Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Lewis Hamilton sice zatím ve Ferrari nezazářil, ale jeho bývalý šéf z Mercedesu, Toto Wolff, stále věří, že britský jezdec má potenciál vrátit se do formy. Po šesti závodech je Hamilton v porovnání s Charlesem Leclercem většinou pomalejší, ale v Miami ukázal zlepšení, když v deštivém sprintu dojel na třetím místě a v hlavním závodě se držel těsně za týmovým kolegou.
Lewis Hamilton za sebou nemá jednoduchý začátek sezony ve Ferrari. Během tří závodních víkendů před Miami se podle svých slov cítil ztracený a bez odpovědí. Po Velké ceně Saúdské Arábie dokonce připustil, že rok 2025 může být "bolestivý". Jeho bývalý šéf z Mercedesu Toto Wolff ale připomíná Hamiltonovu suverénní jízdu ve sprintu v Číně jako důkaz, že jeho jezdecké schopnosti jsou stále na vrcholu. „V Šanghaji jsme znovu viděli jeho magii. Dominoval. A to není něco, co ztratíte ze dne na den,“ říká Wolff.
Podle Wolffa teď Hamilton potřebuje najít znovu rovnováhu, důvěru v monopost, pevné spojení s inženýry a stabilitu v pracovním prostředí. „Jakmile se mu podaří sladit všechny faktory, které ovlivňují jeho výkon, a začne se cítit v autě jistě, znovu zazáří. Nemám o tom pochyb,“ dodává.
Wolff si zároveň uvědomuje, že přechod do nového prostředí není pro Hamiltona jednoduchý. Po dvanácti letech v Mercedesu, kde měl tým vystavěný kolem sebe a vše fungovalo podle jeho potřeb, se teď musí přizpůsobit zcela jiné kultuře a systému. Navíc má po svém boku Charlese Leclerca, který je ve Ferrari už pátou sezonu a patří k nejlepším jezdcům současnosti. „Leclerc je skutečně výjimečný. A když do top týmu přijde nový jezdec, je přirozené, že si tím musí projít, i když se jmenuje Lewis Hamilton,“ říká Wolff.
Navzdory přechodu ke konkurenci jejich vztah neutrpěl. Wolff potvrdil, že se s Hamiltonem stále pravidelně vídají a zůstávají blízkými přáteli. „Je to jako jet dvanáct let po sobě na dovolenou se svým nejlepším kamarádem, jednoho dne prostě cítíte, že potřebujete změnu. Pro Lewise byla Ferrari příležitostí k novému začátku. A taky týmem s obrovským jménem a zajímavými podmínkami,“ dodává šéf Mercedesu.
Podporu Hamiltonovi vyjádřil také jeho bývalý týmový kolega George Russell. Připomněl, že adaptace v F1 není samozřejmá a že tlak na špičkové výsledky je obrovský. „Lidé často podceňují, jak náročná je Formule 1. Lewis je šampion a vítěz, ale momentálně to prostě nefunguje. A není divu, že ho to netěší, pro něj nejsou důležité peníze, ale výsledky,“ říká Russell.
Přesto v Hamiltona věří. Podle něj se jedná jen o fázi, kterou je třeba překonat, a až vše začne fungovat, vrátí se i výsledky. „Věřím, že se to zlomí. Až to sedne, bude znovu na špici,“ uzavírá Russell.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.