Na Esports World Cupu v Rijádu zavzpomínal Lando Norris na své dětství plné motorek, které formovalo jeho závodnické schopnosti. Britský pilot McLarenu přiznal, že právě tyto zkušenosti ho naučily odvaze, soustředění a soutěživému duchu, který dnes uplatňuje ve Formuli 1.
Lando Norris byl na Esports World Cupu v Rijádu, kde se rozpovídal o svém dětství a cestě k Formuli 1 a přiznal, že jeho první láskou byly motorky. Britský pilot McLarenu, který momentálně drží druhé místo v šampionátu jezdců jen devět bodů za týmovým kolegou Oscarem Piastrim, prozradil, že původně chtěl směřovat k motokrosu nebo závodění na motorkách.
„Víš co, rád bych dělal motorkářské věci. To je vlastně to, kde jsem začal,“ řekl Norris na pódiu během akce. „Takže jsem zkoušel jezdectví, to jsem nenáviděl. Čtyřkolky, táta ji prodal, řekl, že byla ukradená, ale prodal ji, protože pro mě byla příliš nebezpečná. Pak jsem přešel na motokros.“
Norris zdůraznil, že miluje závody na špíně, motorky, motokros, čtyřkolky, a to všechno předtím, než vůbec sledoval Formuli 1 nebo silniční závody. „Pro mě byly buggy a pouštní závody nejúžasnější na světě. To bylo vlastně to, čemu jsem se chtěl věnovat dříve než všemu ostatnímu. Motorky byly místo, kde začala moje vášeň, mým hrdinou byl Valentino Rossi.“
Pětadvacetiletý Norris nyní vede intenzivní souboj s Piastrim o mistrovský titul a během rozhovoru pro RACER se rozpovídal o své sezóně 2025 a očekáváních po letní přestávce. „Nic mi život zásadně nemění, je to spíš připravenost na tento okamžik, na tento souboj,“ uvedl. „Z pohledu závodění jsem se hodně naučil, získal více zkušeností.“
Podle Norrise zkušenosti znamenají lepší zvládání různých situací, hlubší porozumění týmu a celkově větší připravenost. „Jste lépe připraveni, ale druhá část je skutečně být lepším jezdcem. Dokážeš auto vést rychleji? Dokážeš šetřit pneumatiky? To jsou obvykle těžší věci. Ale hlavně pro Oscara, ve třetím roce v F1, mnoho z toho přichází se zkušenostmi.“
Na závěr Norris připustil, že i když je nyní nejkomplexnějším jezdcem, kterým kdy byl, soupeření s nejlepšími jezdci světa zůstává náročné. „Neznamená to, že je to snazší, pořád závodíte s nejlepšími, kteří dokážou jet stejně rychle. Ale jsi připravenější a to ti někdy umožní ukázat více svého potenciálu.“
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.