Charles Leclerc vyzval fanoušky F1 k většímu respektu poté, co se na sociálních sítích objevily urážky směrem k Micku Doohanovi. Podle pilota Ferrari musí i vášeň ke sportu zůstat v mezích slušnosti, jinak ohrožuje férové prostředí celého šampionátu.
Charles Leclerc vyzval fanoušky Formule 1 k většímu respektu poté, co se kolem Franca Colapinta a Micka Doohana rozvířila toxická situace.
Po Colapintově havárii v kvalifikaci na Velkou cenu Emilia Romagna se na sociálních sítích objevil falešný Instagramový příběh, který měl údajně pocházet od Micka Doohana a smál se tomu, že argentinský jezdec nahradil jeho syna Jacka v týmu Alpine.
Doohan ale ve skutečnosti nic takového nezveřejnil a stránka, která příspěvek šířila, se následně omluvila. Přesto už v té době mezi fanoušky začaly kolovat urážky a útoky, které vycházely z mylného přesvědčení, že příspěvek byl pravý.
Na vzniklou situaci zareagoval Jack Doohan oficiálním vyjádřením a později se přidal i prezident FIA Mohammed Ben Sulayem po dalším incidentu mezi Colapintem a Yukim Tsunodou.
Charles Leclerc z Ferrari označil vzniklou situaci za ostudnou a apeloval na fanoušky, aby se k sobě chovali s respektem. „Neznám všechny detaily, ale obecně je to něco, co ve Formuli 1 nechceme,“ uvedl. Připomněl, že vyrůstal s F1 jako snem a vždy ho těšilo, kolik fanoušků z různých táborů si dokáže navzájem vážit. „Přál bych si, aby to tak zůstalo,“ dodal.
Leclerc rovněž upozornil na negativní vliv sociálních sítí. „Dnes je to čím dál víc toxické a šíří se spousta nepravdivých informací. To nejdůležitější, co můžeme udělat, je zachovat respekt. Je smutné vidět, co se děje.“
Podporu mu vyjádřil i Pierre Gasly, lídr týmu Alpine. „Plně souhlasím s Charlesem. Na urážky není nikde místo. Je to opravdu smutné,“ uvedl. „Za každým jezdcem a členem týmu je člověk. Respekt je klíč a měl by být vždy na prvním místě. Nechceme vidět, co se teď děje.“
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.