McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Lando Norris si v Austrálii připsal desátou pole position v kariéře a druhou v řadě, když navázal na triumf v loňské kvalifikaci v Abú Zabí. McLaren tak získal svou dvanáctou pole position na této trati, poprvé od roku 2012, kdy dominoval Lewis Hamilton.
Cenu pro vítěze kvalifikace předal Norrisovi australský plavec Kyle Chalmers, olympijský vítěz na 100 metrů volným stylem.
Ve třetím volném tréninku byly hojně využívány měkké pneumatiky, ale tvrdé směsi si také našly své místo. Sedm jezdců ze čtyř týmů absolvovalo jízdy na sadě C3, což znamená, že téměř polovina startovního roštu bude mít v závodě k dispozici pouze jednu sadu této směsi. Někteří jezdci, včetně McLarenu a Ferrari, sice tvrdé pneumatiky vyzkoušeli, ale pouze na drhnoucí kolo.
V kvalifikaci vsadilo 18 jezdců na měkké pneumatiky, výjimkou byli Russell a Antonelli, kteří v Q1 použili středně tvrdé směsi. Čas Landa Norrise na pole position byl o 819 tisícin rychlejší než loňský Verstappenův výkon a o téměř čtyři desetiny překonal očekávání Pirelli.
Kvalifikace nabídla napínavou podívanou s minimálními rozdíly mezi jezdci. V Q2 dělilo patnáct pilotů pouhých sedm desetin sekundy, do první desítky se probojovalo sedm různých týmů a pole position se během finálních jízd v Q3 měnila hned čtyřikrát.
„Zítřek bude hodně nepředvídatelný,“ zaznělo ze strany Maria Isoly, ředitele motorsportu Pirelli. „Podle předpovědi má ráno vydatně pršet, odpoledne by ale déšť měl slábnout, což otevírá tři možné scénáře.“ Pokud se celý závod odjede na mokru, může dojít k využití nové extrémně mokré pneumatiky. Pokud trať zůstane suchá, „one-stop strategie se středními a tvrdými pneumatikami by mohla být nejrychlejší.“
I když se závod pojede bez deště, nižší teploty po ranním lijáku mohou přinést nečekané problémy. „Mohlo by dojít k většímu zrnění pneumatik, což by vedlo ke strategii na dvě zastávky.“
Třetí variantou je smíšený závod, kde by piloti začínali na mokré trati s přechodnými pneumatikami. „V takovém případě by klíčem bylo co nejvíce prodloužit první stint, než se přejde na tvrdé pneumatiky.“ Měkké směsi by se do hry dostaly jen při pozdním přechodu na suchou trať.
Bez ohledu na podmínky je však jasné, že fanoušky čeká vzrušující závodní odpoledne. „Ať už to dopadne jakkoliv, bude to velká podívaná!“
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.