Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché vidí v dodatečném čase v aerodynamickém tunelu oproti McLarenu a Ferrari potenciální klíč k výrazné výhodě. Upozornil však, že rozhodující bude, jak efektivně tým tuto příležitost využije pro zlepšení výkonu na trati.
Omezení aerodynamických testů (ATR) ve Formuli 1 přidělují týmu s nejhoršími výsledky v Poháru konstruktérů nejvíce testů v aerodynamickém tunelu pro první polovinu následující sezóny. Red Bull, který v roce 2024 klesl na třetí místo, bude mít v prvních šesti měsících sezóny 2025 o 96 testů více než vítězný McLaren.
V roce 2025 čeká týmy Formule 1 náročný úkol: vývoj současných vozů se musí skloubit s přípravami na velké změny pravidel pro rok 2026, které ovlivní jak šasi, tak pohonné jednotky. I když se očekává, že většina pozornosti bude zaměřena na nové vozy pro rok 2026, Pierre Waché věří, že Red Bull bude i nadále konkurenceschopný s aktuálním modelem. Uvědomuje si však, že nalezení rovnováhy mezi vývojem během sezóny a přípravou na budoucnost bude pro tým výzvou.
„Rovnováha bude silně záviset na tom, co zjistíme,“ řekl Waché pro Motorsport.com. „Pokud objevíme významné možnosti pro rok 2026, bude pokušení zaměřit veškeré úsilí na něj. Ale pokud budeme mít šanci bojovat o titul v roce 2025, a věřím, že budeme, nikdy tuto šanci neodmítneme. Bude to určitě těžké rozhodnutí. Na začátku sezóny zvolíme strategii, ale ta se může výrazně změnit.“
Díky loňskému třetímu místu v Poháru konstruktérů má Red Bull v prvních šesti měsících sezóny 2025 k dispozici více času v aerodynamickém tunelu než McLaren a Ferrari. Technický ředitel týmu však upozornil, že klíčem bude, jak efektivně tento čas využijí při vývoji vozu pro nadcházející sezónu. Zároveň zdůraznil, že delší testování v tunelu samo o sobě není zárukou okamžitého úspěchu na trati.
„Může to být potenciálně velká výhoda pro rok 2026 a doufám, že ji využijeme správně,“ řekl Waché. „Není to tak, že by více peněz nebo více času v aerodynamickém tunelu automaticky znamenalo lepší výkon – jinak by týmy na konci pole byly v následující sezóně vždy první. Tak to ve Formuli 1 nefunguje, ale může to být výhoda, kterou musíme dobře využít. Je to pozitivní stránka naší situace, takže to může být velmi přínosné,“ doplnil.
Ve středu dostal Charles Leclerc poprvé příležitost usednout za volant vozu Ferrari Formule 1 pro nadcházející sezonu 2025.
Nigel Mansell je dosud posledním britským pilotem, který si ve voze Ferrari dojel pro vítězství ve Formuli 1.
Lewis Hamilton se připojil k týmu Ferrari a připravuje se na předsezónní testy, které začnou příští týden v Bahrajnu.
Ferrari pro rok 2025 konečně odhalilo svůj nový závodní vůz na okruhu Fiorano, čímž v Maranellu zahájilo přípravy na nadcházející sezónu.
Ferrari po úspěšném zahájení sezóny v Londýně okamžitě zamířilo zpět do Itálie, kde na domácí trati ve Fioranu poprvé otestovalo svůj nový monopost SF-25.
Během show F1 75 LIVE v londýnské O2 aréně představily všechny týmy své monoposty a jejich zbarvení pro letošní sezónu.
Lewis Hamilton se tento týden poprvé oficiálně ukázal jako jezdec Ferrari. Představení nového vozu F175 v O2 Areně přilákalo fanoušky, z nichž mnozí přišli hlavně proto, aby spatřili sedminásobného mistra světa v červených barvách.
Rodina Michaela Schumachera čelila pokusu o vydírání, který měl být uzavřen soudním verdiktem. Zdánlivě uzavřený případ ale nabral nový směr – oběti se proti rozsudku odvolaly a spor pokračuje.
V roce 2025, u příležitosti 75. výročí Formule 1, proběhne přelomová zahajovací akce, která se liší od tradičních událostí sezóny. Místo jednotlivých akcí pro každý tým se tentokrát všech 10 týmů sejde na jednom místě, aby společně odhalily své nové barvy a oficiálně zahájily kampaň. Tato událost slibuje velkolepý start nové sezóny.
Carlos Sainz přišel o možnost usilovat o titul ve Formuli 1, když Ferrari oznámilo, že neprodlouží jeho smlouvu. Místo něj tým přivedl sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, což byla nabídka, kterou nemohli odmítnout, i když Sainz odváděl solidní práci.
Carlos Sainz se chystá na novou kapitolu své kariéry. V nadcházející Velké ceně Austrálie poprvé oblékne barvy Williamsu, což z něj v tomto desetiletí činí pilota už třetího týmu.
Už tomu jsou více jak tři roky, kdy Lewis Hamilton a Max Verstappen sváděli těsné souboje o titul ve Formuli 1.