Na Esports World Cupu v Rijádu zavzpomínal Lando Norris na své dětství plné motorek, které formovalo jeho závodnické schopnosti. Britský pilot McLarenu přiznal, že právě tyto zkušenosti ho naučily odvaze, soustředění a soutěživému duchu, který dnes uplatňuje ve Formuli 1.
Lando Norris byl na Esports World Cupu v Rijádu, kde se rozpovídal o svém dětství a cestě k Formuli 1 a přiznal, že jeho první láskou byly motorky. Britský pilot McLarenu, který momentálně drží druhé místo v šampionátu jezdců jen devět bodů za týmovým kolegou Oscarem Piastrim, prozradil, že původně chtěl směřovat k motokrosu nebo závodění na motorkách.
„Víš co, rád bych dělal motorkářské věci. To je vlastně to, kde jsem začal,“ řekl Norris na pódiu během akce. „Takže jsem zkoušel jezdectví, to jsem nenáviděl. Čtyřkolky, táta ji prodal, řekl, že byla ukradená, ale prodal ji, protože pro mě byla příliš nebezpečná. Pak jsem přešel na motokros.“
Norris zdůraznil, že miluje závody na špíně, motorky, motokros, čtyřkolky, a to všechno předtím, než vůbec sledoval Formuli 1 nebo silniční závody. „Pro mě byly buggy a pouštní závody nejúžasnější na světě. To bylo vlastně to, čemu jsem se chtěl věnovat dříve než všemu ostatnímu. Motorky byly místo, kde začala moje vášeň, mým hrdinou byl Valentino Rossi.“
Pětadvacetiletý Norris nyní vede intenzivní souboj s Piastrim o mistrovský titul a během rozhovoru pro RACER se rozpovídal o své sezóně 2025 a očekáváních po letní přestávce. „Nic mi život zásadně nemění, je to spíš připravenost na tento okamžik, na tento souboj,“ uvedl. „Z pohledu závodění jsem se hodně naučil, získal více zkušeností.“
Podle Norrise zkušenosti znamenají lepší zvládání různých situací, hlubší porozumění týmu a celkově větší připravenost. „Jste lépe připraveni, ale druhá část je skutečně být lepším jezdcem. Dokážeš auto vést rychleji? Dokážeš šetřit pneumatiky? To jsou obvykle těžší věci. Ale hlavně pro Oscara, ve třetím roce v F1, mnoho z toho přichází se zkušenostmi.“
Na závěr Norris připustil, že i když je nyní nejkomplexnějším jezdcem, kterým kdy byl, soupeření s nejlepšími jezdci světa zůstává náročné. „Neznamená to, že je to snazší, pořád závodíte s nejlepšími, kteří dokážou jet stejně rychle. Ale jsi připravenější a to ti někdy umožní ukázat více svého potenciálu.“
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.
Na Esports World Cupu v Rijádu zavzpomínal Lando Norris na své dětství plné motorek, které formovalo jeho závodnické schopnosti. Britský pilot McLarenu přiznal, že právě tyto zkušenosti ho naučily odvaze, soustředění a soutěživému duchu, který dnes uplatňuje ve Formuli 1.
Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto vyzdvihli výrazný pokrok týmu Kick Sauber v sezoně 2025, který jim dodává sebevědomí před nadcházející proměnou v Audi.
Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.