Red Bull představil speciální bílo-červené zbarvení RB21 jako poctu Hondě, inspirované jejím prvním vítězstvím ve F1 z roku 1965. Závod bude zároveň debutem Yukiho Tsunody v hlavním týmu, kde si klade vysoké cíle.
Red Bull odhalil speciální zbarvení pro nadcházející Velkou cenu Japonska, čímž vzdává hold svému motorovému partnerovi Hondě. Suzuka bude poslední domácí zastávkou Hondy po boku týmu z Milton Keynes, než Red Bull od roku 2026 přejde na spolupráci s Fordem.
RB21 se představí o víkendu v bílé barvě inspirované ikonickým vozem Honda RA272, s nímž Richie Ginther v roce 1965 triumfoval v Mexiku a zajistil Hondě první vítězství ve Formuli 1. Design odkazuje na japonskou vlajku, přičemž odstín bílé se mírně liší od originálu kvůli optimalizaci hmotnosti. Metalická červená barva zdobí býky na krytu motoru, zatímco na přídi se objeví červené slunce, symbol Země vycházejícího slunce.
Historický odkaz podtrhují také upravená loga Hondy ve stylu 60. let a speciální vzpomínkové logo k výročí Gintherova triumfu. Vizuálně připomíná zbarvení, které Red Bull nasadil při Velké ceně Turecka 2021 – tehdy také jako poctu Hondě poté, co se kvůli pandemii nejel závod v Japonsku.
Nový design se podobá celoročnímu zbarvení týmu Racing Bulls, které zůstane nezměněné i pro tento víkend. Bílá a červená barva, považovaná v Japonsku za symbol štěstí, bude také symbolicky doprovázet Yukiho Tsunodu při jeho debutu za Red Bull. Čtyřiadvacetiletý Japonec nahradí Liama Lawsona a v týmu panují vysoká očekávání.
„Abych byl upřímný, nikdy jsem si nepředstavoval, že budu závodit za Red Bull právě při Velké ceně Japonska,“ přiznal Tsunoda na akci Hondy v jejím sídle v Aoyamě.
„Je to poslední rok partnerství Red Bullu s Hondou, takže mít možnost závodit v Suzuce za Red Bull Racing je osud. Všechno do sebe zapadlo přesně tak, jak mělo.
Samozřejmě, měl jsem radost, že jsem se připojil k Red Bullu, ale když jsem si to uvědomil pořádně, přišlo mi to až neskutečné.
Nechci si dávat příliš velké cíle, ale pro tuto Velkou cenu Japonska bych si přál dojet na stupních vítězů. Vím však, že to nebude jednoduché hned od začátku.
Nejdůležitější pro mě je nejdříve pochopit auto, jak se chová ve srovnání s VCARB. Pokud si jízdu dokážu přirozeně užívat už v prvním tréninku, výsledky se dostaví. A pokud by to vedlo k pódiu, bylo by to neuvěřitelné.“
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.