Red Bull Racing se už po dvou závodech sezóny 2025 ocitl v nečekaně složité situaci, která může ovlivnit jeho další směřování v šampionátu.
Max Verstappen sice drží druhé místo v šampionátu, ale situace Red Bullu je složitější, než se na první pohled zdá. Nizozemec si opakovaně stěžuje na náročné řízení letošního monopostu, který trpí stejnými problémy jako jeho předchůdce.
Zatímco Verstappen se snaží přizpůsobit, Liam Lawson čelí důsledkům. Jeho start v hlavním týmu Red Bullu postavil vedení před nečekané rozhodování. Po neuspokojivém úvodu sezóny se spekuluje, že Júki Cunoda by mohl Lawsona nahradit už před Velkou cenou Japonska.
Cunoda se trápí a jeho výkony zatím neodpovídají očekáváním. Red Bull se ale musí zamyslet i nad vlastními kroky, které vedly k této situaci. Odpovědnost nespočívá jen na jezdcích, ale i na vedení týmu.
Šéf stáje Christian Horner však vidí v týmu pozitivní signály. Zejména Verstappenova práce v zákulisí podle něj ukazuje směr, kterým by se Red Bull mohl vydat, aby znovu našel stabilitu a konkurenceschopnost.
Christian Horner po Velké ceně Číny odmítl jakékoli náznaky paniky v Red Bullu a zdůraznil, že tým má stále vše ve svých rukou. „Je to druhý závod, nemůžeme být tak poražení!“ prohlásil v rozhovoru pro Sky Sports F1.
Šéf Red Bullu připomněl, že Verstappen ztrácí v šampionátu jezdců jen osm bodů a sezóna je teprve na začátku. „Loňský rok vás naučí, že můžete začít tak silní, jak chcete, ale jde o to, jak skončíte,“ řekl s odkazem na vývoj sezóny.
Horner zároveň přiznal, že Red Bull potřebuje najít větší rychlost. „Každý v našem týmu ví, že musíme něco udělat. Máme nástroje, máme lidi, teď je to jen o tom, abychom to rozebrali a pochopili,“ uvedl.
Zároveň vyzdvihl roli Maxe Verstappena, který podle něj pracuje tvrději než kdy dřív. „Je více integrován do inženýrské skupiny, než jsem kdy viděl. Zdá se, že si tento aspekt užívá,“ ocenil nasazení nizozemského pilota.
Podle Hornera Verstappen aktivně pomáhá s analýzou dat a vývojem auta. „Spolupracuje s inženýry, říká jim: ‘Dobře, co s tímhle? Tohle zažívám jako jezdec, tady potřebuji získávat čas na kolo.’“
Týmový šéf věří, že právě tato spolupráce bude klíčová pro zlepšení výkonu Red Bullu. „A to je jediný způsob, jak společně dosáhnout výkonu,“ uzavřel Horner s tím, že Red Bull se rozhodně nehodlá vzdát bez boje.
Red Bull se už delší dobu potýká s nevyvážeností svého monopostu a situace se letos ještě zhoršila. Sergio Pérez si loni dlouho stěžoval na chování vozu, než jeho inženýr konečně uznal, že problémy má i Max Verstappen.
Tým stále tvrdí, že odchod Adriana Neweyho s tím nesouvisí, přesto by jeho technická expertiza nyní jistě přišla vhod. Zvláště když Liam Lawson v Číně v rádiové komunikaci jasně popsal, jak obtížně se vůz ovládá, pokud není v ideálním provozním okně.
Verstappen se už loni pokusil řešit situaci po svém. Začal provádět úpravy na svém voze bez informování továrny, aby pochopil, proč už Red Bull tak jasně nedominoval.
Letos ale přístup změnil. Šéf týmu Christian Horner může být spokojený, že Verstappen nyní aktivněji spolupracuje s inženýry v Milton Keynes a pomáhá identifikovat problémy s aktuálním modelem RB21.
Liam Lawson vstoupil do své první kompletní sezóny ve Formuli 1 způsobem, který si rozhodně nepředstavoval. Místo solidních výsledků se potýká s problémy a jeho výkony zatím zaostávají za očekáváním.
Red Bull Racing se už po dvou závodech sezóny 2025 ocitl v nečekaně složité situaci, která může ovlivnit jeho další směřování v šampionátu.
Velká cena Číny přinesla pro Ferrari hořké zklamání. Italská stáj přišla o výsledky obou svých monopostů kvůli dvojité diskvalifikaci za odlišná technická porušení. Místo boje o cenné body tak tým odjíždí s prázdnou a čeká ho hledání příčin tohoto fiaska.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.