Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché vidí v dodatečném čase v aerodynamickém tunelu oproti McLarenu a Ferrari potenciální klíč k výrazné výhodě. Upozornil však, že rozhodující bude, jak efektivně tým tuto příležitost využije pro zlepšení výkonu na trati.
Omezení aerodynamických testů (ATR) ve Formuli 1 přidělují týmu s nejhoršími výsledky v Poháru konstruktérů nejvíce testů v aerodynamickém tunelu pro první polovinu následující sezóny. Red Bull, který v roce 2024 klesl na třetí místo, bude mít v prvních šesti měsících sezóny 2025 o 96 testů více než vítězný McLaren.
V roce 2025 čeká týmy Formule 1 náročný úkol: vývoj současných vozů se musí skloubit s přípravami na velké změny pravidel pro rok 2026, které ovlivní jak šasi, tak pohonné jednotky. I když se očekává, že většina pozornosti bude zaměřena na nové vozy pro rok 2026, Pierre Waché věří, že Red Bull bude i nadále konkurenceschopný s aktuálním modelem. Uvědomuje si však, že nalezení rovnováhy mezi vývojem během sezóny a přípravou na budoucnost bude pro tým výzvou.
„Rovnováha bude silně záviset na tom, co zjistíme,“ řekl Waché pro Motorsport.com. „Pokud objevíme významné možnosti pro rok 2026, bude pokušení zaměřit veškeré úsilí na něj. Ale pokud budeme mít šanci bojovat o titul v roce 2025, a věřím, že budeme, nikdy tuto šanci neodmítneme. Bude to určitě těžké rozhodnutí. Na začátku sezóny zvolíme strategii, ale ta se může výrazně změnit.“
Díky loňskému třetímu místu v Poháru konstruktérů má Red Bull v prvních šesti měsících sezóny 2025 k dispozici více času v aerodynamickém tunelu než McLaren a Ferrari. Technický ředitel týmu však upozornil, že klíčem bude, jak efektivně tento čas využijí při vývoji vozu pro nadcházející sezónu. Zároveň zdůraznil, že delší testování v tunelu samo o sobě není zárukou okamžitého úspěchu na trati.
„Může to být potenciálně velká výhoda pro rok 2026 a doufám, že ji využijeme správně,“ řekl Waché. „Není to tak, že by více peněz nebo více času v aerodynamickém tunelu automaticky znamenalo lepší výkon – jinak by týmy na konci pole byly v následující sezóně vždy první. Tak to ve Formuli 1 nefunguje, ale může to být výhoda, kterou musíme dobře využít. Je to pozitivní stránka naší situace, takže to může být velmi přínosné,“ doplnil.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.