Red Bull je známý svou nekompromisní politikou vůči jezdcům a častými změnami už během sezóny. S dalším možným přeskupením na obzoru stojí za to připomenout si, jak podobné kroky v minulosti ovlivnily tým i samotné závodníky.
Red Bull je proslulý svou nekompromisní strategií při výběru jezdců a není neobvyklé, že v průběhu sezóny sáhne k výměně ve své sestavě. Nyní se zdá, že se historie opakuje – po pouhých dvou závodech sezóny 2025 se hovoří o tom, že Liam Lawson by mohl být nahrazen Júkim Cunodou. Ačkoli se to může zdát jako tvrdý zásah, není to pro rakouský tým nic nového.
Již od svého vstupu do F1 v roce 2005 Red Bull několikrát přeskupil jezdeckou sestavu kvůli výkonu, a to jak ve svém hlavním týmu, tak v sesterském Toro Rosso (nyní RB). Někdy se tento tah ukázal jako mistrovský tah, jindy však přinesl více otázek než odpovědí. Výrazným příkladem je třeba sezóna 2016, kdy Daniila Kvjata nahradil Max Verstappen. Mladý Nizozemec okamžitě vyhrál svůj první závod za Red Bull a stal se základem budoucí dominance týmu.
Ne všechny změny však měly takový dopad. Případ Pierre Gasly vs. Alex Albon v roce 2019 ukázal, že výměna jezdců nemusí vždy přinést okamžitý úspěch. Gasly měl problém držet krok s Verstappenem, ale Albon na tom nebyl o moc lépe a nakonec i on o místo přišel. Podobný osud potkal v roce 2023 Nycka de Vriese, který vydržel jen deset závodů, než byl nahrazen Danielem Ricciardem.
Red Bull často sází na mladé talenty ze své akademie, ale pokud se rychle neprokážou, bez váhání je vymění. To byl případ Jaimeho Alguersuariho a Sébastiena Buemiho v Toro Rosso, kteří sice dostali více času, ale nikdy nezískali šanci v hlavním týmu. I přesto, že Alguersuari patřil mezi nejmladší debutanty v historii F1, jeho kariéra ve Formuli 1 skončila brzy a nakonec se vydal jinou cestou.
Pokud se tedy Red Bull skutečně rozhodne po pouhých dvou závodech stáhnout Lawsona ve prospěch Cunody, bude to jen dalším potvrzením jejich nemilosrdného přístupu. Otázkou zůstává, zda je to dlouhodobě udržitelná strategie. Přestože tým díky této metodě objevil hvězdy jako Vettel nebo Verstappen, některé unáhlené změny vedly k destabilizaci a hledání náhradního řešení, píše Autospport.
Zda bude aktuální spekulovaná výměna přínosem, nebo jen dalším chaotickým přesunem v historii Red Bullu, ukáže až čas. Jedno je ale jisté – u tohoto týmu nemůže mít žádný jezdec jistotu, že ve svém kokpitu setrvá až do konce sezóny.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.