Carlos Sainz poprvé usedl do kokpitu Williamsu pro sezonu 2025 v pátečním ranním testu. Po odchodu z Ferrari se stává jedním z nejzajímavějších jezdců mimo elitní týmy.
Carlos Sainz, čtyřnásobný vítěz Grand Prix, se po odchodu z Ferrari připojil k Williamsu, který se snaží vrátit mezi elitu. Přestože tým vlastní 16 mistrovských trofejí, loňskou sezónu zakončil až na devátém místě v Poháru konstruktérů.
Velkou otázkou zůstává, zda Sainz dokáže vést obrodu týmu a jak si povede v souboji s Alexem Albonem, který je ve Williamsu od roku 2022. V rámci shakedownu v Silverstonu byl Španěl prvním, kdo vyjel na trať s novým vozem FW47.
Williams zatím neodhalil barvy pro sezonu 2025, což si šéfové F1 přáli až při oficiálním zahájení sezóny v O2 Areně. I tak tým využil šanci na publicitu, zejména po uzavření sponzorské dohody s Atlassianem. Šéf James Vowles během akce nevyloučil možnost, že by se Sainz mohl dostat na stupně vítězů, i když hlavním cílem je pravidelný zisk bodů.
Mistr světa F1 z roku 2009 Jenson Button se v pátek zúčastnil shakedownu Williamsu, kde působil nejen jako ambasador týmu, ale i jako odborný komentátor.
Na svém Instagramu ocenil Sainzovu odvahu, když ve svém prvním kole jel „až do T1 plochý“. Připojený emoji bicepsu jasně naznačil jeho uznání pro Španělův agresivní přístup.
První zatáčka v Silverstonu se během závodu obvykle projíždí na plný plyn, ale při shakedownu by se očekával opatrnější přístup – zvlášť když se Sainz teprve seznamoval s novým vozem.
Navíc panovaly nízké teploty, což znamenalo omezenou přilnavost. Přesto se Sainz nebál a do zatáčky vjel plnou rychlostí, čímž okamžitě ukázal svou sebedůvěru za volantem Williamsu.
Williams při shakedownu využil kratší variantu okruhu, kde byla trať omezena na 200 km. Sainz vynechal rovinku Wellington Straight a napojil se zpět na hlavní okruh u zatáčky Stowe.
Španěl už má s vozy Williamsu zkušenosti – testoval monoposty z let 2023 i 2024 a na konci měsíce ho čekají další zkoušky v Bahrajnu. Díky tomu by měl být na svůj závodní debut dobře připraven.
V Barceloně přiznal, že se trápil ve vysokorychlostních zatáčkách, částečně kvůli neznámému motoru Mercedes. Jeho odvážný přístup k první zatáčce v Silverstonu ale naznačuje, že si začíná zvykat. Možná dokonce přispěl k některým pozdním úpravám letošního vozu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.