Max Verstappen potvrdil, že jeho „lajk“ u kritiky rozhodnutí Red Bullu ohledně Liama Lawsona a Jukiho Cunody nebyl omyl. Tím naznačil svůj nesouhlas s krokem týmu a možné napětí v zákulisí.
Max Verstappen se postavil za Liama Lawsona poté, co Red Bull oznámil jeho návrat do juniorského týmu Racing Bulls a povýšení Yukiho Tsunody do hlavního týmu. Verstappenův oficiální účet na Instagramu „olajkoval“ příspěvek bývalého nizozemského pilota F1 Gieda van der Gardeho, který toto rozhodnutí kritizoval. Mistr světa následně potvrdil, že šlo o záměrné gesto, a ne o omyl.
Van der Garde ve svém příspěvku poukázal na tvrdost světa Formule 1, ale také naznačil, že v případě Lawsona šlo spíše o „panický krok“ než férové hodnocení výkonu. Podle něj bylo nefér dát mladému jezdci pouze dvě velké ceny a poté jej odsunout, navzdory jeho tvrdé práci a oddanosti. Verstappen, který se sám během kariéry setkal s tlakem a rychlým rozhodováním týmů, s tímto pohledem očividně souhlasil.
„Už mě trochu unavují řeči o tom, že F1 je nejtěžší sport, kde musíte okamžitě podávat výsledky, jinak čelíte následkům. Ano, výkon je důležitý. Ano, tlak je obrovský. Ale podle mě to, co se stalo, působí spíš jako zbrklé rozhodnutí nebo dokonce šikana než férové hodnocení sportovních schopností," napsal Giedo van der Garde.
„Red Bull vědomě rozhodl, že dá Liamovi jen dva závody – a pak mu tím podrazil nohy. Nezapomínejme na roky tvrdé práce, odhodlání a úspěchů, které ho dovedly až do F1. Dobře si pamatuju, kolik dřiny, potu a slz mě to stálo dostat se na tuto úroveň – natož pak mít šanci závodit za špičkový tým," doplnil.
„Ano, první dva závody mu nevyšly, ale pokud si to někdo uvědomuje nejvíc, tak právě on. Možná sám přišel s návrhem na změnu, ale pokud ne, přeji mu hodně síly a odvahy do Japonska. Věř si, zvedni hlavu a ukaž jim, že se mýlili," zakončil.
Red Bull sice obhajuje své rozhodnutí, ale Helmut Marko přiznal, že Verstappen se domnívá, že tým Lawsona „vyměnil příliš brzy“. Přesto Verstappen chápe důvody, které k tomu vedly. Samotný Lawson přiznal, že byl krokem Red Bullu překvapen, ale hodlá využít svou novou šanci v Racing Bulls během nadcházející Velké ceny Japonska.
Verstappen zároveň zdůraznil, že jeho hlavní prioritou zůstává výkonnost vozu. Upozornil, že současný Red Bull je náročnější na ovládání než jiné monoposty, což může být dalším faktorem ovlivňujícím výsledky jezdců. S ohledem na tvrdou konkurenci v poli se ale nyní soustředí především na to, aby pomohl týmu vrátit vůz zpět na čelo startovního roštu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.