Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Tým Ferrari si uvědomil, že adaptace Lewise Hamiltona nebude vůbec jednoduchá. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že tým „naivně“ předpokládal, že sedminásobný mistr světa se do Maranella zapojí stejně hladce jako jeho předchůdce Carlos Sainz.
„Když se ohlédnu zpět, musím přiznat, že jsme, myslím tím já a Lewis, podcenili změnu prostředí,“ řekl Vasseur v rozhovoru pro Auto Motor und Sport. „Strávil 18 let v jednom týmu, pokud mohu McLaren a Mercedes nazvat domovem. Ferrari je úplně jiné prostředí než Mercedes, rozdíl je mnohem větší než mezi Mercedes a McLaren.“
Vasseur upozornil, že Hamilton není „jako Carlos Sainz, který pravidelně mění týmy a je zvyklý na adaptaci“. Naopak Hamilton musel překonat úplně novou kulturu a zároveň poprvé v kariéře jezdit s motorem, který není od Mercedesu.
„Trvalo mu čtyři až pět závodů, než se dostal do tempa,“ pokračoval Vasseur. „Od Velké ceny Kanady už je skutečně na trati.“ Přesto výsledky zatím nepřinesly očekávaný úspěch, Hamilton zaostává o 42 bodů za týmovým kolegou Charlesem Leclercem a stále čeká na první pódiové umístění v sezoně.
V Maďarsku před letní přestávkou Hamilton zažil nepříjemný okamžik. Po vyřazení v Q2, zatímco jeho týmový kolega Leclerc získal pole position, sám sebe označil za „bezvýznamného“ a naznačil, že ve Ferrari „něco v pozadí není ideální“.
„Zůstaňte klidní,“ reagoval Vasseur na dotaz, jak tým může Hamiltonovi zajistit pohodlí. „Budujte na tom, že už udělal první krok. Nenechte se odradit tím, co se stalo v Budapešti. Lewis je velmi sebekritický. Vždy reaguje extrémně. Někdy je příliš tvrdý na auto, někdy na sebe. Chce vytěžit maximum ze sebe i z týmu. Musíte ho uklidnit a vysvětlit mu, že v Q2 byl jen desetinu za jezdcem, který pak zajel pole position. To není žádná tragédie.“
Hamilton podepsal s Ferrari dlouhodobou smlouvu, která má podle všeho platit až do konce F1 2026. S výraznými změnami pravidel pro sezonu 2026 by mohla přijít jeho šance znovu bojovat o rekordní osmý titul mistra světa, pokud se adaptace do červeného monopostu podaří dotáhnout k dokonalosti.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.