Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché vidí v dodatečném čase v aerodynamickém tunelu oproti McLarenu a Ferrari potenciální klíč k výrazné výhodě. Upozornil však, že rozhodující bude, jak efektivně tým tuto příležitost využije pro zlepšení výkonu na trati.
Omezení aerodynamických testů (ATR) ve Formuli 1 přidělují týmu s nejhoršími výsledky v Poháru konstruktérů nejvíce testů v aerodynamickém tunelu pro první polovinu následující sezóny. Red Bull, který v roce 2024 klesl na třetí místo, bude mít v prvních šesti měsících sezóny 2025 o 96 testů více než vítězný McLaren.
V roce 2025 čeká týmy Formule 1 náročný úkol: vývoj současných vozů se musí skloubit s přípravami na velké změny pravidel pro rok 2026, které ovlivní jak šasi, tak pohonné jednotky. I když se očekává, že většina pozornosti bude zaměřena na nové vozy pro rok 2026, Pierre Waché věří, že Red Bull bude i nadále konkurenceschopný s aktuálním modelem. Uvědomuje si však, že nalezení rovnováhy mezi vývojem během sezóny a přípravou na budoucnost bude pro tým výzvou.
„Rovnováha bude silně záviset na tom, co zjistíme,“ řekl Waché pro Motorsport.com. „Pokud objevíme významné možnosti pro rok 2026, bude pokušení zaměřit veškeré úsilí na něj. Ale pokud budeme mít šanci bojovat o titul v roce 2025, a věřím, že budeme, nikdy tuto šanci neodmítneme. Bude to určitě těžké rozhodnutí. Na začátku sezóny zvolíme strategii, ale ta se může výrazně změnit.“
Díky loňskému třetímu místu v Poháru konstruktérů má Red Bull v prvních šesti měsících sezóny 2025 k dispozici více času v aerodynamickém tunelu než McLaren a Ferrari. Technický ředitel týmu však upozornil, že klíčem bude, jak efektivně tento čas využijí při vývoji vozu pro nadcházející sezónu. Zároveň zdůraznil, že delší testování v tunelu samo o sobě není zárukou okamžitého úspěchu na trati.
„Může to být potenciálně velká výhoda pro rok 2026 a doufám, že ji využijeme správně,“ řekl Waché. „Není to tak, že by více peněz nebo více času v aerodynamickém tunelu automaticky znamenalo lepší výkon – jinak by týmy na konci pole byly v následující sezóně vždy první. Tak to ve Formuli 1 nefunguje, ale může to být výhoda, kterou musíme dobře využít. Je to pozitivní stránka naší situace, takže to může být velmi přínosné,“ doplnil.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.