Red Bull je známý svou nekompromisní politikou vůči jezdcům a častými změnami už během sezóny. S dalším možným přeskupením na obzoru stojí za to připomenout si, jak podobné kroky v minulosti ovlivnily tým i samotné závodníky.
Red Bull je proslulý svou nekompromisní strategií při výběru jezdců a není neobvyklé, že v průběhu sezóny sáhne k výměně ve své sestavě. Nyní se zdá, že se historie opakuje – po pouhých dvou závodech sezóny 2025 se hovoří o tom, že Liam Lawson by mohl být nahrazen Júkim Cunodou. Ačkoli se to může zdát jako tvrdý zásah, není to pro rakouský tým nic nového.
Již od svého vstupu do F1 v roce 2005 Red Bull několikrát přeskupil jezdeckou sestavu kvůli výkonu, a to jak ve svém hlavním týmu, tak v sesterském Toro Rosso (nyní RB). Někdy se tento tah ukázal jako mistrovský tah, jindy však přinesl více otázek než odpovědí. Výrazným příkladem je třeba sezóna 2016, kdy Daniila Kvjata nahradil Max Verstappen. Mladý Nizozemec okamžitě vyhrál svůj první závod za Red Bull a stal se základem budoucí dominance týmu.
Ne všechny změny však měly takový dopad. Případ Pierre Gasly vs. Alex Albon v roce 2019 ukázal, že výměna jezdců nemusí vždy přinést okamžitý úspěch. Gasly měl problém držet krok s Verstappenem, ale Albon na tom nebyl o moc lépe a nakonec i on o místo přišel. Podobný osud potkal v roce 2023 Nycka de Vriese, který vydržel jen deset závodů, než byl nahrazen Danielem Ricciardem.
Red Bull často sází na mladé talenty ze své akademie, ale pokud se rychle neprokážou, bez váhání je vymění. To byl případ Jaimeho Alguersuariho a Sébastiena Buemiho v Toro Rosso, kteří sice dostali více času, ale nikdy nezískali šanci v hlavním týmu. I přesto, že Alguersuari patřil mezi nejmladší debutanty v historii F1, jeho kariéra ve Formuli 1 skončila brzy a nakonec se vydal jinou cestou.
Pokud se tedy Red Bull skutečně rozhodne po pouhých dvou závodech stáhnout Lawsona ve prospěch Cunody, bude to jen dalším potvrzením jejich nemilosrdného přístupu. Otázkou zůstává, zda je to dlouhodobě udržitelná strategie. Přestože tým díky této metodě objevil hvězdy jako Vettel nebo Verstappen, některé unáhlené změny vedly k destabilizaci a hledání náhradního řešení, píše Autospport.
Zda bude aktuální spekulovaná výměna přínosem, nebo jen dalším chaotickým přesunem v historii Red Bullu, ukáže až čas. Jedno je ale jisté – u tohoto týmu nemůže mít žádný jezdec jistotu, že ve svém kokpitu setrvá až do konce sezóny.
Gabriel Bortoleto a Fernando Alonso se v roce 2025 setkávají jako konkurenti na trati a zároveň v roli klienta a manažera. Tento neobvyklý vztah vzbuzuje zájem o jeho vliv na startovní rošt F1 a dosavadní průběh sezóny.
Max Verstappen, pilot Red Bull Racing, se může s klidným svědomím zařadit mezi legendy formule 1, čímž potvrzuje své místo mezi nejlepšími jezdci v historii tohoto sportu.
Už šest let patří role týmového kolegy Maxe Verstappena k nejnáročnějším ve Formuli 1, ale osud Liama Lawsona vzbudil ještě větší pozdvižení, než odsuny ostatních pilotů. Jeho nečekaná degradace po pouhých dvou závodech představuje extrémní rozhodnutí, které překvapilo i veliké osobnosti samotné královny motorsportu.
Lando Norris o interním fungování McLarenu. Po VC Číny zdůraznil, že týmová dynamika je bez problémů a rivalita s Piastrim prospívá výkonnosti.
Jeremy Clarkson byl překvapen rychlým poklesem formy Lewise Hamiltona během víkendu Velké ceny Číny. Podle něj je těžké pochopit, jak se Hamilton, dříve považovaný za hrdinu, tak rychle stal outsiderem.
Toto Wolff potvrdil, že Mercedes je blízko dohodě o prodloužení smlouvy s Georgem Russellem. Podle něj je to „téměř veřejné tajemství“, což naznačuje brzké oficiální oznámení.
Liam Lawson dostal od Red Bullu šanci, ale po pouhých dvou závodech sezóny 2025 se s hlavním týmem loučí. Po neuspokojivých výkonech v Austrálii a Číně se Novozélanďan vrací do Racing Bulls, čímž Red Bull opět potvrzuje svou nelítostnou politiku vůči jezdcům.
Očekává se, že Red Bull nasadí speciální bílou livery na vozech během Velké ceny Japonska 2025, aby oslavili své poslední závody s Hondou před plánovaným ukončením spolupráce v roce 2026.
Lewis Hamilton naznačil, že by byl otevřený návratu k motorem V10, když vyjádřil souhlas s názorem Maxe Verstappena na toto téma.
Red Bull překvapil, když Liam Lawson ztratil místo v hlavním týmu už po dvou závodech sezóny 2025, ale podle Helmuta Marka zůstane Yuki Tsunoda minimálně do konce roku. Tým se tím snaží stabilizovat situaci, i když další změny nelze vyloučit.
Lewis Hamilton možná doplatil na problémy z předsezónních testů F1 2025 v Bahrajnu, kde nedokončil ve Ferrari závodní simulaci. Jeho výkon na Velké ceně Číny tak mohl být ovlivněn nedostatečnou přípravou.
Jos Verstappen reagoval na příspěvek Racing Bulls, který vítal Liama Lawsona zpět v týmu po jeho nečekaném odchodu z Red Bullu. Otec trojnásobného mistra světa tak dal najevo svůj zájem o situaci kolem mladého jezdce.