McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Lando Norris si v Austrálii připsal desátou pole position v kariéře a druhou v řadě, když navázal na triumf v loňské kvalifikaci v Abú Zabí. McLaren tak získal svou dvanáctou pole position na této trati, poprvé od roku 2012, kdy dominoval Lewis Hamilton.
Cenu pro vítěze kvalifikace předal Norrisovi australský plavec Kyle Chalmers, olympijský vítěz na 100 metrů volným stylem.
Ve třetím volném tréninku byly hojně využívány měkké pneumatiky, ale tvrdé směsi si také našly své místo. Sedm jezdců ze čtyř týmů absolvovalo jízdy na sadě C3, což znamená, že téměř polovina startovního roštu bude mít v závodě k dispozici pouze jednu sadu této směsi. Někteří jezdci, včetně McLarenu a Ferrari, sice tvrdé pneumatiky vyzkoušeli, ale pouze na drhnoucí kolo.
V kvalifikaci vsadilo 18 jezdců na měkké pneumatiky, výjimkou byli Russell a Antonelli, kteří v Q1 použili středně tvrdé směsi. Čas Landa Norrise na pole position byl o 819 tisícin rychlejší než loňský Verstappenův výkon a o téměř čtyři desetiny překonal očekávání Pirelli.
Kvalifikace nabídla napínavou podívanou s minimálními rozdíly mezi jezdci. V Q2 dělilo patnáct pilotů pouhých sedm desetin sekundy, do první desítky se probojovalo sedm různých týmů a pole position se během finálních jízd v Q3 měnila hned čtyřikrát.
„Zítřek bude hodně nepředvídatelný,“ zaznělo ze strany Maria Isoly, ředitele motorsportu Pirelli. „Podle předpovědi má ráno vydatně pršet, odpoledne by ale déšť měl slábnout, což otevírá tři možné scénáře.“ Pokud se celý závod odjede na mokru, může dojít k využití nové extrémně mokré pneumatiky. Pokud trať zůstane suchá, „one-stop strategie se středními a tvrdými pneumatikami by mohla být nejrychlejší.“
I když se závod pojede bez deště, nižší teploty po ranním lijáku mohou přinést nečekané problémy. „Mohlo by dojít k většímu zrnění pneumatik, což by vedlo ke strategii na dvě zastávky.“
Třetí variantou je smíšený závod, kde by piloti začínali na mokré trati s přechodnými pneumatikami. „V takovém případě by klíčem bylo co nejvíce prodloužit první stint, než se přejde na tvrdé pneumatiky.“ Měkké směsi by se do hry dostaly jen při pozdním přechodu na suchou trať.
Bez ohledu na podmínky je však jasné, že fanoušky čeká vzrušující závodní odpoledne. „Ať už to dopadne jakkoliv, bude to velká podívaná!“
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.