Max Verstappen potvrdil, že jeho „lajk“ u kritiky rozhodnutí Red Bullu ohledně Liama Lawsona a Jukiho Cunody nebyl omyl. Tím naznačil svůj nesouhlas s krokem týmu a možné napětí v zákulisí.
Max Verstappen se postavil za Liama Lawsona poté, co Red Bull oznámil jeho návrat do juniorského týmu Racing Bulls a povýšení Yukiho Tsunody do hlavního týmu. Verstappenův oficiální účet na Instagramu „olajkoval“ příspěvek bývalého nizozemského pilota F1 Gieda van der Gardeho, který toto rozhodnutí kritizoval. Mistr světa následně potvrdil, že šlo o záměrné gesto, a ne o omyl.
Van der Garde ve svém příspěvku poukázal na tvrdost světa Formule 1, ale také naznačil, že v případě Lawsona šlo spíše o „panický krok“ než férové hodnocení výkonu. Podle něj bylo nefér dát mladému jezdci pouze dvě velké ceny a poté jej odsunout, navzdory jeho tvrdé práci a oddanosti. Verstappen, který se sám během kariéry setkal s tlakem a rychlým rozhodováním týmů, s tímto pohledem očividně souhlasil.
„Už mě trochu unavují řeči o tom, že F1 je nejtěžší sport, kde musíte okamžitě podávat výsledky, jinak čelíte následkům. Ano, výkon je důležitý. Ano, tlak je obrovský. Ale podle mě to, co se stalo, působí spíš jako zbrklé rozhodnutí nebo dokonce šikana než férové hodnocení sportovních schopností," napsal Giedo van der Garde.
„Red Bull vědomě rozhodl, že dá Liamovi jen dva závody – a pak mu tím podrazil nohy. Nezapomínejme na roky tvrdé práce, odhodlání a úspěchů, které ho dovedly až do F1. Dobře si pamatuju, kolik dřiny, potu a slz mě to stálo dostat se na tuto úroveň – natož pak mít šanci závodit za špičkový tým," doplnil.
„Ano, první dva závody mu nevyšly, ale pokud si to někdo uvědomuje nejvíc, tak právě on. Možná sám přišel s návrhem na změnu, ale pokud ne, přeji mu hodně síly a odvahy do Japonska. Věř si, zvedni hlavu a ukaž jim, že se mýlili," zakončil.
Red Bull sice obhajuje své rozhodnutí, ale Helmut Marko přiznal, že Verstappen se domnívá, že tým Lawsona „vyměnil příliš brzy“. Přesto Verstappen chápe důvody, které k tomu vedly. Samotný Lawson přiznal, že byl krokem Red Bullu překvapen, ale hodlá využít svou novou šanci v Racing Bulls během nadcházející Velké ceny Japonska.
Verstappen zároveň zdůraznil, že jeho hlavní prioritou zůstává výkonnost vozu. Upozornil, že současný Red Bull je náročnější na ovládání než jiné monoposty, což může být dalším faktorem ovlivňujícím výsledky jezdců. S ohledem na tvrdou konkurenci v poli se ale nyní soustředí především na to, aby pomohl týmu vrátit vůz zpět na čelo startovního roštu.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.