Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
"Je to perfektní způsob, jak začít sezonu. Gratuluji všem v týmu, že jsme navázali na to, kde jsme vloni skončili, a startujeme z prvních dvou pozic. Je to ale zatím jen kvalifikace a uvidíme, co bude zítra. Závod bude hodně nevyzpytatelný," řekl Lando Norris na tiskové konferenci.
Na otázku ohledně svých šancí na vítězství Norris odpověděl: „Jsem si jistý, že auto je v dobré pozici, ale nikdy jsme ještě nejezdili na mokru. Víme, jak rychlí jsou Max a Red Bull v dešti, takže musíme počkat a uvidíme, jak se to vyvine.“ Dále zdůraznil, že závod bude plný nových výzev a příležitostí pro všechny, přičemž dodal, že se tým bude muset učit a přizpůsobovat podmínkám během samotného závodu.
Oscar Piastri, který v kvalifikaci na Velkou cenu Austrálie 2025 skončil druhý, měl smíšené pocity. Australský jezdec McLarenu přišel o svou první pole position jen o 0,084 sekundy. „Jsem docela spokojený. Možná o jednu pozici dál, než bych chtěl, ale je to skvělý start do sezóny a je skvělé mít tým na první řadě,“ sdělil domácí pilot.
„Teď se resetujeme a uvidíme, co nám zítra přinese. Jsem spokojený s kvalifikací, jen to v Q3 nestačilo, ale je to začátek dlouhé sezóny. Solidní start,“ sdělil.
Na otázku, co ho odlišilo od týmového kolegy Norrise, Piastri odpověděl: „Myslím, že to bylo v několika místech. V sektoru 3 jsem ztratil trochu času ve srovnání s kolem z Q2. Také jsem při prvním pokusu v Q3 zablokoval kola a dostal se mimo trať, což jsem nechtěl udělat podruhé.“
„Možná jsem mohl udělat víc, ale pro všechny to bylo náročné. Q3 začalo dost chaoticky, takže jsem rád, že jsem na první řadě a máme dobrý start,“ doplnil.
Na otázku po kvalifikaci, zda auto během víkendu pokročilo, Verstappen přiznal: „Ano, myslím, že ano. Měli jsme trochu těžký začátek. Tento okruh nám nikdy moc neseděl, takže nám chvíli trvalo, než jsme pochopili, jak zlepšit situaci, a dnes jsme to zvládli.“
„Upřímně, jsem docela překvapený, že tady sedím po včerejšku. Cítil jsem se sebejistě, byl jsem spojený s autem. Samozřejmě nám ještě chybí trochu tempa, ale celkově jsem spokojený s koly v kvalifikaci.“
„Snažil jsem se opravdu vyždímat vše, pneumatiky jsou tady dost citlivé kvůli těm rychlým zatáčkám, ale jsem spokojený, že jsem tady.“
Pokud jde o zlepšení, které tým udělal u vozu RB21, Verstappen uvedl: „Snažili jsme se jemně vyladit vyvážení. Auto bylo trochu živější, takže bylo celkově příjemné řídit, jenom bylo pořád příliš pomalé. Dnes to bylo trochu rychlejší, ale stále ne dost rychlé. Přesto, že jsme před Ferrari a Mercedesem, myslím, že pro nás je to dobré.“
Co se týče dlouhých jízd na neděli, Verstappen naznačil, že Red Bull může být stále pozadu za svými soupeři. „Neočekávám žádné zázraky,“ vysvětlil obhájce titulu. „Myslím, že to bude v pohodě, ale není to na stejné úrovni [jako ostatní]. Udělám to nejlepší, co můžu, a uvidíme, co se stane zítra."
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.