Charles Leclerc vyzval fanoušky F1 k většímu respektu poté, co se na sociálních sítích objevily urážky směrem k Micku Doohanovi. Podle pilota Ferrari musí i vášeň ke sportu zůstat v mezích slušnosti, jinak ohrožuje férové prostředí celého šampionátu.
Charles Leclerc vyzval fanoušky Formule 1 k většímu respektu poté, co se kolem Franca Colapinta a Micka Doohana rozvířila toxická situace.
Po Colapintově havárii v kvalifikaci na Velkou cenu Emilia Romagna se na sociálních sítích objevil falešný Instagramový příběh, který měl údajně pocházet od Micka Doohana a smál se tomu, že argentinský jezdec nahradil jeho syna Jacka v týmu Alpine.
Doohan ale ve skutečnosti nic takového nezveřejnil a stránka, která příspěvek šířila, se následně omluvila. Přesto už v té době mezi fanoušky začaly kolovat urážky a útoky, které vycházely z mylného přesvědčení, že příspěvek byl pravý.
Na vzniklou situaci zareagoval Jack Doohan oficiálním vyjádřením a později se přidal i prezident FIA Mohammed Ben Sulayem po dalším incidentu mezi Colapintem a Yukim Tsunodou.
Charles Leclerc z Ferrari označil vzniklou situaci za ostudnou a apeloval na fanoušky, aby se k sobě chovali s respektem. „Neznám všechny detaily, ale obecně je to něco, co ve Formuli 1 nechceme,“ uvedl. Připomněl, že vyrůstal s F1 jako snem a vždy ho těšilo, kolik fanoušků z různých táborů si dokáže navzájem vážit. „Přál bych si, aby to tak zůstalo,“ dodal.
Leclerc rovněž upozornil na negativní vliv sociálních sítí. „Dnes je to čím dál víc toxické a šíří se spousta nepravdivých informací. To nejdůležitější, co můžeme udělat, je zachovat respekt. Je smutné vidět, co se děje.“
Podporu mu vyjádřil i Pierre Gasly, lídr týmu Alpine. „Plně souhlasím s Charlesem. Na urážky není nikde místo. Je to opravdu smutné,“ uvedl. „Za každým jezdcem a členem týmu je člověk. Respekt je klíč a měl by být vždy na prvním místě. Nechceme vidět, co se teď děje.“
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.