Max Verstappen potvrdil, že jeho „lajk“ u kritiky rozhodnutí Red Bullu ohledně Liama Lawsona a Jukiho Cunody nebyl omyl. Tím naznačil svůj nesouhlas s krokem týmu a možné napětí v zákulisí.
Max Verstappen se postavil za Liama Lawsona poté, co Red Bull oznámil jeho návrat do juniorského týmu Racing Bulls a povýšení Yukiho Tsunody do hlavního týmu. Verstappenův oficiální účet na Instagramu „olajkoval“ příspěvek bývalého nizozemského pilota F1 Gieda van der Gardeho, který toto rozhodnutí kritizoval. Mistr světa následně potvrdil, že šlo o záměrné gesto, a ne o omyl.
Van der Garde ve svém příspěvku poukázal na tvrdost světa Formule 1, ale také naznačil, že v případě Lawsona šlo spíše o „panický krok“ než férové hodnocení výkonu. Podle něj bylo nefér dát mladému jezdci pouze dvě velké ceny a poté jej odsunout, navzdory jeho tvrdé práci a oddanosti. Verstappen, který se sám během kariéry setkal s tlakem a rychlým rozhodováním týmů, s tímto pohledem očividně souhlasil.
„Už mě trochu unavují řeči o tom, že F1 je nejtěžší sport, kde musíte okamžitě podávat výsledky, jinak čelíte následkům. Ano, výkon je důležitý. Ano, tlak je obrovský. Ale podle mě to, co se stalo, působí spíš jako zbrklé rozhodnutí nebo dokonce šikana než férové hodnocení sportovních schopností," napsal Giedo van der Garde.
„Red Bull vědomě rozhodl, že dá Liamovi jen dva závody – a pak mu tím podrazil nohy. Nezapomínejme na roky tvrdé práce, odhodlání a úspěchů, které ho dovedly až do F1. Dobře si pamatuju, kolik dřiny, potu a slz mě to stálo dostat se na tuto úroveň – natož pak mít šanci závodit za špičkový tým," doplnil.
„Ano, první dva závody mu nevyšly, ale pokud si to někdo uvědomuje nejvíc, tak právě on. Možná sám přišel s návrhem na změnu, ale pokud ne, přeji mu hodně síly a odvahy do Japonska. Věř si, zvedni hlavu a ukaž jim, že se mýlili," zakončil.
Red Bull sice obhajuje své rozhodnutí, ale Helmut Marko přiznal, že Verstappen se domnívá, že tým Lawsona „vyměnil příliš brzy“. Přesto Verstappen chápe důvody, které k tomu vedly. Samotný Lawson přiznal, že byl krokem Red Bullu překvapen, ale hodlá využít svou novou šanci v Racing Bulls během nadcházející Velké ceny Japonska.
Verstappen zároveň zdůraznil, že jeho hlavní prioritou zůstává výkonnost vozu. Upozornil, že současný Red Bull je náročnější na ovládání než jiné monoposty, což může být dalším faktorem ovlivňujícím výsledky jezdců. S ohledem na tvrdou konkurenci v poli se ale nyní soustředí především na to, aby pomohl týmu vrátit vůz zpět na čelo startovního roštu.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.