Red Bull Racing se už po dvou závodech sezóny 2025 ocitl v nečekaně složité situaci, která může ovlivnit jeho další směřování v šampionátu.
Max Verstappen sice drží druhé místo v šampionátu, ale situace Red Bullu je složitější, než se na první pohled zdá. Nizozemec si opakovaně stěžuje na náročné řízení letošního monopostu, který trpí stejnými problémy jako jeho předchůdce.
Zatímco Verstappen se snaží přizpůsobit, Liam Lawson čelí důsledkům. Jeho start v hlavním týmu Red Bullu postavil vedení před nečekané rozhodování. Po neuspokojivém úvodu sezóny se spekuluje, že Júki Cunoda by mohl Lawsona nahradit už před Velkou cenou Japonska.
Cunoda se trápí a jeho výkony zatím neodpovídají očekáváním. Red Bull se ale musí zamyslet i nad vlastními kroky, které vedly k této situaci. Odpovědnost nespočívá jen na jezdcích, ale i na vedení týmu.
Šéf stáje Christian Horner však vidí v týmu pozitivní signály. Zejména Verstappenova práce v zákulisí podle něj ukazuje směr, kterým by se Red Bull mohl vydat, aby znovu našel stabilitu a konkurenceschopnost.
Christian Horner po Velké ceně Číny odmítl jakékoli náznaky paniky v Red Bullu a zdůraznil, že tým má stále vše ve svých rukou. „Je to druhý závod, nemůžeme být tak poražení!“ prohlásil v rozhovoru pro Sky Sports F1.
Šéf Red Bullu připomněl, že Verstappen ztrácí v šampionátu jezdců jen osm bodů a sezóna je teprve na začátku. „Loňský rok vás naučí, že můžete začít tak silní, jak chcete, ale jde o to, jak skončíte,“ řekl s odkazem na vývoj sezóny.
Horner zároveň přiznal, že Red Bull potřebuje najít větší rychlost. „Každý v našem týmu ví, že musíme něco udělat. Máme nástroje, máme lidi, teď je to jen o tom, abychom to rozebrali a pochopili,“ uvedl.
Zároveň vyzdvihl roli Maxe Verstappena, který podle něj pracuje tvrději než kdy dřív. „Je více integrován do inženýrské skupiny, než jsem kdy viděl. Zdá se, že si tento aspekt užívá,“ ocenil nasazení nizozemského pilota.
Podle Hornera Verstappen aktivně pomáhá s analýzou dat a vývojem auta. „Spolupracuje s inženýry, říká jim: ‘Dobře, co s tímhle? Tohle zažívám jako jezdec, tady potřebuji získávat čas na kolo.’“
Týmový šéf věří, že právě tato spolupráce bude klíčová pro zlepšení výkonu Red Bullu. „A to je jediný způsob, jak společně dosáhnout výkonu,“ uzavřel Horner s tím, že Red Bull se rozhodně nehodlá vzdát bez boje.
Red Bull se už delší dobu potýká s nevyvážeností svého monopostu a situace se letos ještě zhoršila. Sergio Pérez si loni dlouho stěžoval na chování vozu, než jeho inženýr konečně uznal, že problémy má i Max Verstappen.
Tým stále tvrdí, že odchod Adriana Neweyho s tím nesouvisí, přesto by jeho technická expertiza nyní jistě přišla vhod. Zvláště když Liam Lawson v Číně v rádiové komunikaci jasně popsal, jak obtížně se vůz ovládá, pokud není v ideálním provozním okně.
Verstappen se už loni pokusil řešit situaci po svém. Začal provádět úpravy na svém voze bez informování továrny, aby pochopil, proč už Red Bull tak jasně nedominoval.
Letos ale přístup změnil. Šéf týmu Christian Horner může být spokojený, že Verstappen nyní aktivněji spolupracuje s inženýry v Milton Keynes a pomáhá identifikovat problémy s aktuálním modelem RB21.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.