Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Lewis Hamilton sice zatím ve Ferrari nezazářil, ale jeho bývalý šéf z Mercedesu, Toto Wolff, stále věří, že britský jezdec má potenciál vrátit se do formy. Po šesti závodech je Hamilton v porovnání s Charlesem Leclercem většinou pomalejší, ale v Miami ukázal zlepšení, když v deštivém sprintu dojel na třetím místě a v hlavním závodě se držel těsně za týmovým kolegou.
Lewis Hamilton za sebou nemá jednoduchý začátek sezony ve Ferrari. Během tří závodních víkendů před Miami se podle svých slov cítil ztracený a bez odpovědí. Po Velké ceně Saúdské Arábie dokonce připustil, že rok 2025 může být "bolestivý". Jeho bývalý šéf z Mercedesu Toto Wolff ale připomíná Hamiltonovu suverénní jízdu ve sprintu v Číně jako důkaz, že jeho jezdecké schopnosti jsou stále na vrcholu. „V Šanghaji jsme znovu viděli jeho magii. Dominoval. A to není něco, co ztratíte ze dne na den,“ říká Wolff.
Podle Wolffa teď Hamilton potřebuje najít znovu rovnováhu, důvěru v monopost, pevné spojení s inženýry a stabilitu v pracovním prostředí. „Jakmile se mu podaří sladit všechny faktory, které ovlivňují jeho výkon, a začne se cítit v autě jistě, znovu zazáří. Nemám o tom pochyb,“ dodává.
Wolff si zároveň uvědomuje, že přechod do nového prostředí není pro Hamiltona jednoduchý. Po dvanácti letech v Mercedesu, kde měl tým vystavěný kolem sebe a vše fungovalo podle jeho potřeb, se teď musí přizpůsobit zcela jiné kultuře a systému. Navíc má po svém boku Charlese Leclerca, který je ve Ferrari už pátou sezonu a patří k nejlepším jezdcům současnosti. „Leclerc je skutečně výjimečný. A když do top týmu přijde nový jezdec, je přirozené, že si tím musí projít, i když se jmenuje Lewis Hamilton,“ říká Wolff.
Navzdory přechodu ke konkurenci jejich vztah neutrpěl. Wolff potvrdil, že se s Hamiltonem stále pravidelně vídají a zůstávají blízkými přáteli. „Je to jako jet dvanáct let po sobě na dovolenou se svým nejlepším kamarádem, jednoho dne prostě cítíte, že potřebujete změnu. Pro Lewise byla Ferrari příležitostí k novému začátku. A taky týmem s obrovským jménem a zajímavými podmínkami,“ dodává šéf Mercedesu.
Podporu Hamiltonovi vyjádřil také jeho bývalý týmový kolega George Russell. Připomněl, že adaptace v F1 není samozřejmá a že tlak na špičkové výsledky je obrovský. „Lidé často podceňují, jak náročná je Formule 1. Lewis je šampion a vítěz, ale momentálně to prostě nefunguje. A není divu, že ho to netěší, pro něj nejsou důležité peníze, ale výsledky,“ říká Russell.
Přesto v Hamiltona věří. Podle něj se jedná jen o fázi, kterou je třeba překonat, a až vše začne fungovat, vrátí se i výsledky. „Věřím, že se to zlomí. Až to sedne, bude znovu na špici,“ uzavírá Russell.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.