Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher otevřeně kritizoval sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona za jeho „divadelní“ chování, které podle něj brání britskému závodníkovi v hladkém přechodu do týmu Ferrari. Hamilton se po 12 sezónách u Mercedesu rozhodl opustit stáj z Brackley a od sezóny 2025 splnit svůj dlouholetý sen, závodit pro Ferrari a usilovat o svůj osmý titul mistra světa.
Přestože očekávání byla při jeho příchodu do Maranella vysoká, adaptace na nový vůz a tým trvá déle, než Hamilton sám čekal. Během víkendu Velké ceny Maďarska dokonce přiznal, že se cítil „k ničemu“ a jeho veřejné vyjádření obav vyvolalo v paddocku značnou pozornost. Schumacher na to reagoval jasně. „Už před sezónou jsem říkal, že by to mohlo jít špatně. Teď vidím hodně divadelních scén z jeho strany. Kritizuje tým, vnitřně se hádá a bojuje s autem, to nikomu nepomáhá,“ řekl bývalý pilot.
Podle německého závodníka je jasné, že vůz Ferrari více sedí Charlesi Leclercovi než Hamiltonovi. „Auto sedí Leclercovi, ne jemu. Možná je na adaptaci už příliš starý, nebo se s tím prostě neumí vypořádat. Rozhodnutí pro Leclerca bylo pravděpodobně učiněno dávno. Ale nemyslím, že by během sezóny skončil,“ dodal Schumacher.
Ferrari si změnu pro Hamiltona uvědomuje i ve vedení týmu. Šéf stáje Fred Vasseur přiznal, že původně možná podcenili náročnost přechodu pro britského jezdce. „Myslím, že jsme na začátku sezóny možná podcenili výzvu pro Lewise. Strávil téměř deset let v McLarenu a potom dalších deset let u Mercedesu, to je téměř 20 let ve stejném prostředí,“ uvedl Vasseur.
Vasseur dále vysvětlil, že změna pro Hamiltona byla komplexní. „Byla to obrovská změna, kultura, lidé kolem něj, software, auto, každý jednotlivý aspekt. Možná jsme to podcenili, já i Lewis. Ale jsem velmi spokojený, protože v posledních čtyřech či pěti závodech už se opět dostal do tempa,“ dodal šéf stáje.
Po šesti závodech sezóny 2025 sedí Hamilton na šestém místě průběžného pořadí s 109 body, což je o 42 bodů méně než jeho týmový kolega Leclerc, který drží pátou pozici. Přesto Ferrari doufá, že zkušený Brit dokáže zrychlit a snížit ztrátu na špičku, zatímco tlak médií a fanoušků na Hamiltona neustává.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.