Carlos Sainz poprvé usedl do kokpitu Williamsu pro sezonu 2025 v pátečním ranním testu. Po odchodu z Ferrari se stává jedním z nejzajímavějších jezdců mimo elitní týmy.
Carlos Sainz, čtyřnásobný vítěz Grand Prix, se po odchodu z Ferrari připojil k Williamsu, který se snaží vrátit mezi elitu. Přestože tým vlastní 16 mistrovských trofejí, loňskou sezónu zakončil až na devátém místě v Poháru konstruktérů.
Velkou otázkou zůstává, zda Sainz dokáže vést obrodu týmu a jak si povede v souboji s Alexem Albonem, který je ve Williamsu od roku 2022. V rámci shakedownu v Silverstonu byl Španěl prvním, kdo vyjel na trať s novým vozem FW47.
Williams zatím neodhalil barvy pro sezonu 2025, což si šéfové F1 přáli až při oficiálním zahájení sezóny v O2 Areně. I tak tým využil šanci na publicitu, zejména po uzavření sponzorské dohody s Atlassianem. Šéf James Vowles během akce nevyloučil možnost, že by se Sainz mohl dostat na stupně vítězů, i když hlavním cílem je pravidelný zisk bodů.
Mistr světa F1 z roku 2009 Jenson Button se v pátek zúčastnil shakedownu Williamsu, kde působil nejen jako ambasador týmu, ale i jako odborný komentátor.
Na svém Instagramu ocenil Sainzovu odvahu, když ve svém prvním kole jel „až do T1 plochý“. Připojený emoji bicepsu jasně naznačil jeho uznání pro Španělův agresivní přístup.
První zatáčka v Silverstonu se během závodu obvykle projíždí na plný plyn, ale při shakedownu by se očekával opatrnější přístup – zvlášť když se Sainz teprve seznamoval s novým vozem.
Navíc panovaly nízké teploty, což znamenalo omezenou přilnavost. Přesto se Sainz nebál a do zatáčky vjel plnou rychlostí, čímž okamžitě ukázal svou sebedůvěru za volantem Williamsu.
Williams při shakedownu využil kratší variantu okruhu, kde byla trať omezena na 200 km. Sainz vynechal rovinku Wellington Straight a napojil se zpět na hlavní okruh u zatáčky Stowe.
Španěl už má s vozy Williamsu zkušenosti – testoval monoposty z let 2023 i 2024 a na konci měsíce ho čekají další zkoušky v Bahrajnu. Díky tomu by měl být na svůj závodní debut dobře připraven.
V Barceloně přiznal, že se trápil ve vysokorychlostních zatáčkách, částečně kvůli neznámému motoru Mercedes. Jeho odvážný přístup k první zatáčce v Silverstonu ale naznačuje, že si začíná zvykat. Možná dokonce přispěl k některým pozdním úpravám letošního vozu.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.