celý postup z jednoho týmu do druhého nepřeneste, to nefunguje. Ale můžete přinést filozofii a kulturní přístup,“ vysvětlil.
Wheatley zároveň připomněl, že současný tým je stále ve fázi budování. „Je to velmi mladý kolektiv, spousta lidí tu začala teprve v lednu nebo únoru. Tým teprve spojujeme dohromady. Jsme na začátku cesty, musíme si uvědomit, že vycházíme z pokorných základů. Ale děláme pokroky, získáváme momentum a právě o tom je tenhle byznys.“
Kick Sauber je aktuálně na sedmém místě Poháru konstruktérů se ziskem 51 bodů, jen bod za Aston Martinem. Pro Wheatleyho je to jasný důkaz, že směr, kterým se tým vydává, začíná přinášet první výsledky.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.