Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Christian Danner, bývalý pilot F1, vidí Hamiltonovu kritiku po Velké ceně Maďarska spíše jako strategický tah než opravdový výkřik frustrace. Podle něj šlo o způsob, jak dát Ferrari jasný signál, že situace je třeba řešit, než o moment, kdy by se jezdec dostal na dno.
Lewis Hamilton přišel do Ferrari v roce 2025 s velkými očekáváními. Sedminásobný mistr světa opustil Mercedes, aby v Maranellu pokračoval v kariéře, ale dosavadní sezóna byla pro něj náročná. Ferrari zatím nezvládlo bojovat o titul, ze čtrnácti závodů získalo jen pět pódií, všechna díky Charlesi Leclercovi, který má k letní přestávce náskok 42 bodů.
Danner upozornil, že rozdíl několika desetin sekundy je na špičkové úrovni rozhodující. „Hamilton se musí během přestávky rozhodnout, zda bude sledovat týmovou strategii, nebo prosadí vlastní cestu. Obě varianty vyžadují hodně energie a konečný výsledek je nejistý,“ řekl v rozhovoru pro ran.de.
Podle Dannera nemůže jezdec dosáhnout maximálního výkonu, pokud vůz nesedí jeho stylu. „Podobnou zkušenost měl i Michael Schumacher u Mercedesu. Pokud auto neodpovídá jezdcovým potřebám, potenciál se nedostaví,“ dodal.
Maďarský závod pak přinesl Hamiltonovi další komplikace. Leclerc získal první pole position sezóny, zatímco Hamilton, který se označil za „zbytečného, úplně zbytečného“, vypadl v Q2 a dojel dvanáctý. Jezdec dokonce naznačil, že Ferrari by mohlo zvážit jeho nahrazení.
Danner ale varuje před přehnaným výkladem těchto slov. „Bylo to příliš teatrální, spíše se jednalo o taktické upozornění než o skutečné vzdání se. Hamilton tím chtěl poslat signál týmu,“ vysvětlil.
Otázky ohledně Hamiltonovy budoucnosti ve Ferrari i F1 vůbec se tím znovu otevřely. „Na okruhu v Budapešti se o tom mluvilo otevřeně. Mohlo by být lákavé přemýšlet o odchodu, ale to není Hamiltonův styl. Je bojovník, chce ukázat, že stále dokáže konkurovat. Myslím, že zůstane a dojede svůj kontrakt, ale úplně vyloučit konec kariéry nelze,“ uzavřel Danner.
Hamiltonův kontrakt s Ferrari by měl podle médií trvat do konce sezóny 2026, s možností prodloužení o další rok.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.