Red Bull Racing se už po dvou závodech sezóny 2025 ocitl v nečekaně složité situaci, která může ovlivnit jeho další směřování v šampionátu.
Max Verstappen sice drží druhé místo v šampionátu, ale situace Red Bullu je složitější, než se na první pohled zdá. Nizozemec si opakovaně stěžuje na náročné řízení letošního monopostu, který trpí stejnými problémy jako jeho předchůdce.
Zatímco Verstappen se snaží přizpůsobit, Liam Lawson čelí důsledkům. Jeho start v hlavním týmu Red Bullu postavil vedení před nečekané rozhodování. Po neuspokojivém úvodu sezóny se spekuluje, že Júki Cunoda by mohl Lawsona nahradit už před Velkou cenou Japonska.
Cunoda se trápí a jeho výkony zatím neodpovídají očekáváním. Red Bull se ale musí zamyslet i nad vlastními kroky, které vedly k této situaci. Odpovědnost nespočívá jen na jezdcích, ale i na vedení týmu.
Šéf stáje Christian Horner však vidí v týmu pozitivní signály. Zejména Verstappenova práce v zákulisí podle něj ukazuje směr, kterým by se Red Bull mohl vydat, aby znovu našel stabilitu a konkurenceschopnost.
Christian Horner po Velké ceně Číny odmítl jakékoli náznaky paniky v Red Bullu a zdůraznil, že tým má stále vše ve svých rukou. „Je to druhý závod, nemůžeme být tak poražení!“ prohlásil v rozhovoru pro Sky Sports F1.
Šéf Red Bullu připomněl, že Verstappen ztrácí v šampionátu jezdců jen osm bodů a sezóna je teprve na začátku. „Loňský rok vás naučí, že můžete začít tak silní, jak chcete, ale jde o to, jak skončíte,“ řekl s odkazem na vývoj sezóny.
Horner zároveň přiznal, že Red Bull potřebuje najít větší rychlost. „Každý v našem týmu ví, že musíme něco udělat. Máme nástroje, máme lidi, teď je to jen o tom, abychom to rozebrali a pochopili,“ uvedl.
Zároveň vyzdvihl roli Maxe Verstappena, který podle něj pracuje tvrději než kdy dřív. „Je více integrován do inženýrské skupiny, než jsem kdy viděl. Zdá se, že si tento aspekt užívá,“ ocenil nasazení nizozemského pilota.
Podle Hornera Verstappen aktivně pomáhá s analýzou dat a vývojem auta. „Spolupracuje s inženýry, říká jim: ‘Dobře, co s tímhle? Tohle zažívám jako jezdec, tady potřebuji získávat čas na kolo.’“
Týmový šéf věří, že právě tato spolupráce bude klíčová pro zlepšení výkonu Red Bullu. „A to je jediný způsob, jak společně dosáhnout výkonu,“ uzavřel Horner s tím, že Red Bull se rozhodně nehodlá vzdát bez boje.
Red Bull se už delší dobu potýká s nevyvážeností svého monopostu a situace se letos ještě zhoršila. Sergio Pérez si loni dlouho stěžoval na chování vozu, než jeho inženýr konečně uznal, že problémy má i Max Verstappen.
Tým stále tvrdí, že odchod Adriana Neweyho s tím nesouvisí, přesto by jeho technická expertiza nyní jistě přišla vhod. Zvláště když Liam Lawson v Číně v rádiové komunikaci jasně popsal, jak obtížně se vůz ovládá, pokud není v ideálním provozním okně.
Verstappen se už loni pokusil řešit situaci po svém. Začal provádět úpravy na svém voze bez informování továrny, aby pochopil, proč už Red Bull tak jasně nedominoval.
Letos ale přístup změnil. Šéf týmu Christian Horner může být spokojený, že Verstappen nyní aktivněji spolupracuje s inženýry v Milton Keynes a pomáhá identifikovat problémy s aktuálním modelem RB21.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.