Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché vidí v dodatečném čase v aerodynamickém tunelu oproti McLarenu a Ferrari potenciální klíč k výrazné výhodě. Upozornil však, že rozhodující bude, jak efektivně tým tuto příležitost využije pro zlepšení výkonu na trati.
Omezení aerodynamických testů (ATR) ve Formuli 1 přidělují týmu s nejhoršími výsledky v Poháru konstruktérů nejvíce testů v aerodynamickém tunelu pro první polovinu následující sezóny. Red Bull, který v roce 2024 klesl na třetí místo, bude mít v prvních šesti měsících sezóny 2025 o 96 testů více než vítězný McLaren.
V roce 2025 čeká týmy Formule 1 náročný úkol: vývoj současných vozů se musí skloubit s přípravami na velké změny pravidel pro rok 2026, které ovlivní jak šasi, tak pohonné jednotky. I když se očekává, že většina pozornosti bude zaměřena na nové vozy pro rok 2026, Pierre Waché věří, že Red Bull bude i nadále konkurenceschopný s aktuálním modelem. Uvědomuje si však, že nalezení rovnováhy mezi vývojem během sezóny a přípravou na budoucnost bude pro tým výzvou.
„Rovnováha bude silně záviset na tom, co zjistíme,“ řekl Waché pro Motorsport.com. „Pokud objevíme významné možnosti pro rok 2026, bude pokušení zaměřit veškeré úsilí na něj. Ale pokud budeme mít šanci bojovat o titul v roce 2025, a věřím, že budeme, nikdy tuto šanci neodmítneme. Bude to určitě těžké rozhodnutí. Na začátku sezóny zvolíme strategii, ale ta se může výrazně změnit.“
Díky loňskému třetímu místu v Poháru konstruktérů má Red Bull v prvních šesti měsících sezóny 2025 k dispozici více času v aerodynamickém tunelu než McLaren a Ferrari. Technický ředitel týmu však upozornil, že klíčem bude, jak efektivně tento čas využijí při vývoji vozu pro nadcházející sezónu. Zároveň zdůraznil, že delší testování v tunelu samo o sobě není zárukou okamžitého úspěchu na trati.
„Může to být potenciálně velká výhoda pro rok 2026 a doufám, že ji využijeme správně,“ řekl Waché. „Není to tak, že by více peněz nebo více času v aerodynamickém tunelu automaticky znamenalo lepší výkon – jinak by týmy na konci pole byly v následující sezóně vždy první. Tak to ve Formuli 1 nefunguje, ale může to být výhoda, kterou musíme dobře využít. Je to pozitivní stránka naší situace, takže to může být velmi přínosné,“ doplnil.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.