Red Bull Racing se už po dvou závodech sezóny 2025 ocitl v nečekaně složité situaci, která může ovlivnit jeho další směřování v šampionátu.
Max Verstappen sice drží druhé místo v šampionátu, ale situace Red Bullu je složitější, než se na první pohled zdá. Nizozemec si opakovaně stěžuje na náročné řízení letošního monopostu, který trpí stejnými problémy jako jeho předchůdce.
Zatímco Verstappen se snaží přizpůsobit, Liam Lawson čelí důsledkům. Jeho start v hlavním týmu Red Bullu postavil vedení před nečekané rozhodování. Po neuspokojivém úvodu sezóny se spekuluje, že Júki Cunoda by mohl Lawsona nahradit už před Velkou cenou Japonska.
Cunoda se trápí a jeho výkony zatím neodpovídají očekáváním. Red Bull se ale musí zamyslet i nad vlastními kroky, které vedly k této situaci. Odpovědnost nespočívá jen na jezdcích, ale i na vedení týmu.
Šéf stáje Christian Horner však vidí v týmu pozitivní signály. Zejména Verstappenova práce v zákulisí podle něj ukazuje směr, kterým by se Red Bull mohl vydat, aby znovu našel stabilitu a konkurenceschopnost.
Christian Horner po Velké ceně Číny odmítl jakékoli náznaky paniky v Red Bullu a zdůraznil, že tým má stále vše ve svých rukou. „Je to druhý závod, nemůžeme být tak poražení!“ prohlásil v rozhovoru pro Sky Sports F1.
Šéf Red Bullu připomněl, že Verstappen ztrácí v šampionátu jezdců jen osm bodů a sezóna je teprve na začátku. „Loňský rok vás naučí, že můžete začít tak silní, jak chcete, ale jde o to, jak skončíte,“ řekl s odkazem na vývoj sezóny.
Horner zároveň přiznal, že Red Bull potřebuje najít větší rychlost. „Každý v našem týmu ví, že musíme něco udělat. Máme nástroje, máme lidi, teď je to jen o tom, abychom to rozebrali a pochopili,“ uvedl.
Zároveň vyzdvihl roli Maxe Verstappena, který podle něj pracuje tvrději než kdy dřív. „Je více integrován do inženýrské skupiny, než jsem kdy viděl. Zdá se, že si tento aspekt užívá,“ ocenil nasazení nizozemského pilota.
Podle Hornera Verstappen aktivně pomáhá s analýzou dat a vývojem auta. „Spolupracuje s inženýry, říká jim: ‘Dobře, co s tímhle? Tohle zažívám jako jezdec, tady potřebuji získávat čas na kolo.’“
Týmový šéf věří, že právě tato spolupráce bude klíčová pro zlepšení výkonu Red Bullu. „A to je jediný způsob, jak společně dosáhnout výkonu,“ uzavřel Horner s tím, že Red Bull se rozhodně nehodlá vzdát bez boje.
Red Bull se už delší dobu potýká s nevyvážeností svého monopostu a situace se letos ještě zhoršila. Sergio Pérez si loni dlouho stěžoval na chování vozu, než jeho inženýr konečně uznal, že problémy má i Max Verstappen.
Tým stále tvrdí, že odchod Adriana Neweyho s tím nesouvisí, přesto by jeho technická expertiza nyní jistě přišla vhod. Zvláště když Liam Lawson v Číně v rádiové komunikaci jasně popsal, jak obtížně se vůz ovládá, pokud není v ideálním provozním okně.
Verstappen se už loni pokusil řešit situaci po svém. Začal provádět úpravy na svém voze bez informování továrny, aby pochopil, proč už Red Bull tak jasně nedominoval.
Letos ale přístup změnil. Šéf týmu Christian Horner může být spokojený, že Verstappen nyní aktivněji spolupracuje s inženýry v Milton Keynes a pomáhá identifikovat problémy s aktuálním modelem RB21.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.