I když Max Verstappen nadále bojuje o titul, Red Bull čelí náročnému období. Ralf Schumacher ostře kritizuje rozhodnutí o degradaci Liama Lawsona a varuje, že bez Verstappena by se Red Bull stal průměrným týmem.
Red Bull se nachází v těžkém období, přestože tým disponuje neuvěřitelným talentem v podobě Maxe Verstappena. Čtyřnásobný mistr světa svými schopnostmi dokáže vytěžit maximum z nestabilní RB21, díky čemuž se tým nachází na třetí pozici v Poháru konstruktérů, i když auto na to evidentně nemá. Tento stav není zcela nový, protože od odchodu Adriana Neweyho a Jonathana Wheatleyho došlo k výraznému negativnímu dopadu na výkon týmu a Pierre Wache zatím nenašel správný směr.
Verstappen stále bojuje o titul a nachází se na druhém místě se ztrátou osmi bodů na Landa Norrise, ale pokud nedojde k zásadní změně, bude mít velmi těžkou úlohu v boji s hvězdou McLarenu. I přes tuto těžkou situaci se Red Bull rozhodl snížit postavení Liama Lawsona a nahradit ho Yukim Tsunodou, což se nelíbí ani Verstappenovi.
Ralf Schumacher, bývalý pilot F1, se otevřeně vyjádřil proti krokům Red Bull, přičemž jeho kritika míří hlavně na Helmut Marko, poradce týmu, který podle něj příliš tlačí na mladé talenty. "Marko často hraje nešťastnou roli. Na jednu stranu podporuje mladé jezdce, ale na druhou stranu po nich vyžaduje příliš mnoho. Dva závody vedle Verstappena nejsou dost na to, aby si pilot mohl zvyknout," komentoval Schumacher snížení postavení Lawsona, informuje Marca.
Ralf tvrdí, že se Red Bull momentálně nachází v chaosu a nemá jasného lídra, což vede k tomu, že tým se snaží řešit problémy, jak přicházejí. Zmínil, že zakladatel Red Bullu, Dietrich Mateschitz, by s aktuálním stavem určitě nebyl spokojen. Na závěr dodal, že pokud by v týmu nebyl Verstappen, Red Bull by se potápěl do průměrnosti, protože právě jeho výjimečné schopnosti umožňují týmu dosahovat výsledků, které by jinak nebyly možné.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.