Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Tým Ferrari si uvědomil, že adaptace Lewise Hamiltona nebude vůbec jednoduchá. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že tým „naivně“ předpokládal, že sedminásobný mistr světa se do Maranella zapojí stejně hladce jako jeho předchůdce Carlos Sainz.
„Když se ohlédnu zpět, musím přiznat, že jsme, myslím tím já a Lewis, podcenili změnu prostředí,“ řekl Vasseur v rozhovoru pro Auto Motor und Sport. „Strávil 18 let v jednom týmu, pokud mohu McLaren a Mercedes nazvat domovem. Ferrari je úplně jiné prostředí než Mercedes, rozdíl je mnohem větší než mezi Mercedes a McLaren.“
Vasseur upozornil, že Hamilton není „jako Carlos Sainz, který pravidelně mění týmy a je zvyklý na adaptaci“. Naopak Hamilton musel překonat úplně novou kulturu a zároveň poprvé v kariéře jezdit s motorem, který není od Mercedesu.
„Trvalo mu čtyři až pět závodů, než se dostal do tempa,“ pokračoval Vasseur. „Od Velké ceny Kanady už je skutečně na trati.“ Přesto výsledky zatím nepřinesly očekávaný úspěch, Hamilton zaostává o 42 bodů za týmovým kolegou Charlesem Leclercem a stále čeká na první pódiové umístění v sezoně.
V Maďarsku před letní přestávkou Hamilton zažil nepříjemný okamžik. Po vyřazení v Q2, zatímco jeho týmový kolega Leclerc získal pole position, sám sebe označil za „bezvýznamného“ a naznačil, že ve Ferrari „něco v pozadí není ideální“.
„Zůstaňte klidní,“ reagoval Vasseur na dotaz, jak tým může Hamiltonovi zajistit pohodlí. „Budujte na tom, že už udělal první krok. Nenechte se odradit tím, co se stalo v Budapešti. Lewis je velmi sebekritický. Vždy reaguje extrémně. Někdy je příliš tvrdý na auto, někdy na sebe. Chce vytěžit maximum ze sebe i z týmu. Musíte ho uklidnit a vysvětlit mu, že v Q2 byl jen desetinu za jezdcem, který pak zajel pole position. To není žádná tragédie.“
Hamilton podepsal s Ferrari dlouhodobou smlouvu, která má podle všeho platit až do konce F1 2026. S výraznými změnami pravidel pro sezonu 2026 by mohla přijít jeho šance znovu bojovat o rekordní osmý titul mistra světa, pokud se adaptace do červeného monopostu podaří dotáhnout k dokonalosti.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.