Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché vidí v dodatečném čase v aerodynamickém tunelu oproti McLarenu a Ferrari potenciální klíč k výrazné výhodě. Upozornil však, že rozhodující bude, jak efektivně tým tuto příležitost využije pro zlepšení výkonu na trati.
Omezení aerodynamických testů (ATR) ve Formuli 1 přidělují týmu s nejhoršími výsledky v Poháru konstruktérů nejvíce testů v aerodynamickém tunelu pro první polovinu následující sezóny. Red Bull, který v roce 2024 klesl na třetí místo, bude mít v prvních šesti měsících sezóny 2025 o 96 testů více než vítězný McLaren.
V roce 2025 čeká týmy Formule 1 náročný úkol: vývoj současných vozů se musí skloubit s přípravami na velké změny pravidel pro rok 2026, které ovlivní jak šasi, tak pohonné jednotky. I když se očekává, že většina pozornosti bude zaměřena na nové vozy pro rok 2026, Pierre Waché věří, že Red Bull bude i nadále konkurenceschopný s aktuálním modelem. Uvědomuje si však, že nalezení rovnováhy mezi vývojem během sezóny a přípravou na budoucnost bude pro tým výzvou.
„Rovnováha bude silně záviset na tom, co zjistíme,“ řekl Waché pro Motorsport.com. „Pokud objevíme významné možnosti pro rok 2026, bude pokušení zaměřit veškeré úsilí na něj. Ale pokud budeme mít šanci bojovat o titul v roce 2025, a věřím, že budeme, nikdy tuto šanci neodmítneme. Bude to určitě těžké rozhodnutí. Na začátku sezóny zvolíme strategii, ale ta se může výrazně změnit.“
Díky loňskému třetímu místu v Poháru konstruktérů má Red Bull v prvních šesti měsících sezóny 2025 k dispozici více času v aerodynamickém tunelu než McLaren a Ferrari. Technický ředitel týmu však upozornil, že klíčem bude, jak efektivně tento čas využijí při vývoji vozu pro nadcházející sezónu. Zároveň zdůraznil, že delší testování v tunelu samo o sobě není zárukou okamžitého úspěchu na trati.
„Může to být potenciálně velká výhoda pro rok 2026 a doufám, že ji využijeme správně,“ řekl Waché. „Není to tak, že by více peněz nebo více času v aerodynamickém tunelu automaticky znamenalo lepší výkon – jinak by týmy na konci pole byly v následující sezóně vždy první. Tak to ve Formuli 1 nefunguje, ale může to být výhoda, kterou musíme dobře využít. Je to pozitivní stránka naší situace, takže to může být velmi přínosné,“ doplnil.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.